خبرنگاران هشدار مراکز بهداشتی کره جنوبی و ژاپن نسبت به شیوع کرونا

به گزارش کشتی کروز، پکن-خبرنگاران- مراکز بهداشتی ملی کره جنوبی و ژاپن نسبت به موج جدید همه گیری و افزایش شمار مبتلایان به ویروس مرگبار کرونا هشدار داده اند.

خبرنگاران هشدار مراکز بهداشتی کره جنوبی و ژاپن نسبت به شیوع کرونا

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از آژانس پیشگیری و کنترل بیماری کره جنوبی(KDCA) ، این نگرانی وجود دارد که با شدت دریافت همه گیری و افزایش شمار مبتلایان ویروس کرونا، فشارها بر بخش های بهداشتی کشور نیز افزایش یابد.

این مرکز بهداشتی افزوده است که هیچ نشانه ای از بهبودی اوضاع دیده نمی شود و تجمعات پایانی سال نیز می تواند شرایط را به مراتب بدتر کند و از هم اکنون باید مراقب فعالیت های اجتماعی بود و ضمن مراعات موارد بهداشتی ، فاصله گذاری اجتماعی را به طور جدی مراعات کرد.

کره جنوبی اذعان کرده که مبارزه با این ویروس بسیار پیچیده است و موارد ابتلا به کرونا در این کشور در سه روز گذشته به طور متوالی بیش از 200 نفر در روز بوده است و شمار کل مبتلایان به 28 هزار و 769 نفر رسیده است.

تا سه روز قبل شمار مبتلایان به کرونا در کره جنوبی روزانه کمتر از 100 نفر بود اما پس از آن هر روز بیش از 200 نفر بیمار شده اند که بیشتر آنها هم موارد داخلی و محلی بوده است.

مقامات بهداشتی کره جنوبی علت این افزایش شدید مبتلایان را زنجیره های عفونی خوشه ای در اجتماعات خصوصی و عمومی در سراسر کشور دانسته و افزوده اند که همین امر ردیابی موارد احتمالی و جلوگیری از شیوع ویروس را سخت تر کرده است.

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری این کشور امروز در بیانیه ای هشدار داد که احتمالا موارد ابتلا به کرونا ظرف دو هفته آینده به بیش از 300 تا 400 نفر در روز خواهد رسید.

بسیاری از والدین و موسسات آموزشی در کره جنوبی با نگرانی اوضاع را دنبال می کنند بخصوص آنکه قرار است 480 هزار دانش آموز کره ای در بزرگترین آزمون دانشگاهی این کشور موسوم به سی اس آ تی (CSAT) در روز سوم دسامبر شرکت کنند.

روز دوشنبه همچنین دولت کلان شهر توکیو از ابتلای 180 نفر دیگر به کرونا در پایتخت ژاپن خبر داد . این آمار نتیجه تنها 4 هزار و 100 آزمایش اجرا شده در این شهر است. در توکیو شمار مبتلایان به 34 هزار و 931 نفر رسیده است.

همزمان گزارش نهادهای بهداشتی ژاپن نشان می دهد که امروز در سراسر کشور ،923 نفر کرونا گرفته اند که بیشترین موارد با 189 نفر مربوط به هوکایدو است.

شماری از مقام های دولت ژاپن امروز در مصاحبه های مطبوعاتی در شهرها و مناطق مختلف کشور از مردم خواستند تا حتی الامکان از منازل خود خارج نشوند و فرماندار هوکایدو نائومیچی سوزوکی و شهردار شهر ساپورو ، کاتسوهیرو آکیموتو در یک جلسه اضطراری توافق کردند که از ساکنان این شهر بخواهند که به مناطق دیگر سفر نکنند.

آنها تاکید کردند که افزایش شمار مبتلایان نشان دهنده افزایش سریع عفونت ها است که نیاز به اجرای اقدامات زیادی برای جلوگیری از تحمیل بار سنگین بر دوش بخش های بهداشتی و پزشکی دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1508

به "خبرنگاران هشدار مراکز بهداشتی کره جنوبی و ژاپن نسبت به شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هشدار مراکز بهداشتی کره جنوبی و ژاپن نسبت به شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید