کانادا؛ مکان هایی که قبل از مرگ باید دید

به گزارش کشتی کروز، کانادا دومین کشور بزرگ دنیا و مستقر در شمال قاره آمریکا است. این کشور برای خارجی ها بیشتر به سبب وجود موقعیت های مالی و تحصیلی و مهاجرتی مناسب مورد توجه است؛ ولی طبیعت زیبای این کشور آنطور که باید، برای مردم دیگر کشورها معرفی نشده است. در ادامه همراه خبرنگاران باشید تا خارق العاده ترین مکان های دیدنی کانادا را به شما معرفی کنیم.

کانادا؛ مکان هایی که قبل از مرگ باید دید

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

دریاچه جادویی آبراهام

آبراهام یک دریاچه مصنوعی واقع در نزدیکی ایالت آلبرتا کاناداست که هر زمستان آب آن یخ می زند و یک پوشش یخی، سطح آن را می پوشاند و زیر این سطح، ستون های سفیدی ایجاد می گردد که متشکل از حباب های یخ زده ای است که از عمق به سطح گسترش یافته است.

دریاچه آبراهام یکی از زیباترین مناظر را در زمستان دارد. این دریاچه در زمستان به دریاچه حباب ها شناخته می گردد چرا که با یخ بستن سطح آب دیگر راهی برای خروج گازهایی که گیاهان کف دریاچه ایجاد می نمایند نیست و آن ها قبل از رسیدن به سطح آب یخ می زنند و همین باعث شده است که سطح زیرین این دریاچه تماما از حباب های یخ زده پر شده باشد. دریاچه آبراهام قدیمی ترین و همچنین عمیق ترین دریاچه دنیا است. محققان سن آن را 25 میلیون سال و همچنین عمقش را نیز به 744 متر تخمین می زنند.

این پدیده عجیب و طبیعی یک مکان جادویی را به وجود آورده و بسیاری از گردشگران را جذب خود نموده است؛ اما این مجسمه های طبیعی با این که جذاب هستند بسیار خطرناک و قابل اشتعال نیز هستند. در واقع این لوله ها از گاز متان اعماق آب پر شده اند که از تجزیه مواد آلی مانند بقایای گیاهان یا جسد حیوانات ساطع شده به وجود آمده است و با حفر کردن یکی از این ستون ها و روشن کردن کبریت، شعله از درون آن بیرون می زند.

خلیج فاندی

خلیج فاندی که در بخش ساحل آتلانتیک کانادا واقع شده، بیشتر به خاطر جزر و مدهایش به شهرت رسیده است. به اعتقاد گروهی نام فاندی تغییر شکل یافته لغت فندو به معنای شکاف است، اما گروهی می گویند اشاره به لغت پرتغالی فوندو به معنای قیف است که شاید به دلیل شکل این خلیج باشد. به دلیل ساختار و شکل ویژه این خلیج اختلاف سطح آب بین جزر و مد می تواند تا 16 متر باشد. یکی از بهترین مکان ها برای تماشای این جزر و مد، صخره های هوپ ول است. این صخره ها که خود توسط امواج جزر و مدی شکل گرفته اند، تعدادی برج سنگی هستند که بوسیله درختان پوشیده شده اند. پایه این اشکال صخره مانند در طی روز دو مرتبه توسط آب پوشیده شده و زمین آن هنگامی که آب عقب می نشیند قابل مشاهده است.

نام خلیج فاندی در کتاب رکوردهای گینس به عنوان پر جزر و مدترین خلیج دنیا ثبت شده است. البته این تنها دلیل حضور گردشگران در آن نیست؛ این خلیج مناظر بسیار زیبا و شگفت انگیزی نیز دارد و می توانید در ساحل آن پرواز پرنده ها را مشاهده کنید.

پارک ملی جَسپر

پارک ملی جسپر (Jasper) بزرگ ترین پارک ملی درون رشته کوه های کانادا است که مساحتی حدود 10878 کیلومتر مربع را پوشش می دهد. این پارک در ایالت آلبرتا واقع در شمال غرب شهر ادمونتون مستقر شده است. این ناحیه شامل یخچال های سرزمین های یخی کلمبیا، رودهای آب گرم، دریاچه ها، آبشارها و کوه های فراوانی است. حیواناتی مانند انواع گوزن های آمریکای شمالی، آهوی کوهی، آهوی دم سفید، بز کوهی، گوسفند کوهی آمریکای شمالی، خرس خاکستری، سگ آبی، خرگوش بی دم کوهستانی، موش خرمای سفید، گرگ خاکستری و شیر کوهی حیات وحش این ناحیه را تشکیل می دهند.

پارک جاسپر به افتخار جاسپر هاوز (Jasper Hawes) به این اسم نامیده شد که در این منطقه از کشور برای کمپانی تجاری شمال غربی مشغول به کار بود؛ ولی قبل از آن با نام فیتژو (Fitzhugh) شناخته می شد. در 14 سپتامبر سال 1907 این پارک به عنوان پارک جنگلی جاسپر افتتاح شد و در سال 1930 پس از قبول قوانین حمایت از حیات وحش کانادا توانست به لقب پارک ملی دست یابد. در سال 1984 به همراه سایر پارک های ملی و ایالتی که پارک کوهستانی رشته کوه کانادا را تشکیل می دهند، از سوی یونسکو به عنوان میراث دنیای شناخته شد. زیبایی خارق العاده این منطقه در فصل پاییز و با تغییر رنگ برگ های درختان بیشتر نمایان می گردد.

جزیره هایدا گوای

مجمع الجزایر هایدا گوای در شمال بریتیش کلمبیا، در فهرست بیست مکان دنیا که باید حتما آنها را دید قرار گرفته است. این فهرست را مجله نشنال جئوگرافیک برای سال 2015 ارائه داده است. ارنی گلدستون یکی از اهالی این منطقه که در عرصه حفظ میراث آن هم فعالیت می نماید، در این خصوص به نشنال جئوگرافیک گفته است:

سکوت اینجا باعث می گردد حس شنوایی تان را بیشتر به کار بگیرید. صدای آب که روی ساحل می دود را می شنوید، همین طور صدای عقاب ها و پرندگان آوازه خوان جنگل را.

مجمع الجزایر هایدا گوایی با نام جزایر کویین شارلوت هم شناخته می گردد. این جزایر از خاک اصلی بریتیش کلمبیا جدا هستند. این مجمع الجزایر از دو جزیره بزرگ تر گراهام در شمال و جزیره کوچک تر مورزبی در جنوب تشکیل شده و 150 جزایر کوچک دیگر هم بین آن ها واقع شده اند. باستان شناسان می گویند به احتمال قوی اولین انسان هایی که به قاره آمریکا رسیدند، به وسیله تنگه برینگ به هایدا گوایی آمدند و آنجا ساکن شدند. محققان با وسایل روبوتیک زیردریایی مشغول یافتن شواهد بیشتر در این خصوص هستند و احتمال می دهند سابقه سکونت در این منطقه به 14 هزار سال پیش برگردد.

پارک ملی بَنف

پارک ملی بَنف نام قدیمی ترین پارک ملی در کشور کانادا است. این پارک ملی با وسعتی در حدود 6 هزار و 641 کیلومتر مربع در میان رشته کوه راکی در نزدیکی شهر بنف در ایالت آلبرتا واقع شده است. عواملی از جمله وجود یخچال های طبیعی، دشت های یخی و جنگل های مخروطی و مناظر زیبا باعث شده تا این پارک هر ساله میزبان تعداد زیادی گردشگر از سرتاسر دنیا باشد.

در ابتدا تنها وسیله برای رفت و آمد به این پارک راه آهن کانادا بود که اوایل باعث جذب گردشگران به این پارک می شد اما در اوایل قرن بیستم در این پارک آغاز به جاده سازی شد. از این جاده ها تا سال 1960 که پارک به طور کامل افتتاح شد استفاده نشد. بعد از بازگشایی پارک اعلام شد که پارک ملی بنف در طول سال بازدید نماینده می پذیرد، به همین دلیل تعداد زیادی گردشگر به سمت این پارک روانه شد به طوری که در سال 1990بیش از 5 میلیون گردشگر از این پارک دیدن کردند. پارک ملی بنف به عنوان یکی از پربازدید ترین پارک های ملی دنیا شناخته می گردد.

آبشار نیاگارا

آبشارهای نیاگارا به مجموعه سه آبشار گفته می گردد که در مرز آمریکا و کانادا در استان انتاریو از قلمروی کانادا و در ایالت نیویورک از قلمرو آمریکا جای دارد. این آبشارها در سر جنوبی گلوگاه رود نیاگارا قرار دارند.

این آبشارها از بزرگ به کوچک به ترتیب عبارتند از: آبشار نعل اسب، آبشار آمریکایی و آبشار نقاب عروس. آبشار نعل اسب در بخش کانادایی و آبشار آمریکایی در بخش آمریکایی جای دارند که بوسیله جزیره گوت از هم جدا شده اند. آبشار کوچکتر یا همان نقاب عروس هم در سوی آمریکایی این مجموعه آبشار است. مرز بین المللی دو کشور در اصل از سال 1819 از میان آبشار نعل اسبی می گذرد اما این مرز به دلیل فرسایش زمین و ساخت و سازها مورد مناقشه است.

این آبشار بر روی رود نیاگارا جای دارد و آب دریاچه ایری را زهکشی می نماید و به دریاچه انتاریو می ریزد. این آبشارها روی هم رفته بالاترین سرعت جریان در میان تمام آبشارهای دنیا را دارند و بلندی هر کدامشان بیش از 50 متر است. آبشار نعل اسبی با توجه به ارتفاع سقوط آب و شدت جریان، قوی ترین آبشار در آمریکای شمالی است.

پل معلق کاپیلانو

پل معلق کاپیلانو یکی از پربازدیدترین جاذبه های توریستی بریتیش کلمبیا در ونکوور است. دلیل آن نیز بسیار ساده است؛ زیرا دیدنی های فراوان و فعالیت های زیادی برای انجام دارد. در فاصله کمی دورتر از شلوغی های ونکوور، خواهید توانست در مخلوطی از ماجراجویی، تاریخ کهن و فرهنگی که این پل در خود جای داده غرق شوید و زندگانی مردم کلمبیایی را با تمام وجود حس نمایید.

این پل معلق که اولین بار در سال 1889 ساخته شده، 137 متر طول دارد و در فاصله 70 متری از سطح رودخانه کاپیلانو قرار گرفته است. از آن موقع تاکنون حدود 120 مترمربع دیگر به این پارک اضافه شده است. پیاده روی روی صخره ها از جدیدترین فعالیت هایی است که در اینجا انجام می گردد. علاقه مندان می توانند از روی مسیری بسیار باریک که بر روی دره کاپیلانو ساخته شده صخره نوردی نمایند. اگر وارد این پارک شوید، با گذشتن از 3 پرتگاه و 7 پل معلق به ارتفاع 30 متری بالاتر از جنگل ها خواهید رسید و همانند پرنده کوچکی در برابر منظره ای عظیم از جنگل های بارانی قرار خواهید گرفت.

رودخانه وسترن بروک

رودخانه وسترن بروک به طول 15 کیلومتر واقع در پارک ملی گروس مورس یک شاهکار طبیعی محسوب می گردد. گونه های مختلف گیاهی و جانوری در کنار این رود، به خودی خود می توانند نظر هر گردشگری را به خود جذب نمایند؛ حال این زیبایی را با آبی زلال و روان ادغام کنید تا یکی از بهترین مناظر کل عمرتان را ببینید. البته رسیدن به این مکان هم خود چالشی به شمار می رود و از نزدیکترین اقامتگاه تا لب رودخانه، چیزی حدود به 3 ساعت پیاده روی ضروری است.

ساحل کاوندیش

جزیره شاهزاده اِدوارد خانه زیباترین مکان های بکر و دست نخورده در کانادا است. یکی از بهترین مناطق این جزیره ساحل کاوندیش است. این ساحل به خانه درختان بلند و صخره های بزرگ شهرت دارد. آب این ساحل برای ماهیگیری و انواع ورزش های آبی مخصوصاً موج سواری عالی است.

جاده دامستر

دامستر یکی از عجیب ترین و در عین حال زیباترین بزرگراه های دنیا است. این جاده 500 کیلومتر طول دارد و از بین کوهستان و جنگل ریچاردسون عبور نموده و چند شهر را به هم متصل می نماید. هنگام عبور از این جاده، در عین لذت بردن از مناظر، حواستان را هم به اطراف جمع کنید چون در نزدیکی برخی نقاط این بزرگراه، خرس های گریزلی زندگی می نمایند.

کوه کَسل بات

زمانی که به منطقه ساسکاچوان نزدیک می شوید، امکان ندارد این غول سنگی را نبینید. در دشتی پر از گل های وحشی، یک صخره عظیم از زمین سر برآورده تا زیبایی این مکان را کامل کند. کسل بات حدوداً 70 متر ارتفاع دارد و در خود غارهای کوچکی هم دارد که در گذشته به عنوان یک مقر دیدبانی از آن ها استفاده می شد.

آبشار مونتمورسی

مونتمورسی آبشاری در ایالت کِبِک است که در پارکی به همین نام واقع شده است. بر روی این آبشار پل معلقی ساخته شده تا بازدیدنمایندگان نهایت لذت را از دیدن این مکان ببرند. سعی کنید در فصل تابستان به این منطقه سفر کنید؛ مسابقات آتش بازی در این فصل برگذار می گردد که البته مراسم باشکوهی هم هست و دیدن آن خالی از لطف نیست.

پارک ملی آیوتوک

معنای لغوی آیوتوک، سرزمین گل های یخ زده است. با گفتن همین جمله تعیین می گردد که با رفتن به این منطقه، انتظار دیدن چه چیزهایی را داشته باشید. تقریباً تمام این پارک پوشیده از صخره، برف و یخ است که مکانی مناسب را برای اسکی بازان کوهستانی فراهم می نماید. البته به واسطه وجود کوه 1300 متری آزگارد در این منطقه، محل خوبی برای کوه نوردان غیرحرفه ای هم به شمار می رود.

منبع: کجارو / thrillist.com
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 478

به "کانادا؛ مکان هایی که قبل از مرگ باید دید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا؛ مکان هایی که قبل از مرگ باید دید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید