سهم مشهد از اقتصاد منطقه چقدر است؟

به گزارش کشتی کروز، خبرنگاران/خراسان رضوی شهردار مشهد با اشاره به اینکه نگاه منتخبان شهر مشهد حمایت از سرمایه گذاری سالم است، گفت: به عقیده من اگر سرمایه گذاری در شهر علی ابن موسی الرضا(ع) با موضوع هویت رضوی توسعه یابد، می توان موجبات جهش مالی مشهد را رقم زد.

سهم مشهد از اقتصاد منطقه چقدر است؟

عبدالله ارجائی با حضور در دفتر تحریریه خبرنگاران در مورد برنامه های شهرداری مشهد برای افزایش جذب سرمایه و سرمایه گذار در این شهر اظهار کرد: اصلی ترین فعالیت مدیریت شهری تسهیل سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاری های سالم در شهر است. بر همین اساس شعار مشهد، بهشت سرمایه گذاری سالم را انتخاب نموده ایم تا چنین فضایی در شهر جریان پیدا کند.

وی ادامه داد: امروز نگاه سرمایه گذاران به مشهد نگاه مثبتی نیست که ضروری است چنین نگاهی تغییر کند. شورای اسلامی شهر مشهد و شهرداری به عنوان نهاد برآمده از انتخاب اکثریت مردم نگاهشان حمایت از سرمایه گذاری سالم بوده و این نگاه قالب طیف منتخب مردم است.

مثلث مردم، دولت و شهرداری راهی برای افزایش سرمایه گذاری در مشهد

وی اضافه نمود: مدیریت شهری مشهد برای توسعه سرمایه گذاری در این شهر بر اساس هویت رضوی کوشش خواهد نمود. من معتقدم نمی توان مشهد را فقط با 18 هزار میلیارد تومان اداره کرد. این رقم تنها کفاف فعالیت های جاری و روزمره این شهر را می دهد. بنابراین برترین کار این است که دست به دست هم داده و مثلث مردم، دولت و شهرداری را تشکیل دهیم تا از این راستا سرمایه گذاری در مشهد را تقویت کنیم.

شهردار مشهد بیان نمود: برای توسعه سرمایه گذاری در مشهد همسایگان امام رضا(ع) و سرمایه گذاران خرد و کلان را به این شهر فرا می خوانیم. کسانی که بتوانند در فضای سالم رقابتی با لحاظ مختصات شهر امام رضا(ع) گام به این عرصه نهاده و بتوانند در حوزه های مختلف از جمله زیرساخت های زیارت و مسائل شهری و... فعالیت نمایند، می توانند برای سرمایه گذاری در این شهر پیش قدم شوند.

ارجائی ادامه داد: سوال من از فعالان مالی این است که سهم مشهد از اقتصاد جهانی و کشورهای همسایه چقدر است؟ به نظر من باید به سوی سرمایه گذاری سالم حرکت نموده و به صورت واقع گرایانه به آن پرداخت. در واقع ضروری است راستا سرمایه گذاری در این شهر به گونه ای مدیریت گردد که درصدی از اقتصاد منطقه متعلق به مشهد باشد.

وی با اشاره به دیدگاه های موجود برای توسعه سرمایه گذاری در مشهد مطرح نمود: در این زمینه در 2 سطح وحدت دیدگاه وجود دارد. سطح اول مربوط به نگاه شهروندان به مقوله سرمایه گذاری است. در حال حاضر هیچکدام از شهروندان این شهر مخالف سرمایه گذاری سالم در مشهد نیستند.

ارجائی افزود: سطح دوم نیز مربوط به مدیران ارشد استان است. بر اساس گفت وگوهای صورت گرفته نه تنها مخالفتی از سوی مدیران ارشد استان با سرمایه گذاری در مشهد وجود ندارد بلکه ایشان بر این موضوع بسیار تاکید دارند زیرا پیشرفت استان به همین سرمایه گذاری های سالم بستگی دارد.

شهردار مشهد اظهار داشت: البته در این میان بعضی از نخبگان از مسائل مرتبط با هویت شهر امام رضا(ع) نگران هستند که این هم دغدغه ای به حق است. این ها دلسوزانی هستند که احتیاج است تا با آن ها گفت وگوی بیشتری صورت گیرد تا توسعه مالی مشهد با هویت رضوی مغایر نباشد. مگر می گردد تصور کرد که در فرهنگ رضوی حوزه سرمایه گذاری مغفول مانده باشد. در مجموع در این راستا می توان با لحاظ مختصات هویتی شهر مشهد به توسعه مالی آن پرداخت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2206

به "سهم مشهد از اقتصاد منطقه چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم مشهد از اقتصاد منطقه چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید