1300 قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس بومی سازی شد

به گزارش کشتی کروز، تهران (پانا) - مدیرعامل نیروگاه بندرعباس با اشاره به تعامل این واحد صنعتی با دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان در راستای بومی سازی بسکمک از قطعات حساس، گفت در سالیان اخیر با کمک متخصصان داخلی بالغ بر 1300 قطعه مورد نیاز این مجموعه بومی سازی شده است.

1300 قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس بومی سازی شد

به گزارش وزارت نیرو، حسین سلیمی با اشاره به قدمت 40 ساله این مجموعه گفت: نیروگاه حرارتی برق بندرعباس بزرگ ترین نیروگاه جنوب شرق کشور است که نقش مهمی در تأمین برق کشور و صنایع بزرگ استان دارد.

وی ادامه داد: نیروگاه بندرعباس از اولین مراکز صنعتی استان است که در ابتدای احداث و راه اندازی برای مصارف صنعتی برنامه ریزی شده بود و امروز خوشبختانه نزدیک به 50 درصد نیاز استان را مرتفع می کند.

سلیمی اضافه کرد: یکی از افتخارات ما این است که توانستیم با تکیه بر دانش بومی و اعتماد به نیروی جوان ایرانی بسکمک از قطعات کلیدی نیروگاهی را بومی سازی کنیم که این مسئله علاوه شکست تحریم و موانع بر سر راه تأمین قطعات، باعث صرفه جویی ارزی و اشتغال زایی در کشور شده است.

وی بومی سازی این قطعات را از مهم ترین اقدامات در رفع موانع تولید برشمرد و اضافه کرد: طی سالیان اخیر با کمک دانشگاهیان و شرکت های دانش بنیان بالغ بر 1300 قطعه بومی سازی شده است که این مسئله برگ زرینی در کارنامه نیروگاه بندرعباس خواهد بود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2020

به "1300 قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس بومی سازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1300 قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس بومی سازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید