چند عادت غذایی برای کاهش مسائل سلامتی در زمستان

به گزارش کشتی کروز، در فصل زمستان بسیاری از افراد با مسائل مختلفی مانند ایجاد ورم در دست و پا، نفخ معده و سرماخوردگی و سرفه روبرو می شوند. حمله قلبی نیز در زمستان شایع است.

چند عادت غذایی برای کاهش مسائل سلامتی در زمستان

در همین حال متخصصان توصیه می نمایند که داشتن عادات غذایی سالم می تواند منجر به کاهش بسیاری از مسائل سلامتی در فصل زمستان گردد.

  • از مصرف بیش از میزان قهوه و چای خودداری کنید. این نوشیدنی ها اثر ادرارآور دارند و با افزایش تشکیل ادرار، حجم خون را کاهش می دهند.
  • میوه ها و سالاد ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. با افزودن مقداری غذای خام مانند میوه ها و سالادها، می توانید دوره های مکرر ابتلا به عفونت ها را کاهش دهید. بعلاوه میوه ها و سالاد ها آب کافی مورد احتیاج بدن را نیز تامین نموده و به بهبود هضم یاری می نمایند.
  • مغز ها و دانه هایی مانند گردو، بادام و دانه کنجد به شما یاری می نمایند در زمستان گرم بمانید و فشار خون خود را در حد نرمال نگه دارید.
  • تخم مرغ و ماهی مصرف کنید. مقداری رژیم غذایی با پروتئین بالا نیز در زمستان برای بهبود پاسخ ایمنی بدن و سلامتی توصیه می گردد. به غیر از این، اگر هیچ مشکل سلامتی ندارید، مصرف سبزیجات و میوه های فصلی همواره به وسیله هر متخصصی توصیه می گردد.

بعلاوه در فصل زمستان به علت سبک زندگی کم تحرک و مصرف بیشتر غذا های پرکالری نسبت به فصول دیگر، خطر ابتلا به چندین بیماری افزایش می یابد که متخصصان ورزش کردن در خانه یا انجام فعالیت های بدنی خارج از خانه در هنگامی که شرایط آب و هوایی خوب است را توصیه می نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 7 بهمن 1401 بروزرسانی: 7 بهمن 1401 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2390

به "چند عادت غذایی برای کاهش مسائل سلامتی در زمستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند عادت غذایی برای کاهش مسائل سلامتی در زمستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید