پیش از اجاره آپارتمان در ساری به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

به گزارش کشتی کروز، شهرهای مختلف ایران متناسب با قرارگیری در موقعیت جغرافیایی گوناگون، شرایط آب و هوایی، مالی، سیاسی، گردشگری و… متفاوتی دارند که باعث شده هریک از آن ها ویژگی های منحصر به فرد خود را داشته باشند. این ویژگی ها را در نوع سازه های موجود در هر شهر، بافت شهری و شرایط سکونت شهروندان می توان دید. تفاوت های موجود بین شهرهای مختلف باعث شده است ساکنان هر شهر برای سکونت در آن نکات و ویژگی های مختلفی را در نظر بگیرند. برای مثال وجود وسایل گرمایشی در خانه های مناطق جنوبی کشور همانقدر بی معنا است که وجود وسایل سرمایشی در شهرهایی مانند اردبیل و تبریز؛ بنابراین پیش از اقدام برای رهن یا اجاره آپارتمان یا خانه در هر شهر باید نکات مختلفی را درباره آن شهر در نظر بگیریم. یکی از شهرهای ایران که شرایط ویژه ای برای سکونت دارد، ساری است. ساری از عظیم ترین و پرجمعیت ترین شهرهای شمال ایران و مرکز استان مازندران است. سال 95 ساری و رامسر به عنوان برترین شهرهای گردشگری کشور شناخته شدند. به دلیل رونق مالی و گردشگری ساری طبیعی است که بسیاری از افراد ترجیح دهند به این شهر نقل مکان نمایند؛ اما پیش از سکونت در ساری، بهتر است این شهر را بهتر بشناسید و نکات مختلفی را برای رهن یا اجاره خانه در ساری در نظر بگیرید. در این مطلب به آنالیز شرایط ساری، نکات مهم برای اجاره یا رهن خانه در ساری و مقایسه قیمت برخی خانه های این منطقه پرداخته ایم. بنابراین درصورتی که شما هم قصد سکونت در ساری را دارید، پیش از انتخاب خانه موردنظر خود این گزارش را مطالعه کنید.

پیش از اجاره آپارتمان در ساری به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

جهت دریافت خدمات طراحی آلاچیق در حیاط با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

نگاهی به شهر ساری

ساری را از ابعاد مختلفی می توان مورد آنالیز قرار داد. در ادامه مجموعه ای از اطلاعات کلی درباره این شهر را ارائه خواهیم کرد.

ساری از گذشته تا به امروز

ساری را می توان یکی از شهرهای بسیار قدیمی و کهن ایران دانست. این شهر پیش از زمان محمد خان قاجار در دوره های پیش از ظهور اسلام در ایران با نام سارو نامیده می شد. سارو به معنای شهر زرد است و علت این نام گذاری را می توان وجود درخت های مرکبات مختلف به ویژه لیمو و نارنج در این منطقه دانست. در دوره آقا محمد خان قاجار این شهر مدت کوتاهی به عنوان پایتخت انتخاب شد. ساری به دلیل محصور بودن با کوه، جنگل و دریا در طول تاریخ ایران از جنگ های مختلفی در امان باقی مانده و آبادی کنونی خود را مدیون موقعیت جغرافیایی خاص خود است.

شرایط آب و هوایی

همانطور که گفته شد ساری یکی از شهرهای شمالی است که با دریای خزر مرز مشترک دارد. مرزهای شمالی ساری به دریای خزر و مرزهای جنوبی آن به کوه و جنگل منتهی می گردد. این موضوع باعث شده ساری دارای آب و هوای معتدل و مرطوب باشد؛ این شهر در سردترین روزهای زمستان دمای منفی 12 و در گرمای تابستان تا دمای 40 درجه را هم تجربه نموده است. به دلیل بافت کوهستانی منطقه ساری زمستان های این شهر بسیار سرد و خشک خواهد بود. همچنین وجود دریا موحب شده هوای ساری در تابستان کمی شرجی باشد. به همین دلیل شهروندان ساری شرایط آب و هوایی مختلفی را در طول سال تجربه می نمایند.

جمعیت

ساری نسبت به سایر شهرهای مجاور خود جمعیت بسیار زیادی دارد؛ اما ورود سالانه حدود دو میلیون جهانگرد به ساری موجب شده در همه طول سال این منطقه شلوغی خاص خود را داشته باشد. البته جمعیت حاضر در ساری نیمه اول سال بسیار بیشتر از نیم سال دوم هستند. این موضوع گرچه از نظر مالی شرایط مطلوبی برای بومیان فراهم خواهد نمود؛ اما آرامش ساکنان را خدشه دار می نماید.

امکانات رفاهی

ساری به لطف جاذبه های جهانگردی طبیعی خود سالانه میزبان مسافران و جهانگرد های زیادی است. به همین دلیل به تدریج مراکز خرید، مجتمع های تفریحی، خدمات درمانی و… مختلفی در این شهر تاسیس شده است. پارک های جنگلی، بوستان های مختلف، پارک های حیات وحش، چشمه های گوناگون، اماکن تاریخی، مراکز خرید مدرن و بازارهای سنتی همه و همه روزبه روز مسافران بیشتری را به شهر ساری جذب می نمایند.

امکانات آموزشی

وجود دانشگاه علوم پزشکی مازندران و دانشگاه علوم کشاورزی در این شهر، دانشگاه های آزاد و پیغام نور، موسسات آموزش عالی، آکادمی ها و کتابخانه های عمومی مختلف باعث شده افراد برای افزایش سطح علمی خود محدودیتی نداشته باشند و بتوانند به سادگی در زمینه علمی پیش بروند.

طبق آنچه گفته شد ساری یکی از ایده آل ترین شهرهای ایران برای سکونت است. در ادامه بعضی نکات مهم برای اجاره خانه در ساری را بیان خواهیم کرد.

نکات مهم برای اجاره خانه در ساری

برای سکونت در ساری مانند هر شهر دیگری خانه هایی با متراژهای مختلف وجود دارد. بنابراین برای اجاره خانه در ساری دستتان باز خواهد بود و می توانید انتخاب های مختلفی داشته باشید؛ اما پیش از اجاره خانه دلخواه خود نکات زیر را در نظر داشته باشید.

ضرورت وجود وسایل سرمایشی و گرمایشی

همانطور که گفته شد ساری در یک منطقه کوهستانی و مجاور دریا واقع شده است. این موضوع زمستان های بسیار سرد و تابستان های بسیار گرمی را در این منطقه حاکم نموده است. به همین دلیل هنگام اجاره خانه اطمینان خاطر پیدا کنید خانه به شوفاژ یا درگاه اتصال بخاری و سیستم سرمایشی مانند کولر گازی یا آبی مجهز شده باشد. انتخاب نوع سیستم سرمایشی یا گرمایشی به عهده شما خواهد بود؛ اما در مجموع ایمنی شوفاژ از بخاری بیشتر بوده و کولر آبی از کولر گازی مقرون به صرفه تر است.

پنجره های دو جداره

درصورتی که خانه انتخابی شما دارای پنجره های آهنی یا غیر استاندارد باشد، به شما زمستان های سرد و تابستان های گرمی را در محیط خانه وعده می دهد. این نوع پنجره ها به دلیل رسانایی بالای خود همیشه درحال تبادل دما با محیط بیرون هستند؛ بنابراین استفاده از آن ها باعث می گردد همه انرژی گرمایی یا هوای خنک موجود در خانه هدر برود و جز هزینه ها و قبض های قابل توجه آب و برق چیزی عایدتان نخواهد شد. در نظر داشته باشید استفاده از پنجره با قاب و شیشه دو جداره باعث حفظ دمای مورداحتیاج شما در محیط خانه شده و فضای دلنشین و مطبوع فراهم خواهد نمود.

دوری از مناطق جهانگردی

اگر قصد سکونت دائم در ساری را دارید از مناطقی مانند مجاورت هتل ها، دریا، مجتمع های تفریحی عظیم و مراکز خرید برجسته شهر دوری کنید. چرا که در فصول مختلف سال این منطقه ها مملو از مسافران و جهانگردان خواهد شد. ازدحام و شلوغی افراد، هرج و مرج، اختلال در نظم و آرامش و… ویژگی های مناطق محبوب جهانگردان و جهانگرد ها است؛ بنابراین سعی کنید در خیابان های اصیل و مناطق بومی نشین دنبال خانه باشید و از محله های شلوغ دوری کنید. چراکه این موضوع در طولانی مدت بسیار آزاردهنده خواهد بود.

پرس و جو درباره همسایگان

فرموش نکنید بسیاری از ساکنان شهرهای دیگر خانه ها و ویلاهایی در ساری دارند که در بازه های زمانی مختلف در آن ساکن می شوند. طبیعی است در سایر فصل های سال این خانه ها خالی خواهد ماند یا به مسافران دیگر اجاره داده می گردد. سعی کنید در محله های ویلایی یا ساختمان ها و مجتمع های مسکونی که چنین شرایطی دارند به دنبال خانه نباشید. چرا که خالی بودن خانه های مجاور و خلوتی محل، منطقه را برای دستبرد سارقان مناسب می نماید. همچنین تردد افراد ناشناس و مسافران مختلف باعث افزایش ناامنی بومیان خواهد شد. در نتیجه بهتر است به دنبال خانه ای کنار ساکنان دائم و اهالی اصلی شهر باشید تا ضمن برخورداری از امنیت کافی، شانس آشنایی با همسایگان خود را داشته باشید.

آنالیز شرایط پشت بام

ساری از مناطق بارانی شمال ایران است. بنابراین درصورتی که سقف خانه شما کوچکترین مسئله ای داشته باشد، باید منتظر نفوذ آب و چکه کردن سقف باشید. پیش از اجاره خانه به خوبی سقف، پشت بام و درز پنجره ها را آنالیز کنید تا درصورت وجود مشکل بتوانید آن را تشخیص دهید. اگر خانه دلخواه شما از این نظر مسئله ای داشت، موضوع را با مالک درمیان بگذارید تا پیش از سکونت شما برای برطرف آن اقدام کند.

به طور خلاصه بهتر است پیش از اجاره خانه در ساری همه راه های نفوذی به خانه را آنالیز کنید. چرا که گرما و سرمای ساری شدت قابل توجهی دارد و درصورتی که در، پنجره یا سقف و دیوار نقصی داشته باشند، مسائل بسیاری برای شما فراهم خواهد نمود؛ علاوه بر آنچه گفته شد برای اجاره خانه در هر شهر و محله ای شرایط راه پله ها، عملکرد صحیح آیفون و خطوط تلفن، آب، برق، گاز، انباری، پارکینگ، مشاعات، تمیزی خانه، کابینت و شیرآلات، سرویس بهداشتی و… را با دقت آنالیز کنید. اما قیمت خانه در محله های مختلف ساری چگونه است؟

قیمت رهن و اجاره خانه در ساری

مناطق شمالی ساری نسبت به سایر محله ها قیمت گران تری دارند. بعضی قیمت ها برای اجاره خانه در این شهر به توضیح زیر است:

یک خانه کوچک با متراژ 65 متر در شهبند ساری با مبلغ 5 میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت و اجاره ماهانه 500 هزار تومان آماده واگذاری برای اجاره است. همچنین یک خانه 85 متری دو خواب در ساری، محله راهبندی کوی صالح قیمتی برابر با 6 میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت و ماهانه 550 هزار تومان برای اجاره دارد. در متراژهای بالا هم یک خانه 135 متری سه خواب در منطقه سلمان فارسی، نوساز با پارکینگ و انباری و آسانسور در طبقه آخر ساختمان چهار طبقه با مبلغ 130 میلیون تومان به رهن کامل داده می گردد. برای اجاره یک خانه 3 سال ساخت 160 متری هم با دو اتاق خواب معمولی و یک خواب مستر، دو سرویس بهداشتی، دو تراس، آسانسور، پارکینگ و انباری در خیابان 16 متری باید 70 میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت و ماهانه یک میلیون و 500 هزار تومان به عنوان اجاره پرداخت کنید. همچنین یک پنت هوس 280 متری در طبقه آخر ساختمانی هشت طبقه، دارای چهار خواب مستر، تراس 100 متری ویژه، پارکینگ و آسانسور قیمتی برابر با 280 میلیون تومان برای رهن کامل دارد. در آخر هم یک خانه 320 متری با چهار خواب مستر دارای استخر، سونا، جکوزی، فضای سبز و حیاط عظیم، هزینه ای در حدود 100 میلیون تومان برای پیش پرداخت و اجاره ماهانه 7 میلیون تومان دارد.

به این ترتیب شما برای اجاره خانه در ساری با هر مبلغی می توانید خانه مناسب پیدا کنید. این موضوع به کمی جستجو و صبر احتیاج دارد. بنابراین عجولانه تصمیم نگیرید و سعی کنید انتخاب صحیحی داشته باشید.

منبع: هومینگ
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1119

به "پیش از اجاره آپارتمان در ساری به چه نکاتی باید توجه کنیم؟" امتیاز دهید

3 کاربر به "پیش از اجاره آپارتمان در ساری به چه نکاتی باید توجه کنیم؟" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش از اجاره آپارتمان در ساری به چه نکاتی باید توجه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید