پیشنهاد اورتون به علی دایی؛ سرمربی یا دستیار آنچلوتی؟

به گزارش کشتی کروز، خبرگزاری خبرنگاران- نشریه آلمانی مدعی شد باشگاه اورتون انگلیس برای همکاری با مهاجم اسبق تیم ملی ایران وارد عمل شده است.

پیشنهاد اورتون به علی دایی؛ سرمربی یا دستیار آنچلوتی؟

به گزارش خبرنگاران، نشریه کیکر آلمان مدعی شد علی دایی اسطوره فوتبال ایران قرار است به میادین بین المللی برشود و به باشگاه اورتون انگلیس برود. این نشریه آلمانی نوشت: علی دایی اخیرا نگران رسیدن کریستیانو رونالدو به رکورد او به عنوان آقای گل فوتبال جهان بود. او احتمال دارد بار دیگر به فوتبال بین المللی برشود.

به نظر می رسد ستاره سابق تیم ملی ایران در آستانه بازگشت به فوتبال بین المللی است. طبق گزارش های رسیده به دست کیکر یکی از باشگاه های انگلیس به دنبال همکاری با مربی 51 ساله ایرانی است. شایعات مطرح شده نشان می دهد باشگاه اورتون به دنبال او است. البته هنوز نشان دایی برای حضور در این باشگاه مشخص نیست.

عنوان بین المللی علی دایی؛ بهترین گلزن تاریخ ملی جهان ممکن است توسط کریستیانو رونالدو از وی گرفته شود، اما این احتمال وجود دارد که علی دایی با نقشی جدید به صحنه فوتبال بین المللی برشود. بازیکن سابق تیم ملی ایران و بوندس لیگا ظاهرا در آستانه بازگشت به فوتبال، آن هم در عرصه بین المللی است و طبق اطلاعات کیکر، باشگاهی از انگلیس علاقه مند به همکاری با این مربی 51 ساله است؛ شایعات حاکی از آن است که این باشگاه تیمی جز اورتون نیست(که مالک ایرانی دارد)، اما مشخص نیست دایی در کدام نقش می تواند در این تیم آبی پوش لیگ برتری کار کند.

علی دایی 23 سال پیش به همراه هموطنش کریم باقری به تیم آرمینیا بیله فلد نقل مکان کرد و از سال 1997 تا 2002 در 107 بازی بوندس لیگا 19 گل برای بیله فلد، اف. سی. بایرن و هرتابرلین به ثمر رساند. این مهندس متالورژی و متولد اردبیل در تیم ملی ایران به رکورد بی سابقه دست یافته و با 109 گل در 149 مسابقه بین المللی همچنان در راس همه بازیکنان ملی تاریخ، بهترین گلزن محسوب می شود. کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی در حال حاضر به عنوان اولین بازیکن اروپایی که از مرز 100 گل در رقابت های بین المللی عبور کرده، امیدوار است در ماه های آینده فاصله خود را با دایی کم کند و شاید از او بگذرد؛ چیزی که خود علی دایی هم به آن اشاره کرده و امیدوار است این اتفاق برای این گلزن پرتغالی رخ بدهد.

کیکر در شرایطی مدعی چنین خبری شده که دایی پس از جدایی از سایپا به دلایل خاص پیشنهادات مختلفی را برای بازگشت به لیگ برتر ایران رد کرده و همچنین به گفته خودش دو بار در دو زمان مختلف مورد مذاکره فدراسیون فوتبال قرار داشته تا سرمربی تیم ملی ایران بشود. باید در انتظار اظهار نظر رسمی آقای گل جهان در این باره بود.

علی دایی بعد از مصاحبه علیه مدیریت باشگاه سایپا و اخراج از این تیم به صحنه فوتبال برنگشته است. شایعاتی در مورد ممنوع الکار بودن او در فوتبال ایران هم وجود دارد. در برهه ای او به مربیگری در تیم ذوب آهن نزدیک شده بود و در حالی که این خبر از سوی باشگاه ذوب آهن و توسط رسول کربکندی اعلام شده بود علی دایی با عذرخواهی از مدیران باشگاه ذوب آهن اظهار داشت برنامه ای برای بازگشت به فوتبال ندارد.

علی دایی که بعداز جدایی از سایپا وقت بیشتری برای سپری کردن با خانواده و کارهای تجاری پیدا کرده به تازگی گفته از این اتفاق راضی به نظر می رسد. بعد از اعلام این خبر از سوی نشریه کیکر این سوال ها در ذهن تداعی شده علی دایی قرار است با چه سمتی در اورتون فعالیت کند؟ باشگاهی که بخشی از سهام آن در اختیار یک ایرانی است.

آقای گل فوتبال جهان در گذشته بارها و بارها اعلام کرده بود علاقه ای به مدیریت در فوتبال ندارد و کار در زمین فوتبال را بیشتر از مدیریت دوست دارد. او حتی روی این نکته تاکید کرد که پیشنهادات زیادی برای مدیریت به فوتبال به او می شود اما مایل نیست در این بخش از فوتبال حضور داشته باشد. به نظر می رسد در صورت محقق شدن حضور او در تیم اورتون او در بخش های فنی مشغول بکار خواهد شد.

در حال حاضر هدایت این تیم انگلیسی برعهده کارلو آنچلوتی است. حضور علی دایی در کادر فنی این باشگاه انگلیسی و کار در کنار آنچلوتی می تواند یکی از مهمترین اتفاقات فوتبال ایران در سال های اخیر باشد. البته باید به این نکته اشاره کرد علی دایی برای فوتبال جهان چهره شناخته شده و قابل احترامی است به خصوص که عنوان آقای گلی جهان را در اختیار دارد و در دوران فوتبال توامان درس خواند و مهندس متالوژی است. او جدا از بازی و مربیگری در تیم ملی فوتبال ایران در باشگاه های بزرگی چون بایرن مونیخ بازی کرده و افتخارات بزرگی را در فوتبال بدست آورده است که یکی از آنها قهرمانی در اروپا با بایرن مونیخ بود.

فعلا علی دایی در این باره اظهار نظری نداشته است؛ شروع فعالیت فنی در باشگاه اورتون در هر جایگاهی می تواند برای علی دایی ارزشمند باشد؛ به خصوص که بعید به نظر می رسد او علاقه ای به ادامه کار فنی در فوتبال ایران داشته باشد. یکی از محدودیت هایی که او در دوره مربیگری برای خود ایجاد کرده بود کار نکردن در تیم های شهرستانی بود. در صورتی که علی دایی برای کار در باشگاه اورتون راهی جزیره بریتانیا شود قطع به یقین به همراه خانواده راهی این کشور خواهد شد تا بدون دغدغه در یکی از باشگاه های بزرگ انگلیس و در کنار مربی شناخته شده ای چون آنچلوتی کار فنی را استارت بزند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1552

به "پیشنهاد اورتون به علی دایی؛ سرمربی یا دستیار آنچلوتی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد اورتون به علی دایی؛ سرمربی یا دستیار آنچلوتی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید