فارس ظرفیت برپایی جشنواره های ملی و جهانی فیلم را دارد

به گزارش کشتی کروز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس گفت: فارس ظرفیت برپایی جشنواره فیلم ملی و جهانی را دارد، باید بتوانیم جشنواره فیلم کوتاه یا جشنواره فیلمی گسترده تر را به صورت منطقه ای، کشوری یا جهانی برگزار کنیم.

فارس ظرفیت برپایی جشنواره های ملی و جهانی فیلم را دارد

به گزارش از، صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در نشستی که به مناسبت روز ملی سینما برگزار شد، گفت: فارس ظرفیت برپایی جشنواره فیلم ملی و جهانی را دارد، باید بتوانیم جشنواره فیلم کوتاه یا جشنواره فیلمی گسترده تر را به صورت منطقه ای، کشوری یا جهانی برگزار کنیم.

او در این نشست که برای تکریم اهالی سینما بود، اضافه کرد: دل همه ما برای روز های پررونق سینما این هنر هفتم و تاثیرگذار تنگ شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ادامه داد: اصول بهداشتی و محدودیت های کرونا نشان داد که بشر خیلی ناتوان است و در برابر این پیشامد های ناخودآگاه همه جهان درگیر شده اند و نه تنها سینما بلکه همه فعالیت های فرهنگی و هنری را به تعطیلی کشاند.

سهرابی اضافه کرد: تلاش های دولت برای واکسیناسیون عمومی همچنان ادامه دارد و هرچه توان داشت به میدان آورد، ولی نتوانست آسیب هایی را که به کسب و کار های فرهنگی و هنری وارد شد را در حد لازم جبران کند و دولت نو هم تلاش شبانه روزی خود را به کار بسته است.

او بیان نمود: به نظر می آید در حوزه فیلمسازی پراکندگی زیادی در شیراز و استان وجود دارد و تاسیس بانک اطلاعات و جامع و کامل باید دنبال شود تا بتوانیم از حضور همه فعالان این عرصه بهره ببریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس کفت: سینماگران برای دریافت تسهیلات در سامانه تحفه حمایت شدند و در حال حاضر هم می توانند در سامانه کارا برای جبران خسارت ها اقدام کنند و سایت صندوق اعتباری هنر هم برای بیمه هنرمندان و دیگر تسهیلات به زودی باز خواهد شد.

بهروز مرامی معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس هم گفت: بیشترین کسب و کار های آسیب دیده از کرونا در زمینه فرهنگ و هنر بوده اند که سینما ها و سالن های تئاتر و موسیقی بیشتر به چشم می آیند.

او بیان نمود: ممکن است فرد یا افرادی در بین برگزیده امسال دعوت نشده باشند و این به منزله نادیده گرفته شدنشان نیست.

در این نشست از تعدادی فعال هنر سینما تکریم شد و افراد حاضر هریک نظرات خود را در رابطه با شرایط فیلمسازی و شرایط همه گیری بیماری بیان نمودند و همچنین به آسیب شناسی فیلمسازی درشیراز و استان فارس پرداختند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 شهریور 1400 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1984

به "فارس ظرفیت برپایی جشنواره های ملی و جهانی فیلم را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس ظرفیت برپایی جشنواره های ملی و جهانی فیلم را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید