سرنوشت عجیب اعجوبه جوان کشتی دنیا

به گزارش کشتی کروز، گیبل استیوسن، قهرمان کشتی آزاد المپیک آمریکایی، به میزان هر کسی که در 21 سالگی به اوج ورزش خود برسد، هنوز شگفت زده است. گام بعدی او چیست؟ MMA، UFC یا هالیوود؟

سرنوشت عجیب اعجوبه جوان کشتی دنیا

به گزارش ورزش سه، بیش از یک هفته از زمانی که گیبل استیوسن یکی از لحظات فراموش نشدنی المپیک توکیو را از هیچ چیز خلق کرد، می گذرد و او هنوز نتوانسته اتفاقی که افتاد را باور کند.

موضوع فقط این نیست که استیوسون با شکست دادن ژنو پتریاشویلی، سه بار قهرمان دنیا از گرجستان، در فینال وزن 125 کیلوگرم به اولین مدال طلای سنگین وزن آمریکا در کشتی آزاد از سال 1992 به بعد رسید. موضوع این است که این کشتی گیر 21 ساله چگونه این کار را انجام داد: او سه امتیاز عقب بود و تنها 10 ثانیه از زمان کشتی به جامانده بود، او سپس با دو فن پیاپی و دو بار خاک کردن حریف قدرتمندش که دومی در آخرین ثانیه کشتی بود، توانست تا باخت 8-5 را به شیوه ای خیره نماینده تبدیل به پیروزی 10-8 کند. مسابقه ای که در تاریخ کشتی المپیک ماندگار خواهد بود

هفته گذشته و پس از این پیروزی استیوسون به گاردین گفت: شما احتمالاً می خواهید بپرسید که چطور در 13 ثانیه کار را تمام کردم و من واقعاً نمی توانم بگویم که چطور این کار را کردم. این کار فقط با تمام قلبم و اراده محض بود، اما هنوز برایم هضم نشده است. چیز دیوانه نماینده ای است. برترین توصیه ای که می توانم بعد از توکیو به کسی بکنم این است که هرگز تسلیم نشوید، چرا که زندگی شما ممکن است در یک ثانیه تغییر کند.

جهت قهرمانی استیوسون و رسیدن به مدال طلا در توکیو، شامل پیروزی 8 بر صفر برابر قهرمان المپیک 2016 طا ها آکگول از ترکیه در مرحله یک چهارم نهایی بود، آن هم در حالی که المپیک توکیو تنها دومین تورنمنت بین المللی عظیمسالان گیبل استیوسن بود! و پیروزی ثانیه آخری او در فینال، یکی دیگر از مدال های آمریکایی ها در موفقیت چشمگیر کشتی ایالات متحده بود که در مجموع 9 مدال المپیک از ژاپن (سه طلا، دو نقره، چهار برنز) به خانه برد؛ بیشترین تعداد مدال در بین کشور های غیر میزبان در تاریخ.

نکته اینکه آمریکا در بازی های 2008، 2012 و 2016 روی هم رفته تنها 11 مدال کسب نموده بود.

از استیوسن در بازگشت به مینیاپولیس آمریکا مانند یک قهرمان استقبال شد و صد ها نفر به او خوشامد گفتند. او از فرودگاه مستقیما به رستوران Raising Canes chicken رفت و غذای محبوبش را سفارش داد: شش جوجه مخصوص با سس اضافی، سیب زمینی سرخ شده و نان تست تگزاسی.

استیوسون گفت: مردم اکنون به من به اسم الهام بخش خودشان نگاه می نمایند. آن ها به من به اسم قهرمان آمریکایی نگاه می نمایند که به ایالات متحده در کسب مدال طلا یاری کرد و باعث افتخار به استان مینه سوتا و دانشگاه مینه سوتا شد. این قطعاً یک تجربه تغییر دهنده زندگی است و من می خواهم با تمام وجود همه آن را درک کنم و بچشم و سپس با آن کار خوبی انجام دهم.

به نظر می رسید موفقیت او روی تشک از پیش معین شده بود. استیوسون که در خانواده ای کشتی گیر متولد شده بود، به افتخار دان گیبل، کشتی گیر دو بار قهرمان ملی از استان آیووا که در المپیک 1972 مونیخ در وزن 68 کیلوگرم طلا گرفت، نامگذاری شد. او از کودکی استعداد خود را نشان داد و در فنون خود در ساعت ها تمرین با برادرانش حرفه ای شد: من از آن ها کوچکتر بودم، بنابراین آن ها بیشتر مرا شکست می دادند. اما داشتن برادرانی که قبل از شما این کار را انجام داده اند بسیار خوب است، آن ها می توانند به شما آموزش دهند که چگونه این کار را به شیوه ای بهتر انجام دهید.

استیوسون در پاسخ به سوالی درباره خصوصیات کشتی و اعتماد به نفس و اخلاق ورزشی اش می گوید: من هیچ سرنخی ندارم که از کجا نشأت می گیرد. من همواره به نوعی بیش از حد اعتماد به نفس داشته ام. من همواره این کاریزما را داشتم که بروم و نمایشی برپا کنم. یعنی واقعا چرا باید به یک تورنمنت عظیم بروم و میلیون ها نفر مرا تماشا نمایند و من تنها نیمی از تلاشم را ارائه دهم؟ من همواره 100 درصد توانم را می دهم. من همواره به تشک می روم و به شور و شوق و احساسات و یک پشتک وارو می دهم. مردم این ها را به خاطر می سپارند. مردم یک نمایش را به خاطر می سپارند. مردم یک برنده را به خاطر می سپارند؛ و این همان چیزی است که من می خواستم باشم.

افراد زیادی هستند که من آن ها را تحسین می کنم، اما من دوین جانسون یا The Rock را دوست دارم. او همه کار انجام داده است. همه The Rock را می شناسند، می دانید؟ او کاری را انجام داده است که من می خواهم انجام دهم. من می خواهم مثل او در فیلم ها حضور داشته باشم. من می خواهم آن شخصیتی باشم که مردم به او نگاه می نمایند و می گویند: اوه، او یک آدم شگفت انگیز است. ما می خواهیم کار های او را ببینیم. من هم می خواهم اینگونه باشم.

استیوسن در بازگشت به خانه گزینه های زیادی برای انتخاب دارد. او به صورت اتوماتیک پس از قهرمانی در رقابت های المپیک به مسابقات قهرمانی دنیا آینده در نروژ راه یافت، اما حضور در این رقابت ها را رد کرد. هر چند راه را برای دفاع از مدال طلای المپیک خود در بازی های پاریس 2024 باز گذاشته است.

او می گوید دعوتنامه هایی از تیم های NFL برای پیوستن به لیگ فوتبال آمریکایی دارد. او بعلاوه می توانند مانند برادرش در WWE حاضر گردد، بعلاوه فرصت حضور در مبارزات MMA و UFC را هم دارد.

استیوسون گفت: همه این جهت ها برای من بسیار مجذوب کننده هستند. من به همه گزینه هایم فکر می کنم. یک مدال طلای دیگر به میراثی که پیش از این به ارمغان آورده ام اضافه خواهد شد. UFC با من تماس گرفت، WWE با من تماس گرفت. چند تیم NFL هم با من تماس گرفته اند. تماشا باز شدن این در ها به رویم دیوانه نماینده است و من برترین تصمیم را خواهم گرفت. آیا می دانم که اکنون باید چه کار کنم؟ هیچ سرنخی ندارم!

منبع: فرارو
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1950

به "سرنوشت عجیب اعجوبه جوان کشتی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرنوشت عجیب اعجوبه جوان کشتی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید