کی روش- فدراسیون ؛داستان یک جدایی

به گزارش کشتی کروز، به نظر می رسد با توجه به حضور اعضای هیات رئیسه فدراسیون در خارج از کشور فعلا چیزی از فدراسیون بیرون نیاید و شاید باید منتظر جلسه سه شنبه آینده هیات رئیسه بود.

کی روش- فدراسیون ؛داستان یک جدایی

کی روش- فدراسیون ؛داستان یک جدایی

تیم ملی پای فینال جام ملتها با یک باخت سنگین از تورنمنت کنار رفت تا تیمی که برای قهرمانی و شکستن طلسم 43 ساله بشدت امیدوارمان نموده بود باز هم ناکام بماند و حسرت مان حداقل برای چهار سال دیگر طولانی تر گردد.بعد از این باخت سنگین و عجیب تحلیل ها و مصاحبه های زیادی طی کمتر از 24 ساعت در فضای مجازی شنیده و دیده شد اما جدا از تمام بحث های فنی درباره چرایی این شکست سوال بزرگی پیرامون تیم ملی وجود دارد و اینکه کی روش می ماند یا می رود؟ اصلا احتمال ماندن این مربی پرتغالی وجود دارد؟اگر کی روش رفتنی است فدراسیون یا وزارت ورزش گزینه ای برای جانشینی او وجود دارد؟اگر خداحافظی های کی روش را در ایسنتاگرام و رختکن تیم ملی جدی بگیریم چه اتافقی در انتظار نیمکت تیم ملی است؟

ساعاتی بعد از بازی تیم ملی مقابل ژاپن این سوال نزد رسانه ها و اهالی فوتبال وجود داشت که یالاخره کی روش خداحافظی نموده یا نه؟در حالی که بعضی بازیکنان می گفتند چیزی از او رد رختکن نشنیده اند کاپیتان تیم ملی گفت مرد پرتغالی با آنها خداحافظی نموده است.کی روش اما در نشست خبری بعد از بازی به صراحت درباره خداحافظی اش از تیم ملی ایران حرفی نزد و فقط با اشاره به یکی از آهنگ های معروف فران سیناترای فقید تکرار کرد انتها همین جاست.

یک روز بعد از بازی با ژاپن فدراسیون فوتبال در پیغامی از تیم ملی و همه آنهایی که حمایتش نموده بودند تشکر کرد و البته در پایاین این اطلاعیه مراتب تشکرش را از سرمربی پرتغالی تیم ملی به خاطر 8 سال کوشش در فوتبال ایران ابراز داشت.بعضی از این پیغام به عنوان جدی بودن داستان جدایی کارلوس از تیم ملی و فوتبال ایران یاد کردند اما باز هم نمی شد از این نکته به عنوان انتها قطعی کار طرفین یاد کرد تا اینکه خود کی روش پیغام داد.

سرمربی پرتغالی تیم ملی که معمولا درفضای مجازی پیغام های کوتاهی صادر می کرد این بار مفصل تر نوشت و ضمن قدردانی از کفاشیان ، تاج و بازیکنان به مردم تعظیم کرد تا رسما خداحافظی کند.در عین حال و زمانی که بعضی منتظر واکنش مسوولان داخلی به این خداحافظی بودند علی کفاشیان عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: هنوز هم در مورد کی روش تصمیم گیری نشده است. باید در فدراسیون تشکیل جلسه دهیم و بعد تصمیم بگیریم. من ایران نیستم، اما کی روش روز گذشته خداحافظی نموده است. البته همراه تیم به ایران بازگشته است، اما اینکه بماند یا نه باید تصمیم گیری گردد.

با توجه به اینکه کی روش با تیم ملی به ایران برگشت همه منتظر ماندند تا ببینند مرد پرتغالی در بازگشت به تهران توضیحات مفصل تری در این باره خواهد داشت یا نه.

از سوی دیگر مساله حضور کی روش در کلمبیا و پررنگ شدن این داستان کاری می کرد تا احتمال بسیار ضعیف باقی ماندن مرد پرتغالی در راس ادر فنی تیم لی و تمدید قراردادش منتفی به نظر برسد.در این باره یک سایت کلمبیایی به نام ارالدو نوشت: بعد از حذف ایران از جام ملت های آسیا، سرمربی پرتغالی این تیم کارلوس کی روش در شبکه های اجتماعی با تیم ملی خداحافظی کرد.او که فاصله چندانی تا تبدیل شدن به سرمربی جدید تیم ملی کلمبیا ندارد، در پیغام خود بابت 8 سال حضورش در تیم ملی قدردانی کرد.کی روش حالا اصلی ترین گزینه برای دریافت جای خوسه پکرمن سرمربی آرژانتینی پیشین تیم ملی کلمبیا است. فدراسیون فوتبال کلمبیا در این هفته ممکن است به صورت رسمی انتصاب او را اعلام کند، کسی که پیش از این در مورد کلیات قراردادش با کلمبیا به توافق رسیده است.

به موازات پیگیری طرفداران و رسانه ها در مورد ماندن یا رفتن کی روش بحث انتخاب جانشین برای او نیز از همان روز اول انتها کار تیم ملی در جام ملتها شروع شد.بعد از مطرح شدن ماجرای حضور هروه رنار سرمربی مراکش در استادیوم هزاع بن زاید و تماشای بازی تیم ملی کنار مسوولان ایرانی توئیت مدیر روابط عمومی وزارت ورزش به شایعات درباره گزینه های جانشینی کی روش دامن زد و البته نشان داد مرد پرتغالی هرگز ماندنی نیست.

در این توئیت مازیار ناظمی نوشته بود مربیانی مثل یورگن کلینزمن، زین الدین زیدان و مورینییو در صف مذاکره با فدراسیون فوتبال قرار دارند اما داورزنی معان وزارت ورزش تاید کرد مثل همواره این وزارتخانه دخالتی در امور داخلی فدراسیون ها نخواهد کرد.

از سوی دیگر در شرایطی که همه منتظر شنیدن صحت های مهدی تاج درباره آینده تیم ملی بودند از او خبری نشد ضمن اینکه طالقانی یکی از اعضای هیات رئیسه همه فقط به مصاحبه قلعه نویی واکنش نشان داد و درخواست کرد در فضایی آرام شرایط تیم ملی مورد ارزیابی قرار بگیرد.

به نظر می رسد با توجه به حضور اعضای هیات رئیسه فدراسیون در خارج از کشور فعلا چیزی از فدراسیون بیرون نیاید و شاید باید منتظر جلسه سه شنبه آینده هیات رئیسه بود. در واقع از بحث ها و خروجی آن جلسه، استراتژی مدیران فدراسیون برای معین تکلیف نیمکت تیم ملی معین گردد هرچند ممکن است جانشین کی روش که احتمال بسیار زیاد خارجی خواهد بود به این زودی معین نگردد چرا که تا برگزاری بازی های مقدماتی جام جهانی 2022 زمان زیادی باقی مانده و فدراسیون فوتبال علاقه ای ندارد برای این ماه ها دستمزدی به مربی خارجی بپردازد.

3

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 15 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 272

به "کی روش- فدراسیون ؛داستان یک جدایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کی روش- فدراسیون ؛داستان یک جدایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید