میوه های عجیب تایلند

به گزارش کشتی کروز، میوه های تایلند

در تایلند به غیر از دیدن مردمی که همواره لبخند به لب دارند با میوه هایی عجیب و غریب هم روبرو می شوید. دشت های حاصلخیز ، آب و هوای گرم استوایی و مناطق معتدل شمالی تایلند به این معنی است که در این کشور محصولات کشاورزی و میوه های زیادی به عمل می آید. نقاط کمی بر روی زمین هستند که مثل تایلند این همه میوه های خوشمزه و خوش طعم داشته باشند. خیلی از این میوه ها شاید در نگاه اول به نظر عجیب بیایند اما وقتی مزه و طعم آن ها را امتحان کنید عاشق میوه های تایلندی می شوید. نه تنها این میوه ها سالم، مقوی و ارزان هستند بلکه بهترین راه برای برطرف تشنگی هم هستند. می خواهیم تعدادی از میوه های خوشمزه تایلند را به شما معرفی کنیم، خبرنگاران را همراهی کنید.

میوه های عجیب تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

ترگیل (Mangosteen)

افراد کمی در خارج از تایلند میوه ترگیل را می شناسند. ترگیل میوه ای با ظاهر عجیب است که در داخل پوسته گرد و بنفش رنگ خود بخش سفید و خوشمزه ای دارد که قسمت خوراکی میوه است و به بخش هایی تقسیم شده است. تعداد این بخش ها برابر با تعداد برگ هایی است که در زیر پوسته آن قرار دارند. مزه خوشمزه و متفاوت این میوه باعث شده که برای آبمیوه زیاد به کار برود.

رامبوتان (مژکی) (Rambutan)

اسم این میوه از کلمه مالایی رامبوت گرفته شده که به معنی مو است. پوست آن پوشیده از مژک و رنگ آن معمولا سرخ می باشد. گوشته این میوه به رنگ سفید و گاهی مایل به صورتی است و مزه ای ترش و شیرین دارد.

خارگیل (ِDurian)

هواداران خارگیل این میوه را مقوی با مزه ای منحصربفرد می دانند اما کسانی که خارگیل را دوست ندارند آن را میوه ای با بوی زننده توصیف می نمایند. بوی شدید این میوه که شبیه میوه فاسد است و ظاهر خشن آن به تنهایی کافیست تا خیلی ها دور آن را خط بکشند! این میوه، گران ترین میوه تایلند است و بوی شدید آن باعث شده که ورودش به مکان های عمومی مثل هتل و هواپیما ممنوع باشد. شکل این میوه گرد و کمی بیضی است، پوسته آن به رنگ سبز قهوه ای و پوشیده از خار و رنگ میوه آن زرد کمرنگ می باشد.

میوه اژدها (ِDragonfruit)

میوه گیاه کاکتوس ظاهری عجیب اما گوشته ای نرم و خوشمزه دارد که تا حدودی شبیه کیوی است و معمولا با قاشق خورده می گردد. درون این میوه آبدار، دانه هایی مثل سیاه دانه وجود دارد و سرشار از ویتامین است.

جک فروت(Jackfruit)

فصل این میوه بین ماه های ژانویه تا مه (دی تا اردیبهشت) است. این میوه آبدار اندازه یک هندوانه بزرگ است و بویی متفاوت دارد. گوشته جک فروت به بخش های زیادی تقسیم شده و اطراف هر بخش دانه های زیادی قرار دارند. این میوه معمولا به صورت خام خورده می گردد اما برخی از تایلندی ها آن را سرخ می نمایند.

زرگیل (Langsat)

زرگیل میوه ای فقط مخصوص خود تایلند است. میوه ای فصلی، کوچک و گرد که فصل آن بین ماه های جولای تا اکتبر (تیر تا مهر) می باشد. پوست نازک این میوه با دست کنده می گردد و درون آن گوشته ای آبدار و شفاف است که به پنج قسمت تقسیم شده و کمی مزه تند دارد. این میوه برای برطرف تشنگی خیلی خوب است.

منبع: بانکوک.com

منبع: الی گشت
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 503

به "میوه های عجیب تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میوه های عجیب تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید