کرمانشاه آماده میزبانی از 5 میلیون گردشگر می گردد

به گزارش کشتی کروز، براساس آخرین گفته های مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، میزبانی از پنج میلیون گردشگر در سال 1400 به عهده این استان خواهد بود.

کرمانشاه آماده میزبانی از 5 میلیون گردشگر می گردد

با تور ارزان مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

میزبانی از پنج میلیون گردشگر در سال 1400

امید قادری در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی استان در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویب طرح رویداد بین المللی اکوتوریسم و رویداد گردشگری روستایی 2020 در جلسه امروز این شورا گفت: این طرح عملا یک برنامه برای تحول گردشگری استان محسوب می گردد. وی اضافه کرد: در این برنامه قرار است با توجه به فرصت بدست آمده به وسیله برگزاری این رویداد، به تکمیل زیرساخت های گردشگری استان کرمانشاه بپردازیم. قادری با اشاره به تشکیل شورای سایت گذاری رویداد گردشگری 2020 در استان گفت: قرار است 9 کمیته تخصصی ذیل این شورا برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد مشارکت داشته باشند. مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه پیرامون این مسئله در سال 1400 ابراز امیدواری کرد که با برنامه ریزی های انجام شده، کرمانشاه تا خاتمه سال 1400 میزبان بیش از پنج میلیون گردشگر باشد.

برآورد ثبت جهانی اورامانات تا سال 1400

قادری در ادامه به فرایند ثبت جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات اشاره نمود و گفت: در حال حاضر همکاران میراث فرهنگی استان در تهران مستقر بوده و با همکاری مسئولین وزارت میراث فرهنگی و نیز نمایندگان یونسکو در حال آماده سازی اسناد این پفراینده هستند. وی اضافه کرد: تهیه این اسناد کار بسیار دشواری است، چرا که باید تمام اسناد و مدارک در کنار جمع آوری، ترجمه شوند. قادری توضیح داد: در کنار آماده سازی این اسناد، باید نقشه های سه بعدی از روستاهای منطقه اورامانات نیز تهیه گردد تا بتوانیم پلان های اجرایی را برای این روستاها تهیه کنیم. وی اضافه کرد: در تعدادی از روستاها برای اینکه بتوانیم بافت معماری آن ها را حفظ کنیم باید ثبت ملی روستا انجام گردد که به همین دلیل شش روستا ثبت ملی شده و ثبت ملی شش روستای دیگر نیز به احتمال زیاد اوایل هفته آینده انجام می گردد. قادری توضیح داد: بعد از ثبت ملی این روستاها باید اصلاحاتی روی معابر، خانه ها و .... آن ها انجام گردد تا بتوانیم ایرادات یونسکو را مرتفع کنیم. مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه توضیح داد: در کنار این، مطالعات باستان شناسی، مردم شناسی، زیست محیطی، معماری، آب و خاک و ... منطقه نیز باید صورت گیرد که این مطالعات همگی انجام شد. وی اضافه کرد: طبق روال معمول، این پفراینده نیز مانند سایر پفراینده ها چند بار برای برطرف ایرادات از طرف یونسکو به ایران ارسال می گردد، اما نهایتا برآورد ما این است منظر فرهنگی و تاریخی اورامانات حدود یک سال تا یک سال و نیم دیگر ثبت جهانی گردد.

منبع: عصر سفر

منبع: همگردی
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 821

به "کرمانشاه آماده میزبانی از 5 میلیون گردشگر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرمانشاه آماده میزبانی از 5 میلیون گردشگر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید