شروع اعزام زائران حج تمتع از 3 خرداد، حجاج با پرواز های داخلی راهی عربستان می شوند

به گزارش کشتی کروز، اعزام کاروان های حج تمتع از سوم خردادماه شروع می گردد و بر اساس برنامه ریزی انجام شده، همه زائران به وسیله پرواز داخلی شرکت هواپیمایی هما راهی عربستان خواهند شد.

شروع اعزام زائران حج تمتع از 3 خرداد، حجاج با پرواز های داخلی راهی عربستان می شوند

به گزارش فارس، نام نویسی کاروان های حج تمتع 1402 در بعضی استان ها در حال اجرا است. با این وجود، ظرفیت بیش از 94 درصد کاروان های حج امسال تکمیل شده است و زائران با مراجعه به پزشکان معتمد مراکز پزشکی حج و زیارت، شرایط سلامت و استطاعت جسمی خود را برررسی و ارزیابی نمایند.

عربستان ویزای زائران حج را از 2 هفته دیگر صادر می نماید

بعلاوه از دو هفته آینده روند صدور ویزای زائران حج تمتع امسال از سوی سعودی ها شروع می گردد و ایرانیان نیز همانند سایر کشور ها به وسیله سامانه مسار روند صدور ویزای الکترونیک را طی خواهند کرد.

با توجه به برنامه ریزی کشورمان، اعزام زائران ایرانی به وسیله پرواز های داخلی شرکت هواپیمایی هما صورت می گیرد و عوامل و نیرو های ستادی از 30 اردیبهشت ماه به عربستان اعزام می شوند.

شروع اعزام زائران حج کشورمان از سوم خردادماه

تشرف زائران حج تمتع امسال هم از سوم خردادماه به صورت رسمی شروع خواهد شد و 87 هزار و 550 ایرانی به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

کاروان های زیارتی در دو گروه مدینه اول و مدینه دوم به حج تمتع مشرف می شوند که اعزام کاروان های مدینه اول از سوم خرداد و اعزام کاروان های مدینه دوم از 13 خرداد ماه شروع خواهد شد که البته کاروان های مدینه اول به وسیله فرودگاه مدینه وارد عربستان شده و ابتدا به مدینه منوره مشرف شده و پس از آن به خانه خدا اعزام خواهند شد. کاروان های مدینه دوم نیز به وسیله فرودگاه جده وارد عربستان شده و پس از انجام اعمال حج تمتع، راهی مدینه منوره خواهند شد.

سعودی ها امسال برای حج آینده محدودیتی در زمینه سن زائران اعلام نکرده اند و به این ترتیب زائران بالای 65 سال که سال گذشته نتوانستند راهی حج تمتع شوند، به این سفر معنوی مشرف خواهند شد.

منبع: فرارو
انتشار: 14 فروردین 1402 بروزرسانی: 14 فروردین 1402 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2416

به "شروع اعزام زائران حج تمتع از 3 خرداد، حجاج با پرواز های داخلی راهی عربستان می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع اعزام زائران حج تمتع از 3 خرداد، حجاج با پرواز های داخلی راهی عربستان می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید