صالحی امیری: تبعیض ها علیه ناشنوایان باید از بین برود، امکان حضور عسگری در المپیک وجود ندارد

به گزارش کشتی کروز، رئیس کمیته ملی المپیک درباره مسائل مربوط به ورزش ناشنوایان و مثبت شدن تست دوپینگ عسگری توضیحاتی را اعلام کرد.

صالحی امیری: تبعیض ها علیه ناشنوایان باید از بین برود، امکان حضور عسگری در المپیک وجود ندارد

به گزارش خبرنگار ، سید رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه مراسم بدرقه کاروان گفت: ناشنوایان مظلوم واقع شده اند و ما باید صدای آن ها باشیم. در سال های گذشته حمایت لازم از این مجموعه صورت نگرفته است، اما ما کوشش کردیم در کنار فدراسیون ناشنوایان باشیم و به بحث اشتغال، اعزام، زیرساخت ها و معیشت آن ها توجه کنیم.

او افزود: به تازگی با شهردار تهران نشستی داشتیم و او قول داد که به توسعه زیرساخت های ناشنوایان یاری کند. بودجه فدراسیون ناشنوایان را از 200 میلیون، به بیش یک میلیارد تومان رسانده ایم و باز هم این بودجه افزایش پیدا می نماید. دستگاه های دیگر هم یاری می نمایند و مجلس شورای اسلامی هم بودجه مجزایی برای این قشر در نظر گرفته است.

صالحی امیری افزود: مهم ترین موضوع این است که تبعیض ها علیه ناشنوایان از بین برود. ناشنوایان باید حقوق مادی و معنوی برابری با دیگر اقشار داشته باشند. کوشش من و همکارانم در کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ناشنوایان این بود که فدراسیون ناشنوایان را با دیگر فدراسیون ها هم سطح کنیم. به تازگی یکی از قهرمانان فدراسیون ناشنوایان را در کمیته ملی المپیک استخدام کردیم و از سایر دستگاه های دولتی درخواست نموده ایم که به فکر اشتغال و معیشت این قشر باشند. این افراد برای ادامه زندگی باید حمایت شوند.

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه اسم کرد: ما با باور و اعتقاد قلبی کوشش کردیم در کنار ناشنوایان بایستیم. به طور مرتب پیگیر امور فدراسیون ناشنوایان هستم و در نشست های آن شرکت می کنم. امروز هم اعضای تیم های ملی کشتی ناشنوایان را به کمیته دعوت کردیم تا آن ها را برای حضور در جام جهانی ترکیه بدرقه کنیم. باور ما این است که شکاف و تبعیض موجود علیه ناشنوایان باید از بین برود.

او در مورد مثبت شدن تست دوپینگ عسگری بیان نمود: بهمن عسگری قهرمان بااخلاق ما است. او هیچ وقت سابقه دوپینگ نداشته و مثبت شدن تست دوپینگ او اشتباه سهوی پزشک بوده است. پزشک عسگری دارویی برای او تجویز کرد و تاکید داشت که آن دارو ممنوعه نیست؛ بنابراین اصحاب رسانه و مردم عزیز باید مراقب باشند که به او تهمت نزنند. او دوباره به عرصه قهرمانی برمی گردد. عسگری یکی از امید های کسب مدال طلای ما در المپیک توکیو بود، اما این اتفاق برای او رخ داد. ما تابع قوانین کمیته بین المللی المپیک هستیم و نمی توانیم بگوییم که حضور او در توکیو قطعی می گردد یا خیر. با این حال کوشش و مکاتبه کردیم و محرومیت عسگری از 20 ماه به یک سال کاهش یافت. باید مدتی بگذرد تا ما درخواست بخشش کامل محرومیت عسگری را ارائه دهیم.

صالحی امیری افزود: اگر آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ محرومیت عسگری را لغو کند، راضی می شویم، اما در غیر این صورت عسگری باید یک سال محرومیت را تحمل کند. طبیعی است که او امکان حضور در المپیک توکیو را ندارد و به علت اینکه سهمیه به نام ورزشکار است، امکان جایگزین کردن ورزشکار دیگری را نداریم. از اصحاب رسانه خواهش می کنم فضا را برای کاروان اعزامی ایران آرام نمایند و اجازه ندهند حاشیه ها به کاروان کشورمان آسیب برسانند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1957

به "صالحی امیری: تبعیض ها علیه ناشنوایان باید از بین برود، امکان حضور عسگری در المپیک وجود ندارد" امتیاز دهید

1 کاربر به "صالحی امیری: تبعیض ها علیه ناشنوایان باید از بین برود، امکان حضور عسگری در المپیک وجود ندارد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صالحی امیری: تبعیض ها علیه ناشنوایان باید از بین برود، امکان حضور عسگری در المپیک وجود ندارد"

1 دیدگاه

ابوذر 20 آذر 1400

با سلام جا دارد از دکتر صالح امیری تشکر ویژه کنم همیشه پشتیبان و حمایت هر ورزش ملی ایران هستش مخصوصا برا اولین بار بعد 42 سال رئیس کمیته ملی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون ناشنوایان بازدید و حمایت همه جانبه کرد و مراسم بدرقه برای اولین بار بعد 42 سال دعوت کشتی گیران تیم ملی به کمیته ملی المپیک برای مسابقات جهانی ترکیه توجه ویژه داشت همیشه کنار مظلوم ورزشکاران ناشنوایان هست یا حق

پاسخ به ابوذر
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید