نگاه هنری به آسمان

به گزارش کشتی کروز، عکاسی امروزه بیش از آن که یک شغل به حساب آید یک کار هنری به شمار می رود. با آغاز عکاسی دیجیتال، این هنر گسترش زیادی پیدا کرد بویژه در سال های اخیر به شدت مورد توجه علاقمندان به نجوم قرار گرفته است زیرا امکانات آن اجازه می دهد تصاویر زیبایی از آسمان گرفته گردد.

نگاه هنری به آسمان

به گزارش خبرنگاران؛ جدای از عکاسی نجومی علمی، این رشته به عنوان یک کار هنری علاقمندان به اخترشناسی را به خود جلب نموده و باعث شده در سراسر دنیا، علاقمندان با ابداع روش های مختلف زیبایی های اعجاب انگیز عظمت خلقت را به نمایش بگذارند.

عکاسان نجومی ساعات زیادی را صرف شکار تصاویر هنری از فضا می نمایند و گرچه عکس های زیبایی از حرکت ستاره ها-چه در حال حرکت که به صورت خط نورانی دیده می شوند و چه نقطه ای و ثابت می گیرند- اما عکاسی از اعماق آسمان به ویژه کهکشان ها موجب خلق تصاویر زیبای فوق العاده ای شده است. در این میان می توان گفت کهکشان راه شیری که منظومه شمسی ما نیز بخشی از آن به حساب می آید صندلی ویژه ای دارد.

آنچه می بینید یک منظره 360 درجه است که از بالای قلعه تاریخی کاستل راک دروایراراپا در نیوزیلند گرفته شده است. این قلعه در ارتفاع 162 متری از سطح دریا قرار گرفته است و فانوس دریایی کاستل پوینت هم در انتهای دیگر ساحل دیده می گردد در ارتفاع 62 متری زمین است.

در این عکس مرکز کهکشان راه شیری به سمت شرق اقیانوس امتداد یافته و ابرهای کوچک و بزرگ ماژلانی را می توان در سمت چپ آن مشاهده کرد. روشنایی صبح کاذب در پایین سمت راست گنبد آسمان دیده می گردد. این تصویر شامل 32 عکس است که با استفاده از یک نرم افزار ویژه رایانه ای با هم ترکیب شده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 260

به "نگاه هنری به آسمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاه هنری به آسمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید