واکسیناسیون مراکز توانبخشی تهران تا خاتمه فروردین ماه

به گزارش کشتی کروز، کارشناس مسئول مراکز شبانه روزی توانبخشی استان تهران ضمن تشریح نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی مراکز توانبخشی شبانه روزی در ایام نوروز، درخصوص واکسیناسیون مددجویان این مراکز توضیحاتی ارائه کرد.

واکسیناسیون مراکز توانبخشی تهران تا خاتمه فروردین ماه

حمیرا خزایی در گفت وگو با خبرنگاران، ضمن تشریح نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز توانبخشی شبانه در ایام نوروز اعلام کرد: در مورد دیدار مددجویان با خانواده هایشان درصورتیکه دیدارها ضروری نباشد، با مشاوره و اقناع خانواده ها سعی می گردد تا دیدار حضوری انجام نگردد، در غیر این صورت دیدار ها با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی مورد احتیاج انجام خواهد شد.

وی تاکید نمود: دیدار ها با رعایت فاصله گذاری های اجتماعی و با استفاده از وسایل و تجهیزات بهداشتی ـ پزشکی و طبق پروتکل های ابلاغی صورت می گیرد.

کارشناس مسئول مراکز شبانه روزی توانبخشی استان تهران با بیان اینکه مددجویان همچنین می توانند از فضای مجازی برای دیدار بهره برده و کارکنان مراکز این شرایط را برای خانواده و مددجویان فراهم خواهند کرد، گفت: در هر زمانی که مددجویان بخواهند می توانند پیرو هماهنگی های قبلی به صورت مجازی با خانواده هایشان تماس برقرار نمایند.

خزایی در عین حال تاکید نمود: کماکان محدودیت ها وجود دارد و شاید در ایام عید محدودیتها به صورت شدیدتر هم اعمال گردد.

وی در ادامه درباره واکسیناسیون کرونا در مراکز نیز اظهار کرد: باتوجه به تعداد سهمیه واکسن های تخصیص داده شده به سازمان بهزیستی کشور، اولویت با مراکز شبانه روزی سالمندان و پرسنل مقیم است که این موضوع در دست اقدام است.

کارشناس مسئول مراکز شبانه روزی توانبخشی استان تهران با بیان اینکه در این زمینه دستورالعمل هایی با همکاری سازمان بهزیستی کشور و دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه شهید بهشتی، تدوین شده و این دستورالعملها به مراکز توانبخشی ابلاغ شده اند، اضافه نمود: مراکز توانبخشی نیز طبق آن، فرم های اولیه مورد احتیاج را قبل از تلقیح واکسن تکمیل نموده اند و مراکز سازمان بهزیستی آمادگی کامل را برای انجام این امر دارند.

خزایی اضافه نمود: اورژانس 115 نیز یکی دیگر از ارگان هایی است که باید در این فرآیند در کنار سازمان و دانشگاه ها قرار گیرد؛ در اواخر اسفندماه نیز جلسه ای مشترک بین سازمان بهزیستی و اورژانس 115 و دانشگاه ایران برگزار و مقرر شد تا اورژانس طبق دستورالعمل در زمان تلقیح واکسن در مراکز مستقر باشند لذا درصورت معین جدول زمان بندی از سوی دانشگاه، تزریق واکسن در مراکز بهزیستی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در آسایشگاه کهریزک 1663 واکسن به مددجویان و پرسنل آسایشگاه تزریق شده است، گفت: به نظر تا اواخر فروردین تمامی مراکز توانبخشی واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.

به گفته وی، درحال حاضر علاوه بر آسایشگاه کهریزک، تزریق واکسن کرونا در سه مرکز سالمندان دیگر استان نیز (شهرستان شهریار رباط کریم و قدس) درحال انجام است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1722

به "واکسیناسیون مراکز توانبخشی تهران تا خاتمه فروردین ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون مراکز توانبخشی تهران تا خاتمه فروردین ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید