خارطوم از بازگشت روابط آمریکا و سودان به حالت عادی استقبال کرد

به گزارش کشتی کروز، وزیر خارجه سودان از اعلام واشنگتن مبنی بر بازگشت روابط با خارطوم به حالت عادی استقبال کرد و آن را گامی درخور توصیف کرد.

خارطوم از بازگشت روابط آمریکا و سودان به حالت عادی استقبال کرد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روسیا الیوم، مریم الصادق، وزیر خارجه سودان در بیانیه ای اعلام نمود: صبح امروز، دوشنبه با آمبر باسکت، کاردار سفارت آمریکا در خارطوم ملاقات کردم که تصمیم دولت آمریکا درباره بازگشت روابط دیپلماتیک بین دو کشور به شرایط روابط عادی را به جای دنبال کردن طرح برخورد استراتژیک در روابط قبلی را اعلام نمود. این بازگشت روابط به حالت عادی به پاس دستاوردهای دولت مدنی انتقالی سودان و همسو با واقعیت تازه در روابط آمریکا و سودان است.

همچنین وزیر خارجه سودان از این گام درخور تقدیر کرد و افزود، در زمانی مناسب گرفته شده و در راستای تحول روابط دو جانبه و تحولات داخلی مهم سودان است و توسعه روابط با آمریکا به این گونه خواهد بود که از تلاش های دولت در گذار دموکراسی و حل مسائل بعد از اعلام اخیر ابتکارعمل نخست وزیر حمایت می کند.

طرح برخورد استراتژیک را قبلا آمریکا در مدیریت روابطش با سودان لحاظ کرده بود که منحصر به رصد و پیگیری عملکرد دولت سودان در روندهای تعیین شده از جانب آمریکا بود و براساس آن ارزیابی می شد. این طرح در طول حضور نظام سابق در روابط دو کشور اجرا می شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1901

به "خارطوم از بازگشت روابط آمریکا و سودان به حالت عادی استقبال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خارطوم از بازگشت روابط آمریکا و سودان به حالت عادی استقبال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید