خبرنگاران 733 هکتار از اراضی ملی جنوب کرمان برطرف تصرف شد

به گزارش کشتی کروز، جیرفت - خبرنگاران - فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از برطرف تصرف 733 هکتار از زمین های ملی هفت شهرستان جنوبی این استان طی امسال اطلاع داد.

خبرنگاران 733 هکتار از اراضی ملی جنوب کرمان برطرف تصرف شد

سرهنگ خانباز امیرافضلی شامگاه آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران ارزش ریالی زمین های برطرف تصرف شده را طبق برآورد کارشناسان 146میلیارد و 600 میلیون تومان گفت و گفت: این اراضی از ابتدای امسال تا به امروز به دولت برگشت داده شدند.

وی ضمن قدردانی از مجموعه قضایی و انتظامی و مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان، گفت: با هماهنگی های اجرا شده این زمین ها از دست افراد سودجو خارج شد.

امیر افضلی بیشترین اراضی برطرف تصرف را متعلق به شهرستان جیرفت دانست و از برخورد قاطع با هرگونه زمین خواری در جنوب کرمان اطلاع داد.

وی هرگونه زمین خواری را بر اساس مواد 690 تا 693 قانون مجازات اسلامی جرم دانست و گفت: علاوه بر برطرف تصرف، فرد متجاوز به حبس و پرداخت خسارت محکوم می گردد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان خواهان مشارکت بیشتر مردم با این یگان شد و گفت: حفظ منابع طبیعی نیازمند مشارکت همه مردم و مسئولان است.

سرهنگ امیرافضلی گفت: مردم گزارش ها و اخبار خود را در زمینه آتش سوزی عرصه های منابع طبیعی، تخریب و تصرف زمین های ملی، قاچاق گیاهان دارویی و حفر چاه غیر مجاز را به وسیله تماس با شماره 1504 کد امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، یک سوم پهناورترین استان کشور را با هفت شهرستان و جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1742

به "خبرنگاران 733 هکتار از اراضی ملی جنوب کرمان برطرف تصرف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 733 هکتار از اراضی ملی جنوب کرمان برطرف تصرف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید