نگاهی به امکانات بلندترین ساختمان مسکونی دنیا در نیویورک: یک کلوپ در طبقه صدم و چند طبقه مخصوص فعالیت های سبک زندگی

به گزارش کشتی کروز، ساخت بلندترین برج مسکونی دنیا در شهر نیویورک پس از 15 سال به سرانجام رسیده است و اکنون می توان نگاهی به رکوردهای شکسته شده توسط آن و بعضی جزئیات دیگر داشت.

نگاهی به امکانات بلندترین ساختمان مسکونی دنیا در نیویورک: یک کلوپ در طبقه صدم و چند طبقه مخصوص فعالیت های سبک زندگی

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

ساختمان Central Park Tower به طور کامل بر شهر نیویورک مشرف است و منظره های بسیار حیرت انگیزی برای ساکنین می سازد. هزینه ساخت این برج مسکونی بیش از 1.1 میلیارد دلار است که غالب آن به صورت سرمایه گذاری و دریافت وام تامین شده است.

در این برج 179 واحد مسکونی لوکس در منطقه New Yorks Billionaire Row قرار گرفته که تا سه ماهه آخر سال تحویل مشتریان می شوند. سازنده آن هم شرکت Extell Development Company است.

ارتفاع برج مسکونی Central Park Tower به 1550 فوت (حدود 473 متر) می رسد و کاملا از ساختمان های هم جوار خود سرتر و متمایز است تا عنوان بلندترین برج مسکونی دنیا را به خود اختصاص دهد.

غالب واحدهای بالایی این برج از نوع کاندو (Condo بیشتر در اروپا و امریکای شمالی مرسوم است و همان آپارتمان خودمان اما با فضاهای بزرگ تر، راحت تر، چشم انداز و مالکیت های خصوصی و شخصی است. تصور کنید در یک برج هر واحد کل طبقه را به خود اختصاص دهد) و دارای مالکیت اختصاصی هستند.

برج خلیفه در دبی امارات چند صد فوت از برج Central Park بلندتر است ولی غالب فضای آن برای مصارف اداری، تجاری، هتل و توریستی و فروشگاهی است. به همین دلیل، برج Central Park را بلندترین ساختمان مسکونی دنیا می شناسند.

این برج از یک سو هم به برج معروف 432 خیابان پارک (432 Park Avenue) مشرفت و همسایه است که نه تنها افرادی مانند جنیفر لوپز و الکس رودریگز در آن زندگی می نمایند؛ بلکه دارای یک واحد 17.5 میلیون دلاری است که صاحب آن هم می خواهد به زودی عروسی کند.

از دیگر برج های بلند و گران قیمت معروف اطراف برج Central Park می توان به ساختمان 111 در خیابان 57 اشاره نمود که یک پنت هاوس 7 هزار مترمربعی رو به بازار دارد. در زمان ساخت این برج، بلندترین جرثقیل نیویورک استفاده شده بود.

نمونه ای از ساختمان های پیشرفته مسکونی

طبقه هم کف آن برای عموم آزاد و به چند فروشگاه خرده فروشی اختصاص داده شده است. در حال حاضر، قیمت املاک در شهر نیویورک بسیار بالا رفته است و این ساختمان در حالی رو به اتمام است که گفته می گردد باید با قیمت هایی کمتر به فروش برسد.

اما سازندگان این برج قصد فروش سریع واحدهای کاندو را ندارد و حتی تلاشی برای تبدیل یک آپارتمان بزرگ به چند آپارتمان کوچک تر برای فروش سریع تر نکردند. در این برج طبقه های بالایی آن به جای اینکه به سه آپارتمان تبدیل شوند؛ شامل یک کاندو هستند و سه پنت هاوس بزرگ هم با مساحتی در حدود 17500 فوت مربع (حدود 1625 متر مربع) دارد.

مشخصات بعضی از واحدها منتشر شده و حتی قیمت گذاری شدند که نشان می دهد مبلغ کل فروش آن ها به بیش از 4 میلیارد دلار می رسد. مثلا، یک آپارتمان 197 متری با 2 خواب و 2.5 سرویس بهداشتی حدود 6.9 میلیون دلار و 5 خوابه با 6 سرویس بهداشتی و متراژ 658 متری قیمتی 63 میلیون دلار دارد.

گفته می گردد طبقه صدم این ساختمان به حالت یک کلوپ خصوصی و آزاد ساخته شده است که متراژی 770 مترمربع دارد. این کلوپ شامل بخش های مختلفی از جمله نوشیدنی ، ناهارخوری، اتاق سیگار و دخانیات، پذیرایی سلف سرویس و غیره است. دارای اتاق های جلسات خصوصی و صمیمی است تا ساکنین بتوانند با راحتی بیشتری در این برج زندگی نمایند.

مدیران شرکت Extell هم به این موضوع اشاره نمودند که طبقه صدم مخصوص جشن های خصوصی ساکنین یا دورهمی های صمیمانه و محبت آمیز است. طراح و معمار این ساختمان سعی نموده طبقه صدم را طوری بسازد که مشرف به منظره ها بسیار شگرفی از نیویورک باشد و زیبایی های پیشرفته ترین ساختمان مسکونی دنیا را نشان دهد.

همین طور، مساحتی نزدیک به 4645 مترمربع از این ساختمان در طبقه های 14 تا 16 به فعالیت های سبک زندگی مانند باشگاه ورزش و تمرین، استخر، زمین بازی بچه ها، تناسب اندام و غیره اختصاص یافته است. یک استخر سرپوشیده 63 فوتی هم دارد.

همان طور که اشاره شد؛ برج Central Park Tower در پاییز گذشته تکمیل شده ولی به نظر نمی رسد تا اواخر سال جاری به طور کامل بهره برداری گردد. هنوز جزئیات زیادی از واحدها و طبقات آن منتشر نشده و تازه شاهد اولین تصاویر از آن هستیم.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 794

به "نگاهی به امکانات بلندترین ساختمان مسکونی دنیا در نیویورک: یک کلوپ در طبقه صدم و چند طبقه مخصوص فعالیت های سبک زندگی" امتیاز دهید

1 کاربر به "نگاهی به امکانات بلندترین ساختمان مسکونی دنیا در نیویورک: یک کلوپ در طبقه صدم و چند طبقه مخصوص فعالیت های سبک زندگی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به امکانات بلندترین ساختمان مسکونی دنیا در نیویورک: یک کلوپ در طبقه صدم و چند طبقه مخصوص فعالیت های سبک زندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید