تکمیل 70درصدی مرمت خانه سرکاراتی تبریز

به گزارش کشتی کروز، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از تکمیل 70درصدی خانه سرکاراتی تبریز اطلاع داد.

تکمیل 70درصدی مرمت خانه سرکاراتی تبریز

جهت دریافت خدمات طراحی فضای سبز با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده ضمن بیان این خبر، گفت: خانه سرکاراتی، یکی از خانه های قدیمی و شاخص در طراحی و معماری تبریز است که در سال 1394 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

او در ادامه بابیان اینکه آخرین مراحل مرمت و ساماندهی خانه سرکاراتی تبریز از سال 97 شروع شده است، به اقدامات انجام گرفته در این مرحله از پروژه نیز اشاره نمود و گفت: طی این مرحله، اقداماتی نظیر اجرای سر در دیوارها با سنگ لاشه، پله چوبی به طبقه دوم، سقف شیروانی در چهار بخش، سقف و تیر ریزی و تخته کوبی، غرقابی تمام چوب های مصرفی با روغن بزرگ و مرمت پنجره های چوبی و ارسی انجام گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: این پروژه همزمان با مرمت و سامان دهی خانه های تاریخی ناصح زاده، سلطان القرائی، فتح الله یف و عمارت اربابی لیقوان یا داش عمارت از سوی معاونت میراث فرهنگی استان در قالب یک پروژه مشارکتی بااعتباری قریب به 6میلیارد ریال صورت گرفته که مرحله مرمتی آن با پیشرفت 70 درصدی همراه است.

او متذکر شد: بخش تکمیلی مرمت خانه تاریخی سرکاراتی طی امسال تداوم خواهد داشت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 940

به "تکمیل 70درصدی مرمت خانه سرکاراتی تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل 70درصدی مرمت خانه سرکاراتی تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید