وقتی نور آلزایمر را درمان می نماید!

به گزارش کشتی کروز، پژوهشگران آمریکایی قصد دارند در پروژه نو خود، ترکیبی از روش های نوردرمانی را برای مقابله با آلزایمر به کار بگیرند.

وقتی نور آلزایمر را درمان می نماید!

به گزارش خبرنگاران و به نقل از نیوزوایز، بیماری آلزایمر، یک اختلال مغزی است که بیشتر افراد مسن را تحت تأثیر قرار می دهد. دانشمندان به رغم چندین دهه پژوهش در خصوص داروها و رژیم های غذایی پیشرفته، هنوز نتوانسته اند درمان موثری برای بیماران مبتلا به آلزایمر کشف نمایند. پژوهشگران مدرسه پزشکی آیکان در مانت ساینای (ISMMS)، به تازگی یک یاری اقتصادی پنج ساله را برای آنالیز در خصوص این بیماری از موسسه ملی سلامت (NIH) دریافت نموده اند.

پژوهشگران قرار است با استفاده از این یاری اقتصادی، به آنالیز این موضوع بپردازند که آیا قرار گرفتن بیماران در معرض ترکیبی از روش های نوردرمانی، اثرات ناتوان نماینده آلزایمر را کاهش می دهد یا خیر. در یکی از این درمان ها، از پالس های نور استفاده می گردد که برای افزایش امواج الکتریکی مغز که تقویت نماینده شناخت هستند، طراحی شده اند. یک روش دیگر، به خواب بهتر بیماران یاری می نماید. این پروژه در سال نخست، 792 هزار دلار دریافت خواهد نمود.

دکتر ماریانا فیگوئیرو (Mariana Figueiro)، از پژوهشگران این پروژه گفت: نور می تواند یک عامل قوی برای به دست آوردن سلامتی باشد اما اغلب نادیده گرفته می گردد. ما امیدواریم بتوانیم از قدرت نور برای تسکین رنجی استفاده کنیم که روزانه میلیون ها بیمار مبتلا به آلزایمر و عزیزانشان آن را تجربه می نمایند.

بیماری آلزایمر و زوال عقل مربوط به آن، اختلالات عصبی هستند که در درجه اول به مراکز حافظه مغز، لوب گیجگاهی و هیپوکامپ آسیب می رسانند. نشانه های این بیماری معمولا در افراد بالای 65 سال ظاهر می شوند و دشواری در فکر کردن و به خاطر سپردن، تغییر خلق و خو و سردرگمی را در بر می گیرند. با پیشروی بیماری، نشانه ها تا حدودی بدتر می شوند و بیمار به مراقبت تمام وقت احتیاج پیدا می نماید. فیگوئیرو و همکارانش در این پژوهش دریافته اند که نور ممکن است راهکار موثری برای مقابله با چنین مسائلی باشد.

پژوهشگران در این پروژه قصد دارند به آزمایش این موضوع بپردازند که آیا چشمک زدن پالس های نور می تواند فعالیت الکتریکی را در مغز بیماران افزایش دهد یا بعضی از آنها را خنثی کند.

فیگوئیرو، عضوی از گروه پژوهشگران مانت ساینای است که بر درک جامع نحوه کنترل سلامتی به وسیله نور تمرکز دارند. به اسم مثال، این گروه سال ها زمان صرف نموده اند تا درمان هایی را ارائه دهند که به پرستاران در غلبه بر خستگی و سایر آثار منفی کار شبانه در محیط های کم نور یاری می نمایند.

مارک ریا (Mark Rea)، از پژوهشگران این پروژه گفت: یکی از مسائل دوران نو این است که ما خود را از نور طبیعی روزانه که برای حفظ یک زندگی سالم لازم است، محروم نموده ایم.

پژوهشگران برای آزمایش نقش چرخه های خواب و بیداری در این فرآیند، بیماران را در معرض دوزهای گوناگون نور روزانه و بعلاوه نور زیاد روز قرار خواهند داد تا به خواب بهتر بیماران یاری نمایند.

حدود 40 درصد از بیماران مبتلا به آلزایمر، با مسائل مربوط به خواب از جمله بی قراری و خواب آلودگی در طول روز رو به رو هستند. پژوهش هایی که نوردرمانی را برای رفع کردن این مسائل آزمایش نموده اند، نتایج متفاوتی را ارائه داده اند.

فیگوئیرو گفت: چرخه خواب و بیداری ما، نقش مهمی را در سلامت مغز بر عهده دارد. شاید ما با استفاده از یک روش دقیق نوردرمانی بتوانیم مغز بیماران مبتلا به آلزایمر را به شرایط سالم تری برسانیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1995

به "وقتی نور آلزایمر را درمان می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی نور آلزایمر را درمان می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید