توسعه باتری های یون آلومینیوم-گرافن با 70 برابر شارژ سریع تر

به گزارش کشتی کروز، شرکت استرالیایی GMG با همکاری دانشگاه کوئینزلند در حال توسعه نسل جدیدی از باتری ها موسوم به باتری های یون آلومینیوم گرافن است که عمر بیشتری داشته و 70 برابر سریع تر شارژ می نماید.

توسعه باتری های یون آلومینیوم-گرافن با 70 برابر شارژ سریع تر

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، گروه فراوریی گرافن (GMG) مستقر در استرالیا، که چندی پیش به یک شرکت عمومی تبدیل شد، از اجرای توافق نامه تحقیقاتی با موسسه زیست مهندسی و فناوری نانو استرالیای دانشگاه کوئینزلند (AIBN) برای توسعه باتری های یون آلومینیوم-گرافن اطلاع داد.

براساس این توافق نامه، گروه فراوریی گرافن نمونه های اولیه باتری را برای ساعت، تلفن، لپ تاپ و وسایل نقلیه الکتریکی با فناوری توسعه یافته در دانشگاه کوئینزلند (UQ) فراوری خواهد نمود. گروه فراوریی گرافن همچنین با یونیکوئست (Uniquest)، شرکت تجاری سازی دانشگاه کوئینزلند، مجوز انحصاری فناوری گروه فراوریی گرافن برای کاتد باتری را امضا نموده است.

گروه فراوریی گرافن از فناوری ابداع شده توسط مایکل یو، شیاودان هوانگ و دانشجوی پسا دکترا یوئقی کنگ استفاده می نماید که گرافن را به الکترود های کارآمد برای تأمین انرژی باتری تبدیل نموده است.

گزارش ها حاکی از آن است که یک باتری با شارژ تا 70 برابر سریع تر و پایداری بیشتر، با عمر سه برابر بیشتر از باتری یون لیتیوم معمولی در این پروژه فراوری خواهد شد. تیم توسعه 390 هزار دلار استرالیا (بیش از 300،000 دلار آمریکا) طی سه سال به منظور توسعه فناوری باتری یون آلومینیوم گرافن از شورای تحقیقات استرالیا در قالب پروژه Linkage در سال 2020 دریافت نموده است.

آلن روان، مدیر AIBN، گفت: ما خوشحالیم که با گروه فراوریی گرافن همکاری می کنیم تا ایده های علمی را به وسیله فراوری باتری های کارآمدتر و سبزتر به راهکار های تجاری تبدیل کنیم. پس از چندین سال تحقیق اختصاصی در زمینه بهبود باتری یون آلومینیوم، ما خوشحالیم که در مرحله فراوری نمونه های اولیه تجاری این باتری های با دوام و با قابلیت شارژ سریع تر هستیم.

پروفسور روون می گوید: آزمایش ها نشان می دهد که باتری های یون آلومینیوم-گرافن قابلیت شارژ دو برابر بیشتر از باتری های لیتیوم یون فعلی را داشته و در عین حال عمر و چگالی انرژی بالاتر دارند. این باتری ها دارای تعداد بیشتری چرخه شارژ/دشارژ را انجام داده، بدون این که عملکرد آن ها کاهش یافت. همچنین بازیافت آن ها راحت تر است و باعث کاهش نشت فلزات مضر در محیط می گردد.

دین ماس مدیرعامل یونیکوئست، گفت: باتری یون آلومینیوم با الکترود های گرافن می تواند بازار باتری های قابل شارژ موجود را در اختیار بگیرد. در فراوری باتری های یون لیتیوم مواد شیمیایی ویژه ای استفاده می گردد که می توانند به محیط زیست آسیب برسانند. این پروژه دارای پتانسیل واقعی برای ارائه گزینه مناسب تر و سازگار با محیط زیست در بازار است.

آشوک نانجودین، از محققان ارشد گروه فراوریی گرافن، می گوید: این پروژه می تواند مزایای زیادی در زمینه ذخیره انرژی به همراه داشته باشد. قابلیت بازیافت فعلی باتری ها به دلیل خواص شیمیایی آن بسیار مشکل ساز است و باتری های مستعمل یک نگرانی عظیم و چشمگیر از نظر ایمنی و بهداشتی در محیط زیست است. این پروژه یک نمونه عالی از همکاری دانشگاه و صنعت است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 2 تیر 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1852

به "توسعه باتری های یون آلومینیوم-گرافن با 70 برابر شارژ سریع تر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه باتری های یون آلومینیوم-گرافن با 70 برابر شارژ سریع تر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید