توصیه هایی برای تسکین درد میگرن

به گزارش کشتی کروز، افرادی که دچار حمله میگرنی می شوند، تنها در پی آن هستند که هر چه سریع تر علائم بیماری تسکین پیدا کند.

توصیه هایی برای تسکین درد میگرن

به گزارش خبرنگاران، در بعضی از افراد مصرف داروهای میگرن می تواند به کاهش درد یاری کند. اما آیا راهکارهای دیگری وجود دارد که بتوان مدت زمان حمله میگرنی را کوتاه تر ساخت یا تحمل علائم تا زمان آغاز اثربخشی دارو را بیشتر کرد؟

سایت everydayhealth نوشت: اگر از جمله افرادی هستید که دچار حمله میگرنی می شوید توصیه های زیر را در نظر داشته باشید. این راهکارها بدون عوارض جانبی هستند.

- استراحت در اتاق تاریک و آرام

بسیاری از مبتلایان به میگرن به نور و صدا حساسیت دارند که می تواند سردرد را تشدید کند. درد میگرنی ناشی از قرار گرفتن در معرض نور را می توان در گروهی از سلول های حسگر نور در چشم موسوم به سلول های گانگلیونی شبکیه ردیابی کرد که به حفظ چرخه خواب و بیداری و واکنش مردمک به نور یاری می نماید.

قرار گرفتن در معرض نور باعث فعال شدن سلول های گانگلیونی شبکیه و سلول های انتقال دهنده درد می گردد و سلول ها برای چندین دقیقه فعال می مانند. محققان این نظریه را مطرح می نمایند که این مکانیسم می تواند علت بدتر شدن سردرد هنگام قرار گرفتن در معرض نور و بهبود آن 20 تا 30 دقیقه پس از قرار گرفتن در تاریکی باشد.

- قرار دادن کمپرس گرم یا سرد روی سر یا گردن

کمپرس گرم یا سرد را روی پیشانی یا پشت گردن خود قرار دهید. بسیاری از بیماران کمپرس سرد را ترجیح می دهند. سرما می تواند اثر بی حس نماینده داشته باشد و باعث می گردد تمرکز مغز روی میگرن برداشته گردد. ممکن است بعضی افراد کمپرس گرم را ترجیح دهند. گرما می تواند به انبساط ماهیچه های تحت فشار یاری کند بعلاوه حمام یا دوش آب گرم توصیه می گردد.

- نوشیدن مایعات کافی

آنالیز اجرا شده در آمریکا نشان می دهد از هر سه فرد مبتلا به میگرن، یک نفر بر این باور است که کم آبی بدن عامل ایجاد سردرد است بنابراین تامین آب مورد احتیاج بدن بین حملات میگرنی می تواند به جلوگیری از بعضی از حملات یاری کند.

- ماساژ گیجگاه

ماساژ می تواند به انبساط ماهیچه ها یاری کند و تاثیر آن در کنترل درد در چندین بیماری از جمله سردرد مورد مطالعه قرار گرفته است. به گفته متخصصان اثربخشی این روش به شخص بستگی دارد. بعضی از افراد مبتلا به میگرن ممکن است به لمس بسیار حساس باشند و ماساژ می تواند حال آنان را بدتر کند.

- مدیتیشن

از هر 10 فرد مبتلا به میگرن، هشت نفر استرس را محرک سردرد می دانند. مدیتیشن با تمرکز بر آنچه که در حال حاضر در حال اتفاق افتادن است می تواند به افراد در مدیریت استرس یاری کند.

- استشمام اسطوخودوس

رایحه اسطوخودوس می تواند اثر آرام بخش داشته باشد و به کاهش استرس هم یاری می نماید. روغن اسطوخودوس هم به طور خاص به اسم درمان میگرن مورد مطالعه قرار گرفته است. محققان در مطالعه ای تاثیر استفاده از اسانس اسطوخودوس را در افرادی که دچار حمله میگرنی شده اند، ارزیابی نموده اند و معین شد در افرادی که روغن اسطوخودوس به مدت 15 دقیقه استنشاق شده، شدت سردرد نسبت به افرادی که این کار را انجام نداده اند، کمتر شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 مهر 1400 بروزرسانی: 11 مهر 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1996

به "توصیه هایی برای تسکین درد میگرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه هایی برای تسکین درد میگرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید