افتخار صعود به قله دماوند را به مردم ولایت مدار شهرری تقدیم میکنم

به گزارش کشتی کروز، خبرگزاری خبرنگاران- کوه نورد جوان شهرستان ری گفت: افتخار صعود به قله دماوند را به مردم ولایت مدار شهرری تقدیم میکنم.

افتخار صعود به قله دماوند را به مردم ولایت مدار شهرری تقدیم میکنم

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از تهران، زهرا عباسی یکی از جوانان فعال و کوشای شهرستان ری که اخیرا سکاندار روابط عمومی بخشداری قلعه نو هم است به قله دماوند مرتفع ترین قله ایران وبلندترین آتشفشان آسیا و خاورمیانه صعود کرد.

زهرا عباسی در این خصوص اظهار کرد: به اسم یک بانوی جوان مدت ها بود به این صعود فکر میکردم به واقع قله دماوند یکی از قله های فنی است که برای فتح آن احتیاج به یک روحیه بالا ،تمرین مداوم و تجهیزات قوی دارد.

کوه نورد جوان شهرستان ری که ظاهرا تنها بانوی فاتح قله دماوند از میان کارمندان شهرستان ری هم است، اضافه نمود: در نیم روز اول صعود تا ارتفاع 4200 متری با 5 ساعت کوهنوردی به بارگاه سوم قله دماوند رسیدم و بامداد روز پنج شنبه 11 شهریور به قصد صعود به قله دماوند حرکت خود را هم شروع کردم که در نهایت پس از 12 ساعت کوشش و کوهپیمایی در شرایط آب و هوایی نامساعد و دمای منفی و بسیار سرد به همراه گازهای گوگرد آتشفشان دماوند که واقعا نفس کشیدن را برای ادامه کار به شماره می انداخت توانستم بعد از پیمایشی بالغ بر 20ساعته بر فراز این قله مشهور و فنی بایستم.

مسئول روابط عمومی بخشداری قلعه نو گفت: کوهنوردی یک کلاس خداشناسی و خودشناسی است، کوهنوردی عشق به طبیعت است و تنها یک ورزش نیست بلکه یک روش زندگی است، تعامل و حس انسان دوستی و یاری به همنوع در این ورزش موج می زند طوری که در آن قوی ترین عضو گروه به پای ضعیف ترین راه می رود.

عباسی خاطر نشان کرد: اگر بخواهم واقعیت را بگویم خیلی از هم تیمی های بنده فقط نیم ساعت تا قله راه داشتند که به دلایل ارتفاع زدگی، اکسیژن بسیار کم، سرمای شدید نتوانستند به این صعود دست پیدا نمایند و اما آنچه که باعث شد من به این صعود دست پیدا کنم و آرامش و انگیزه خود را از ارتفاع 4800 تا 5671 حفظ کنم ذکر صلوات بر محمد و آل محمد ص بود که این مهم را در حساس ترین اوقات زندگیم از مادرم به یادگار دارم به طوریکه هرگاه در صعودهای مختلف دچار مشکل می شوم با گفتن این ذکر گویی بربال های فرشتگان قرار میگیرم و در صعود بر قله دماوند همین عامل باعث شد که ارتفاع زدگی و عدم وجود اکسیژن و وجود گازهای سمی را متوجه نشدم..

این کوه نورد جوان و فعال اضافه نمود:عشق صعود به دماوند، دغدغه و آرزوی من بود و من قبل از صعود به دماوند اول آرزو کردم، بعد از ته دل خواستم و تمرین و تحقیق و تجربه خود را بیشتر کردم و به هر آنچه که می خواستم که آن هم فتح قله دماوند بود، رسیدم.

وی بعلاوه به علاقه مندان به این رشته گفت: کوه نوردان توجه داشته باشند رسیدن به قله دماوند اصلا کاره ساده نیست و از دور به سادگی به این فتح نگاه ننمایند چرا که برای رسیدن به قله ها باید سختی های زیادی کشید، باید سرما بسیار شدید و گاها تا بیست درجه منفی صفر را تحمل کرد، باید عشق و علاقه داشته باشی و رنجها و خستگی های مداوم را تحمل کنی، شاید تماشا دهانه آتشفشانی دماوند آرزوی خیلی ها باشد، ولی باید تمرین مستمر و تحمل بدنی و روحی فراوانی داشته باشند و برای این فتح ارزشمند احتیاجمند تجهیزات و زمان مناسب و رفتار اصولی و تخصصی است.

عباسی در سرانجام از همه افرادی که وی را حمایت کردند به خصوص خانواده و بخشدار قلعه نو که به این مهم دست پیدا کند تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیغام/ح.ابویسانی

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 16 شهریور 1400 بروزرسانی: 16 شهریور 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1969

به "افتخار صعود به قله دماوند را به مردم ولایت مدار شهرری تقدیم میکنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتخار صعود به قله دماوند را به مردم ولایت مدار شهرری تقدیم میکنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید