پای کیک های قرص دار به اردستان هم باز شد

به گزارش کشتی کروز، خبرنگاران/اصفهان مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: در یکی از مدارس اردستان کلوچه ای حاوی کیک قرص دار مشاهده شد که پس از آنالیز های اولیه معین می گردد این کلوچه از خارج اردستان تهیه شده است.

پای کیک های قرص دار به اردستان هم باز شد

صبح امروز (دوشنبه) و در پی گزارش های مردمی مبنی بر وجود قرص های مشکوک درون کلوچه در یکی از مدارس اردستان، موضوع توسط خبرنگار خبرنگاران پیگیری شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: پیرو گزارش واصله مبنی بر وجود قرص در کلوچه کارشناسان بهداشت محیط از مدرسه ای که این کلوچه پیدا شده بود بازدید بهداشتی انجام دادند. خوشبختانه قرص توسط دانش آموز خورده نشده و بلافاصله مسئولان بهداشتی مدرسه وارد عمل می شوند و این قرص را برای آزمایش به مرکز بهداشت منتقل می نمایند.

حسن ذبیحی اضافه نمود: پس از حضور بازرسان در مدرسه مشاهده شد یکی از دانش آموزان یک عدد کلوچه به مدرسه آورده که با پیگیری های صورت گرفته تعیین شد این کلوچه از شهرهای خارج از شهرستان تهیه شده و قرص داخل کلوچه از نوع استامینوفن بود.

وی با بیان اینکه با هماهنگی های صورت گرفته و هماهنگی با کارخانه فراوریی متوجه شدیم که کلوچه در مبدأ مسئله ای نداشته است، ادامه داد: احتمالاً کسانی که با هر نیتی قصد این کار را داشتند بعد از خروج از مبدأ اقدام به این کار نموده اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه کارشناسان این شبکه از روزهای گذشته تیم بازرسی خود را از فروشگاه های بزرگ و حتی بازار روز انجام دادند، ولی مورد مشکوکی را کشف نکردند، توضیح داد: شهروندان مطمئن باشند که پیگیری های لازم در حال اجرا است. شهروندان در صورتی که بسته بندی محصولات مشکوک به نظر می رسد، از خریداری آن محصول خودداری نموده و پس از کنترل محصول آن را مصرف نمایند.

ذبیحی با بیان اینکه مردم هر فرآیند بسته بندی را که می خواهند خریداری نمایند از بسته بندی، تاریخ انقضا و فراوری و علامت استاندار مطمئن شوند، تأکید کرد: شهروندان اگر کیکی را خریداری می نمایند حساسیت نشان دهند و محصول خریداری را به چهار قسمت تقسیم نمایند و سپس مصرف نمایند. کسبه و فروشندگان حتماً خرید محصولات را از مراکز پخش مواد غذایی معتبر انجام دهند و از خرید محصولات مشکوک و نامعتبر خودداری نمایند.

دلیل کمبود انسولین تحریم این دارو است

وی در مورد ادامه گلایه شهروندان در مورد نبود داروی انسولین در شهرستان اردستان، گفت: پیگیری و نامه نگاری شبکه بهداشت و درمان با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد کمبود داروی انسولین ادامه دارد. باید قبول کنیم که این موضوع تحریمی است و این مشکل در کل کشور وجود دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان تأکید کرد: با همه ابزار خود به یاری دیگر مسئولان کوشش می کنیم که از دانشگاه علوم پزشکی سهمیه این دارو را برای شهرستان اردستان بگیریم که امیدواریم با مساعدت استان این موضوع رفع گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 808

به "پای کیک های قرص دار به اردستان هم باز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پای کیک های قرص دار به اردستان هم باز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید