تور هلند: زندگی سطح بالا را در آمستردام تجربه کنید

به گزارش کشتی کروز، در دهه گذشته مرکز هلند دچار تغییرات شگرفی شده است. تلاشی بزرگ برای حذف کردن تصورات نژاد پرستانه عمومی به وسیله توسعه هتل های 5 ستاره، نمایشگاه های هیجان انگیز و تجلیل از تاریخ کشور جزو این دست از تغییرات است. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر درباره آمستردام بخوانید.

تور هلند: زندگی سطح بالا را در آمستردام تجربه کنید

با تور هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

فضای لوکس 5 ستاره، خوراک های خوشمزه و طراحی های نوآورانه. همه این موارد از تصورات ما نسبت به آمستردام فاصله زیادی دارند.

در دهه گذشته، آمستردام بودجه ای 10 میلیارد یورویی را برای رویدادهای فرهنگی شامل بازسازی موزه ون گوگ، موزه هنرهای معاصر اشتدلیک (Stedelijik) و موزه رایکز (Rijksmuseum)، که میزبان شاهکار رامبرند نگهبان شب (The Night Watch) است، هزینه نموده است.

امروزه، مرکز هلند 44 موزه، 55 سالن تئاتر و اجرا و بیش از 1300 رستوران را در بر گرفته است. حتی کوچه های این شهر هم در حال تغییر شکل هستند.

در این متن مکان ها و فعالیت های منحصربه فرد هلند دسته بندی شده اند که شامل رویداد های سرگرمیی تعطیلات زمستان است.

غذاخوری های باکیفیت (Haute Cuisine)

از لحاظ غذایی، آمستردام با مجموعه ای بزرگ از آشپزخانه ها، یکی از اغوانماینده ترین شهرهای اروپا است. در 12 دسامبر، همزمان با انتشار راهنمای میشلین به هلند، آمستردام 3 ستاره دیگر - هرکدام برای بولنیوس، موس و ریکس - کسب کرد تا تعداد ستاره های شهر به عدد 21 برسد.

اگر به غذای دریایی علاقه مندید رستوران تک-ستاره بریجز (Bridges) در سوفیتل لجند (Sofitel Legend) را امتحان کنید. برای خوردن غذاهای گیاهی، رستوران فورک اوند مس (Vork & Mes) گزینه ای هیجان انگیز است. میشلین این رستوران را این چنین تعریف می نماید: یک رستوران فوق العاده خاص.

کسانی که به گیاه خواری خام تمایل دارند بهتر است غذاخوری سویش (Swych) را، که در یکی از قدیمی ترین هتل های آمستردام، دوئلن، جای گرفته، تجربه نمایند.

تور غذای جردان

این تور ترکیبی است از شگفتی های معماری، تاریخی و سنتی که با طعم های قدیمی هلندی ترکیب شده است. شما 8 صاحب مغازه را دیدار خواهید کرد که تنقلات هلندی مانند پن کیک های پوفرتیس، شاه ماهی، باکا بانا (موز سرخ شده با سس ساتای از سورینام)، بیتربالن سرخ شده (گلوله های پوشیده از آرد، پر شده با گوشت) و... عرضه می نمایند.

راهنمای سفر یلته فون کوپرن پیش بینی می نماید که گردشگران با حقایق عجیبی روبرو خواهند شد. به عنوان نمونه او شرح می دهد که خانه های کانال چند درجه به سمت جلو کج ساخته شده اند تا بلندتر به نظر بیایند.

دورنمای آدام (ADAM)

دورنمای ADAM که در ماه می بر فراز رودخانه ایژ از ایستگاه مرکزی قطار آمستردام افتتاح می گردد هر بیننده ای را هیجان زده می نماید.

تراس این برج دارای چشم انداز ای 360 درجه است اما جالب ترین نکته این برج تاب های فلزی آن است که حتی در فراسوی لبه های آن تاب می خورند. در حالی که پاهای شما در ارتفاع 100 متری آویزان است چیزی به غیر از هوا بین شما و شهر پایین دست وجود ندارد.

پولیتزر آمستردام

در ماه سپتامبر هتل 5 ستاره پولیتزر آمستردام - که 225 اتاق دارد و در کرانه کانال های پرینس گراخت و کایتزرز گراخت قرار گرفته - پس از بازسازی 18 ماهه جان دوباره می گیرد. این هتل از 17 خانه قرن 17امی تشکیل شده که به شکل پیچ در پیچ به یکدیگر متصل هستند.

این ملک محلی رشک برانگیز را در ناین استریتز (Nine Streets) اشغال نموده، محله ای که دارای رستورانها و بوتیک هایی منحصر به فرد است.

یاکو اشتراوس- که پروژه اخیر او هتل موندریان لاندن (Mondrian London) در کرانه رود تایمز است- بر تمامی مراحل ساخت نظارت نموده است که منجر به ساخت ترکیبی هوشمندانه از هنر مدرن و فضای آنتیک است که به تاریخ آمستردام اشاره دارد.

به جای لوستر، ورودی تازه با دو برابر ارتفاع دارای پیانویی است که از سقف آویزان شده و از آن به عنوان نماد به رسمیت شناختن پشتیبانی هتل از کنسرت کلاسیکی که سالانه برگزار می گردد استفاده می گردد.

در لابی، تیرهای درشت سقف از جنس چوب و میزهای پذیرش که با کاشی های دلفت پوشیده شده، در زمینه پرده های مخملی و مبل های راحتی براق قرار گرفته که نشانی از دوره طلایی تجارت آمستردام است. راهروهای شیشه ای تازه دو بال اصلی را به یکدیگر متصل می نماید و دورنمای زیبایی به یکی از باغ های چهارگانه ارائه می دهند.

هر اتاق با اتاق دیگر تفاوت دارد و در هرکدام اشیایی جالب واقع شده است مانند یک بسته لوازم تعمیر دوچرخه، یک میز خاص که طوری طراحی شده که قابلیت تبدیل به میز توالت را دارد، تاج تخت چوبی با طرحی سیاه و سفید که یادآور سقف های قدیمی در آمستردام است.

رویدادهای تعطیلات

فستیوال نور آمستردام که در 5امین سال برگزاری خود واقع شده است، کمربند کانال را با اینستالیشن های شورانگیز خود مزین می نماید. از 22 ژانویه مسافران می توانند برای مشاهده 20 مجسمه به جمع مسافران قایق واتر کالرز (Water Colours) ملحق شوند. برای سرگرمی های فصلی بهتر است میدان اسکی روی یخ را از 5 فوریه امتحان کنید.

ایکس-بانک (X-Bank)

این مغازه مفهومی که 700 متر مربع مساحت دارد تماما به طراحی هلندی اختصاص دارد. در این مغازه اینستالیشن های هنری، دوچرخه ها، لباس های شبکه دار و بسیاری چیزهای دیگر در بین آن ها در دسترس است.

گذرگاه بئورژ (Beurspassage)

اگر همواره به این اندیشیده اید که چه چیزی در زیر کانال های گسترده آمستردام جریان دارد بهتر است از گذرگاه بئورژ تماشا کنید. درهای این گذرگاه با طاقی انحنادار در دسامبر گگردده می گردد و نویوندیک و دامراک را به هم متصل می نماید.

موزه فن لون

عابران نمی توانند از نگاه کردن به داخل خانه های تاریخی در راستا کانال صرف نظر نمایند. اما موزه فن لون منظره ها فراوانی را به نمایش می گذارد که به بیننده امکان تماشای عمارتی قرن 17امی را می دهد که زمانی متعلق به رئیس کمپانی داچ ایست ایندیا (Dutch East India) بوده است.

ادکلن های اتنتیک (Otentic)

در اتنتیک از شامه خود پیروی کنید که یکی از سه فروشگاهی است که می توانید این ادکلن های خاص و عجیب را که در گراس فرانسه فراوری شده اند بخرید.

در این مکان سبک بار و مملو از رایحه که در آپریل آغاز به کار می نماید، بیش از 64 رایحه برای خانم ها و آقایان قابل تست است. این رایحه ها بر اساس حسی که القا می نمایند به دسته های مختلفی مانند گرسلندز (خاکی و تند) و سداکس (شیرین و میوه ای) تقسیم می شوند.

منبع: کجارو / theglobeandmail.com
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2197

به "تور هلند: زندگی سطح بالا را در آمستردام تجربه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هلند: زندگی سطح بالا را در آمستردام تجربه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید