علت ذخیره کم آبی یاسوج نسبت به سایر شهرهای کهگیلویه و بویراحمد چیست؟

به گزارش کشتی کروز، رئیس اداره آب و فاضلاب شهری یاسوج گفت: متاسفانه در شهر یاسوج لایه های ظاهری زمین با لایه های واقعی در یک سطح قرار گرفته اند که آب را بصورت سیلاب روانه می نماید.

علت ذخیره کم آبی یاسوج نسبت به سایر شهرهای کهگیلویه و بویراحمد چیست؟

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، قاسم قلندری در جمع خبرنگاران افزود: بنا به همین دلایل ذخیره آبی این شهر نسبت به دیگر شهرهای استان کمتر است و این مساله برخلاف تصور مردمی است.

وی اظهار کرد: متاسفانه 97 درصد برداشت آب از لایه های زیرزمینی است که می گردد مستند نشان داد که آب از 28 تا 30 متر به سطح زیر زمین حرکت نموده اند.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهری یاسوج با بیان اینکه به اجبار باید به سمت آبهای سطحی برویم، اظهار داشت: در حوزه بیمارستان امام سجاد(ع) با وجود مشکلاتی که برای ما بوجود آمد توانستیم مدیریت کنیم که در این خصوص مدیر عامل و دادستان نهایت همکاری را داشته اند.

قلندری با اشاره به حوزه تنگ کبوتری توضیح داد: ما به همراه جهاد کشاورزی و آب منطقه ای آماده همکاری هستیم اما نماینده دولت باید همکاری بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: نزدیک به 80 هزار مشترک در سطح دو شهر یاسوج و مادوان داریم درصورتی که افراد خاصی با انتقال آب از تنگ کبوتری مخالفت کردند و باید با آنها برخورد گردد چراکه تنها راه مدیریت تامین آب برداشت آبهای سطحی است.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهری یاسوج با بیان اینکه تنها جایی که بخوبی توانستم موفق شویم مدیریت شبکه بوده است، بیان نمود: در سال 96 حدود 33 کیلومتر شبکه آب و انشعاب اصلاح نموده ایم که بتوانیم جلوی هدر روی آب را بگیریم. هزینه اصلاح شبکه آب و انشعابات حدود 4 میلیارد تومان بوده است.

قلندری بیان نمود: طی سال گذشته 2547 مورد نیز شکستگی توسط 4 شرکت و واحد اتفاقات شهر یاسوج رفع گردیده است و نزدیک به 5 میلیارد و 700 میلیون تومان در حوزه آب برای رسیدن به مدیریت حوزه شبکه هزینه گردیده است.

وی تاکید نمود: ما یک مشترک واقعی داریم که واقعا الگوی مصرف را رعایت می نمایند و یک مشترک که موارد را رعایت نمی کند که متاسفانه برخی از همشهریان با نصب انشعابات غیر مجاز مشکلات عدیده ای را بوجود آورده اند.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهری یاسوج افزود: وظیفه ما اصلاح، توسعه، تامین آب و تعمیر پمپ است که به خوبی و در حد امکان انجام می دهیم اما بحث فرهنگی وظیفه ما نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 112

به "علت ذخیره کم آبی یاسوج نسبت به سایر شهرهای کهگیلویه و بویراحمد چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت ذخیره کم آبی یاسوج نسبت به سایر شهرهای کهگیلویه و بویراحمد چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید