9 تا از برترین پارک آبی های استانبول از نظر گردشگران

به گزارش کشتی کروز، پارک آبی استانبول از تفریحات مجذوب کننده این شهر است و همانطور که می دانید یکی از تفریحات هیجان انگیز به خصوص برای بچه ها و جوانان، رفتن به پـارک آبی است. استانبول بزرگترین شهر ترکیه است و به علت توریستی بودن و ساحلی آن امکانات تفریحی بسیار و متنوعی دارد که یکی از محبوب ترین آن ها پارک آبی های استانبول است. در ادامه با ما همراه باشید تا درباره برترین پارک های آبـی اسـتانبول از نظر گردشگران و امکانات و دسترسی به آن ها بیشتر بدانید.

9 تا از برترین پارک آبی های استانبول از نظر گردشگران

تفریحات آبی در پارک آبی استانبول

یکی از تفریحات مورد علاقه بیشتر افراد به ویژه بچه ها و جوانان در سفر و فصل تابستان رفتن به پارک آبی است. اسـتانبول شهری ساحلی در کنار دریای اژه است و به همین علت بیشتر از 20 ساحل و پارک آبـی مخصوص شنا و تفریحات آبی برای ساکنان اسـتانبول و گردشگران فراهم شده است.

9 تا از برترین پارک آبی های استانبول

شهر استانبول به علت وسعت بالا و تعداد بی شمار گردشگر هایی که از سراسر جهان در تمام فصول سال به خصوص در فصل تابستان به این شهر سفر می نمایند اقدام به راه اندازی تعداد زیادی پـارک آبـی نموده است. در زیر 9 تا از برترین پارک های آبی استانبول از نظر گردشگران را نام برده ایم.

1. پارک آبی کلاب دلفین

پارک آبی دلفین استانبول که یک مرکز تفریحی و تفریح بزرگ است از سال 2001 فعالیت خود را آغاز نموده و در منطقه باهچه شهیر استانبول و در خیابان انور گوونر قرار گرفته است و به علت نزدیکی به هتل های 5 ستاره استانبول در بین گردشگران معروف است. از جمله امکانات این پارک آبی می توان به استخر بزرگ، کینگ کبرا، موشک، سونامی، سرسره آناکوندا، استخر واترپلو، والیبال ساحلی، استخر ویژه دلفین ها با اجرای نمایشی دلفین و استخر مخصوص بچه ها اشاره نمود. این پارک آبی استانبول فعالیت خود را از اردیبهشت ماه آغاز نموده و تا آخر تابستان ادامه می دهد.

2. پارک آبی آکوا مارین

پارک آبـی آکوا مارین اسـتانبول که در منطقه بویوک چکمجه و پشت فرودگاه آتاتورک قرار گرفته است، یکی از پـارک آبی های قدیمی اسـتانبول است که از سال 1999 فعالیت می نماید و دارای فضایی پرهیجان و مجذوب کننده است. این پارک آبی استانبول حدود 3000 نفر ظرفیت دارد و شامل سرسره 90 متری پایتون و 100 متری کبرا، صندلی و چترهای ساحلی، رودخانه دیوانه، سیاه چاله، حمام تفریحی، استخرهای 2500 و 3500 متری، آبشارهای بزرگ و رفتینگ 90 متری با اجرای دی جی است.

3. پارک آبی ویالند استانبول

پارک آبی ویالند استانبول که به پارک آبی استانبول معروف است، در یکی از شهربازی های بزرگ استانبول در منطقه ایوب در محله یشیل پینار قرار گرفته است و یکی از برترین پارک آبی های موضوعی استانبول است. این پارک آبی به عنوان یک شهر تفریحی کوچک مناسب بچه ها و خانواده است که امکانات تفریحی هیجان انگیز مانند ترن هوایی، قایق رانی در رودخانه وحشی، جت اسکی، چرخش 360 درجه، برج عدالت، گردشگر کوچک که شامل یک تونل است که بچه ها از شرق تا غرب را در این تونل خواهند دید، سرسره وایکینگ و ترن ماجراجو دارد.

بعلاوه بازی انگری برد با نورپردازی سه بعدی، قدم زدن در کوچه و خیابان های شبیه سازی شده استانبول قدیم، عکاسی و فیلمبرداری با دستبندهای زوم و… نیز از جمله امکانات و تفریحات این پارک آبی است.

4. مارینا آکوا

پارک آبی مارینا آکوا استانبول یا توزلا در منطقه توزلا قرار گرفته است یکی از بزرگترین و جدیدترین پـارک آبی های استانـبول است که در سال 2019 افتتاح شد. این پارک آبی دارای فضایی روباز و شامل صندلی های آفتاب گیر و چتر، استپ، قایق، بازی های آبی مخصوص بچه ها و بزرگسالان، پایکوبی باران، ایروبیک و رستوران های داخلی با تنوع غذایی بالا است.

5. پارک آبی کلوسیوم

پارک آبـی کلوسیوم اسـتانبول از جمله پارک آبـی های استانبول در منطقه سارییر است که فضایی سرپوشیده و مناسب برای استفاده در فصول سرد سال دارد. این پارک آبی استانبول شامل دو بخش که یکی دارای محیطی آرام ساکت و شامل استخر سکوت برای گرفتن آفتاب و بخش دیگر دارای امکاناتی هیجان انگیز است که امکاناتی نظیر سالن بدنسازی، پیلاتس و یوگا، 4 استخر، 6 سرسره و یک استخر موج، سالن مخصوص فعالیت های ورزشی مانند ورزش های رزمی، شنا و اسکواش، فواره های خروشان، سالن ماساژ و کافه و رستوران دارد و به علت خطرات احتمالی در استخرهای هیجان انگیز، ورود بچه ها زیر 14 سال ممنوع است.

6.پارک آبی تکنو

پارک آبی تکنو یکی از متفاوت ترین و خفن ترین پـارک های آبـی اسـتانبول است و به علت فضای سربسته، این پارک آبی مناسب برای استفاده در همه فصل های سال است. این پارک آبی در منطقه آتاشهیر و محله فرهاد پاشا قرار گرفته است و یکی از برترین پـارک های آبی در منطقه آسیایی اسـتانبول است.

7.ویاپورت مارینا

پارک آبی ویاپورت مارینا زیباترین و جدیدترین پارک آبی استانبول است که به علت قرار گرفتن روی دریا یکی از معروف ترین و مفرح ترین پـارک های آبی اسـتانبـول بهـ شمار می رود. این پارک آبی از چندین پارک که هر کدام دارای امکانات متنوع و موضوعی هستند تشکیل شده. بعلاوه پارک آبی Viaport Marina دارای 47 نمایشگاه، پارک کروکودیل، و پارک شیر یا Aslan است.

8. پارک آبی جنگل استانبول

پارک آبی جنگل استانبول در فضایی متفاوت طراحی شده که بخشی از آن پارک آبی و بخش دیگر به شکل پارک جنگلی طراحی شده و یکی از پارک آبی های معروف استانبول است. بخش جنگل این پارک محل زندگی پستانداران، پرندگان و خزندگان و جانوران دریایی از گونه های مختلف است و بخش پارک آبـی آن که به عنوان برترین پارک آبی استانبول برای فصل پاییز است دارای امکاناتی نظیر ترن هوایی، سرسره های متنوع و شیبدار، سواری و… است.

9.جواهر هیبلی آدا

پارک آبی جواهر هیبلی آدا در منطقه آدالار و داخل مرزهای جزیره هیبلی و در تفرجگاه ساحلی قرار گرفته است. این پارک آبی استانبول در بخش کم عمق دریا طراحی شده و به همین علت یکی از پارک های آبی محبوب گردشگران به شمار می رود و شامل امکانات تفریحی و سرگرم نماینده است و می توانید با استفاده از کشتی ها و قایق های مسافربری که به هیبلی آدا می روند به این پـارک آبی بروید.

نکات مهم قبل از رفتن به پارک آبـی های استانـبول

  • در فصل پاییز و زمستان بیشتر پارک های آبی که فضای روباز دارند تعطیل هستند.
  • قبل از ورود به بخش داخلی پارک آبی استانبول کنترل کیف برای رعایت نکات ایمنی و بهداشتی انجام می گیرد.
  • از بردن پول نقد، نوشیدنی و ظروف شیشه ای به داخل پارک آبی اجتناب کنید.
  • پارک آبی های استانبول همگی مختلط هستند و مایو و مایوبیکینی لباس مناسب پارک های آبی است.
  • ورود بچه ها زیر 12 سال حتما باید با یک بزرگسال باشد.
  • استفاده از استخرهای مخصوص بزرگسالان برای بچه ها زیر 12 سال ممنوع است.

حرف آخر

شهر استانبول شهری ساحلی و گردشگری است که سالانه پذیرای گردشگران زیادی است و به همین علت امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری در استانبول برای گردشگران فراهم شده تا با خیال راحت از آن ها استفاده نمایند. یکی از مهم ترین تفریحات استـانبول پارک آبی استانبول است و به همین علت پـارک آبی های این شهر از امکانات بالای رفاهی و تفریحی بالایی برخوردار است.

منبع: الی گشت
انتشار: 17 مهر 1401 بروزرسانی: 17 مهر 1401 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2339

به "9 تا از برترین پارک آبی های استانبول از نظر گردشگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 تا از برترین پارک آبی های استانبول از نظر گردشگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید