شرکت آب: افزایش چند صد برابری تعرفه ها تکذیب شد

به گزارش کشتی کروز، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با انتشار اطلاعیه ای در مورد تعرفه های تازه آب در سال 1401، افزایش 100 درصدی به بالا و چند صد برابری تعرفه های آب را تکذیب و رد کرد.

شرکت آب: افزایش چند صد برابری تعرفه ها تکذیب شد

به گزارش ایرنا، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ضمن تکذیب افزایش 100 درصدی به بالا در تعرفه های نو آب توضیحاتی را منتشر کرد.

اطلاعیه شرکت آبفای کشور درباره تعرفه های آب در سال 1401 به توضیح ذیل است:

شرکت آبفای کشور مطالب منتشره در فضای مجازی مبنی بر افزایش چند صد برابری تعرفه های آب را رد کرد و آن را فاقد اصالت و صحت دانست.

شرکت آب و فاضلاب کشور در این رابطه توضیح داد: بر اساس آیین نامه هیات وزیران، مشترکان خانگی که طبق الگو اقدام به مصرف آب نمایند، مشمول هیچ گونه افزایش تعرفه ای نخواهند شد و در عین حال تعرفه آب مشترکین خانگی با مصرف مازاد بر الگو به ترتیب با ضریب (0.5)، (0.75)، (1.5)، (3) و (5) نسبت به قیمت غیریارانه ای شامل مجموع هزینه های تأمین آب (هزینه های توزیع آب و جمع آوری فاضلاب مطابق صورت های اقتصادی به علاوه مقادیر غیریارانه ای هزینه آب خام و انرژی الکتریکی برای پمپاژ و تأمین آب) و به صورت پلکانی (نسبت به مازاد) محاسبه و دریافت خواهد شد.

بعلاوه میانه تعرفه آب مصارف صنعتی، عمومی غیرآموزشی و دستگاه های اجرایی و بعلاوه تجاری به ترتیب براساس ضریب (1) و (1.5) نسبت به هزینه تأمین آب محاسبه و دریافت می گردد.

گفتنی است هم اکنون 54 درصد مشترکان آب زیر الگو مصرف می نمایند و 40 درصد مشترکان نیز مصرف تا دو برابر الگو دارند که ضریب افزایش تعرفه آن بسیار پائین است. در عین حال 6 درصد مشترکان مصرف بیش از دو برابر دارند که باید مصرف خود کاهش دهند.

منبع: فرارو
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2232

به "شرکت آب: افزایش چند صد برابری تعرفه ها تکذیب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت آب: افزایش چند صد برابری تعرفه ها تکذیب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید