همسان سازی امور شورا های انضباطی دانشجویان در دستور کار سازمان امور دانشجویان

به گزارش کشتی کروز، معاون امور دانشجویان داخل وزارت علوم گفت: رئیس سازمان امور دانشجویان، بر ضرورت انجام دستورکار همسان سازی امور شورا های انضباطی در راستای جلوگیری از تضییع حقوق دانشجویان تاکید داشت.

همسان سازی امور شورا های انضباطی دانشجویان در دستور کار سازمان امور دانشجویان

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از سازمان امور دانشجویان، نخستین کارگاه آموزشی دستورکار همسان سازی امور شورا های انضباطی با هدف ایجاد نظم و یکپارچگی در اجرای صحیح آیین نامه انضباطی و شیوه نامه اجرایی با حضور علم، معاون امور دانشجویان داخل سازمان، نوزری، مدیرکل امور دانشجویان داخل و دبیران شورا های انضباطی دانشگاه های سراسر کشور به صورت مجازی برگزار گردید.

محمدرضا علم، معاون امور دانشجویان داخل سازمان، در ابتدای کارگاه آموزشی، با تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان، امام حسین (ع)، به بیان اهمیت و نقش تربیتی شورا های انضباطی در کسب مهارت فردی و اجتماعی و تامین حقوق عمومی دانشگاهیان توضیح داد.

وی اضافه کرد: رییس سازمان امور دانشجویان، بر ضرورت انجام دستورکار همسان سازی امور شورا های انضباطی در راستای جلوگیری از تضییع حقوق دانشجویان تاکید داشته و اجرای صحیح و بهینه آن را از دبیران شورا های انضباطی توقع دارد.

علم گفت: برای اداره مطلوب شورای انضباطی باید به صندلی، هدف، رسالت و در نهایت به رویه های رسیدگی همسان توجه ویژه ای گردد. چرا که عملکرد همسان و واحد، راستا را برای مرتفع کردن موانع، رسیدگی بهتر به پرونده ها، اعمال عدالت در صدور آرا، کاهش ضریب خطا و عدم اعمال سلیقه هموار می نماید.

وی تاکید نمود: لازم است اقدامات لازم، بمنظور کاهش آثار تبعی نامناسب احکام با در نظر دریافت عواملی همانند جوان بودن و کم تجربگی دانشجویان، با بهره گیری از شیوه های تربیتی و تذکر آمیز و حفظ صمیمیت، ایجاد تفاهم و اعتماد به حل و فصل مسائل موجود صورت پذیرد.

علم گفت: کوشش های ما در دبیرخانه شورای مرکزی برپایه افزایش تعاملات سازنده با شورا های انضباطی بوده تا با کمک خداوند و بهره گیری از کاربرگ های انضباطی یکسان سازی شده و دستورالعمل کاربری آن، با صبر و بردباری، رسالتی را که بر عهده داریم به نحو شایسته و مطلوب به انجام برسانیم.

در ادامه این کارگاه مجازی، دکتر نوزری، مدیرکل امور دانشجویان داخل نیز ضمن پاسخ به سئوالات دبیران، گفت: از همکاری دبیرانی که زحمات بسکمک را متحمل می شوند، تشکر و قدردانی می نمایم و امیدوارم دبیران با رعایت قوانین ومقررات، شورای انضباطی را محلی برای ایجاد امنیت وآرامش دانشجویان قرار دهند.

وی تاکید نمود: ضمن مکاتبه با دبیران مناطق دهگانه دانشجویی، در کوشش هستیم جلسات هم اندیشی را با هدف ترویج فرهنگ عملکرد مدبرانه و صحیح، برخورد عادلانه توام با سعه صدر و آینده نگری دبیران شورا های انضباطی سراسر کشور، بصورت مداوم برگزار کنیم.

در ادامه این کارگاه، دخت رستم، دبیر شورای مرکزی انضباطی، به تبیین و تشریح مفاد کاربرگ های دستورکار همسان سازی در امور شورا های انضباطی پرداخته و به بعضی از سوالات مطروحه دبیران پاسخ داد.

وی گفت: اوراق مربوطه به گونه ای تنظیم شده است که کاربران بصورت واحد و یکسان در موارد مشابه از آن ها استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 آبان 1399 بروزرسانی: 1 آبان 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1393

به "همسان سازی امور شورا های انضباطی دانشجویان در دستور کار سازمان امور دانشجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همسان سازی امور شورا های انضباطی دانشجویان در دستور کار سازمان امور دانشجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید