مردم شیروان 17 میلیارد ریال در طرح مودت اوقاف مشارکت کردند

به گزارش کشتی کروز، سعید علیپور گفت: سال جاری مردم شیروان 17 میلیارد ریال در طرح مودت اوقاف مشارکت کردند که از این مبلغ 12 میلیارد ریال یاری های خیران و مردم در امام زاده غیبی و مابقی مربوط به امام زاده حمزه رضا (ع) بوده است.

مردم شیروان 17 میلیارد ریال در طرح مودت اوقاف مشارکت کردند

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از بجنورد ،سعید علیپور رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: هدف از طرح مودت بازسازی و توسعه مساجد است که هرساله مبلغی به وسیله مردم و خیران در طرح مودت اوقاف جمع آوری می گردد که برا تعمیر، نگهداری و بازسازی مساجد هزینه می گردد.

علیپور با بیان اینکه اینک 80 درصد از مساجد این شهرستان احتیاج به تعمیر، بازسازی و بازسازی دارد اضافه نمود: شهرستان شیروان 220 باب مسجد شهری و روستایی دارد که بیشتر مساجد روستایی قدیمی ساخت و فرسوده هستند و تا به امروز اعتبار چندانی برای عملیات عمرانی آن اختصاص نیافته است.

بیشتر بخوانید

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: بعلاوه سال جاری در راستای خدمات اجتماعی 25 حمام از محل نیات موقوفه منصور خواجه با اعتبار 2 میلیارد و 300 میلیون ریال بازسازی و احداث شد.

علیپور اضافه نمود: توزیع بیش از پنج هزاربسته معیشتی، پنج هزار بسته تحصیلی و 60 هزار بسته غذایی گرم بین محرومان و احتیاجمندان شناسایی شده در مراسم های مختلف از جمله خدماتی بوده که از محل اجرای نیات موقوفات شهرستان اجرا شده است.

اینک شهرستان شیروان دارای سه هزار و 205 رقبه، 957 موقوفه و 62 بقاع متبرکه است.

شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد واقع شده است.

ه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2034

به "مردم شیروان 17 میلیارد ریال در طرح مودت اوقاف مشارکت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم شیروان 17 میلیارد ریال در طرح مودت اوقاف مشارکت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید