Surface Book 3؛ لپ تاپ 60 میلیونی مایکروسافت در ایران

به گزارش کشتی کروز، می خواهیم چشم هایمان را ببندیم و تصور کنیم در گوشه خیابان، در تاکسی، در اتوبوس یا هر جای دیگری، کاملا اتفاقی به یک دستگاه Surface Book 3 سری B برخورد نموده ایم و حالا باید تصمیم بگیریم آن را همراه خودمان به خانه ببریم یا نه، دنبال صاحبش بگردیم و آن را پس بدهیم. امیدوارم علت بازی را بفهمید، چون قیمت این لعنتی حدود 60 میلیون است و به نظر می رسد تنها راهی که می گردد یکی از آن ها را صاحب شد، همین رویاپردازی خواهد بود. Surface Book 3 سری B یک دستگاه تبدیل پذیر (هیبریدی) است. یعنی در حالت عادی با یک لپ تاپ روبرو هستیم که صفحه کلید کامل دارد. اگر حوصله نداشتید، می توانید صفحه کلید را جدا نموده و از یک تبلت ویندوزی 15 اینچی بهره ببرید. از خانواده Surface Book 3 چند سری دیگر با نام های F، E و C در بازار ایران پیدا می کنید که در ادامه تفاوت آن ها را هم شرح می دهیم. فعلا موافق هستید برویم سر اصل مطلب؟

Surface Book 3؛ لپ تاپ 60 میلیونی مایکروسافت در ایران

چرا Surface Book 3 گران است؟

به گزارش خبرنگاران، بخش قابل توجهی از قیمت یک لپ تاپ هیبریدی تقصیر صفحه نمایش است. نمایشگر 15 اینچی Surface Book 3 سری B، دقت تصویری معادل 3240 در 2160 نقطه و تراکم پیکسلی 260ppi را در طبق اخلاص گذاشته است و تا 10 لمس همزمان را پشتیبانی می نماید. اگر این مجموعه بدجوری وسوسه تان می نماید، به یاد داشته باشید علاوه بر قیمت بالا، تعمیر چنین هیولایی سخت و طاقت فرسا است و در ایران غیرممکن به نظر می رسد.

وقتی بخواهید از Surface Book 3 به عنوان تبلت بهره ببرید، حاشیه های صفحه نمایش خیلی توی ذوق می زند

Surface Book 3 سری B گاهی اعصاب خردکن می گردد؛ روی آن یک کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1660 Ti نصب نموده اند که حافظه اختصاصی شش گیگابایتی دارد. با یاری این لعنتی می توان تمام برنامه های سنگین گرافیکی و حتی بازی های تازه و حجیم را با برترین کیفیت اجرا کرد. پردازنده Core i7، با کش هشت مگابایت و فرکانس پردازش 1.3 تا 3.9 گیگاهرتزی در کنار 16 گیگابایت حافظه موقت از نوع DDR4 تقریبا در هر کاری عملکردی سریع و دقیق خواهد داشت. روی کلمه تقریبا تاکید داریم، چون اگر با Surface Book 3 سری B خواستید آپولو هوا کنید و نشد، نندازید گردن ما!

چه چیز هایی در خصوص Surface Book 3 مجذوب کننده به نظر می رسد؟

وزن Surface Book 3 سری B معادل 1.6 کیلوگرم است. اگر بخواهیم به عنوان لپ تاپ قضاوتش کنیم، امتیاز بدی نمی گیرد، چون وزن استاندارد لپ تاپ های 15 اینچی حدود 2.5 کیلوگرم است و اگر بخواهند خیلی به کاربر حال بدهند، وسیله ای دستش می دهند که 1.8 کیلوگرم وزن دارد. اگر خوب بگردید شاید بتوانید در بازار لپ تاپ هایی با سایز 14 اینچ و وزن 1.4 کیلوگرم پیدا کنید. به هرحال از نظر 1.6 کیلوگرم برای یک لپ تاپ 15 اینچی عالی است یا حداقل بهتر از 2.5 کیلوگرم و 1.8 کیلوگرم است. فوق فوقش اگر مجبور باشید هر روز دستگاهی با این وزن را داخل کیف یا کوله حمل کنید، خرج فیزیوتراپی روی دستتان می ماند. Surface Book 3 علاوه بر این مسئله چند تا نکته ریز را هم رعایت می نماید تا بتواند جای خود را در دل مشتری باز کند. مثلا نور صفحه کلید کاملا کاربردی خواهد بود به این شرط که قول بدهید شب ها وقتی همه خواب هستند از لپ تاپتان کار بکشید. اجازه بدهید برای باتری دستگاه هم اسپند دود کنیم. مایکروسافت ادعا می نماید باتری Surface Book 3 حداقل 17 ساعت دوام خواهد آورد. این عدد برای عموم لپ تاپ های معمولی نهایتا چهار ساعت است و حتی اگر نصفی از آن واقعیت داشته باشد، ارزش پرداخت 60 میلیون تومان پول را دارد. ما در بخش طراحی، لولا های عجیب و غریب Surface Book 3 را هم دوست داریم. آن ها را به شکل مار ساخته اند و به هر طرفی خم می شوند، اما بدون شک مجذوب کننده ترین قسمت ماجرا وجود ویندوز 10 اورجینال 64 بیتی Professional است که به تنهایی کلی ارزش دارد و معمولا روی لپ تاپ های معمولی نمی توانید پیدایش کنید.

لولا های عجیب و غریب Surface Book 3 را شکل مار ساخته اند و به هر طرفی خم می شوند

چه چیزی در خصوص Surface Book 3 آزاردهنده است؟

دوربین ورود به محیط ویندوز Windows Hello یکی از چیز هایی است که احتمالا خیلی طراحان Surface Book 3 بابتش شادمان هستند. حتی امکان دارد دور هم نشسته باشند و برای خودشان نوشابه باز نموده باشند، ولی در عمل اگر کرونا نبود و تب جلسات آنلاین بالا نمی رفت، وجود این دوربین در 99.99 درصد مواقع هیچ کارآیی نداشت. الان هم که در محیط کاری افراد ماسک می زنند، باز نمی توان از دوربین ورود به محیط ویندوز Windows Hello استفاده کرد. انگار این وسیله را تنها کار گذاشته اند تا قیمت Surface Book 3 بالا برود. نکته نچسب و غیرمحبوب بعدی، حاشیه های زیاد صفحه نمایش است. وقتی کیبورد را جدا کنید و بخواهید از Surface Book 3 به عنوان تبلت بهره ببرید، این حاشیه های خیلی توی ذوق می زند. فرض کنید از این مورد هم با ارفاق بگذریم، آخرش چی؟ اگر ما یک Surface Book 3 سری B را در خیابان پیدا کنیم آن را سریع تحویل صاحبش می دهیم، چون فقط 256 گیگابایت حافظه SSD برای ذخیره کردن فیلم و عکس و موسیقی دارد که بخشی از آن را هم خود ویندوز 10 اورجینال اشغال نموده است.

مقایسه مشخصات Surface Book 3 در سری های مختلف

حافظه موقتفضای ذخیره سازیطول عمر باتریکارت گرافیکقیمت
سری B16 گیگابایت256 گیگابایت17 ساعتGeForce GTX 166060 میلیون و 600 هزار تومان
سری C32 گیگابایت512 گیگابایت17 ساعتGeForce GTX 166084 میلیون تومان
سری E32 گیگابایتیک ترابایت17 ساعتGeForce GTX 166078 میلیون و 800 هزار تومان
سری F32 گیگابایت512 گیگابایت15.5 ساعتQuadro RTX 300087 میلیون و 200 هزار تومان
منبع: فرارو
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2127

به "Surface Book 3؛ لپ تاپ 60 میلیونی مایکروسافت در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "Surface Book 3؛ لپ تاپ 60 میلیونی مایکروسافت در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید