5 روند نو در بازاریابی و تحقیقات گردشگری

به گزارش کشتی کروز، جستجوی اینترنتی به شکل فزاینده ای در حال پیمودن افق های جدیدی است، خصوصاً جستجوی موبایلی و استفاده از موبایل به وسیله مسافران (هم تجاری و هم تفریحی). ما در این سال ها روندهای نوظهوری را در این زمینه شناسایی نموده ایم که فرصت مناسبی برای کسب و کارها می باشد تا مشتریان بالقوه خود را پیدا و آنها را مجبور به خرید (حتی به وسیله موبایل) نمایند.

5 روند نو در بازاریابی و تحقیقات گردشگری

مسافران به شدت در جستجوی محتوا و اطلاعات هستند و طبق یافته های گوگل میلیون ها نفر در جستجوی هتل ها و تجارب مرتبط با سفر می باشند. بعلاوه بیشتر مسافران و به طور کلی مصرف نمایندگان، جستجوهای خود را به جای کامپیوتر در موبایل خود انجام می دهند.

در حال حاضر گوگل بیشتر برنامه های نو خود را به جای دسکتاپ کامپیوترهای شخصی بر روی موبایل ها متمرکز نموده است. در اینجا به 5 روند نو مرتبط با گوشی های هوشمند، که ما در صنعت سفر مشاهده نموده ایم و شما نیز باید در برنامه های بازاریابی خود بر روی آن ها تمرکز کنید، اشاره می کنیم.

1. تعداد جستجوهای موبایل از کامپیوترهای شخصی پیشی گرفته است

طبق گزارش گوگل، مردم نسبت به کامپیوترهای شخصی بیشتر در موبایل های خود به جستجو می پردازند. این آنالیز در 10 کشور از جمله امریکا و ژاپن اجرا شده است.

این یافته می تواند در موارد زیادی مورد استفاده صنعت سفر و گردشگری قرار گیرد. درحالیکه برخی از کسب و کارهای کوچک تر در پی ایجاد یک وبسایت برای کسب و کار خود هستند و بسیاری از شرکت های بزرگ چند ملیتی سایت های زوار در رفته ای دارند که در صفحات موبایل به خوبی باز نمی شوند، گوگل وبسایت هایی که با موبایل سازگار نیستند و خود را برای جستجوی موبایل بهینه نمی نمایند را جریمه می نماید.

اگر سایت شما با موبایل سازگار نباشد، دیگر وبسایت هایی که با موبایل سازگار شده اند، احتمال بیشتری دارد در صفحه نتایج گوگل بالاتر از شما قرار گیرند.

این بسیار اهمیت دارد که شما بتوانید سیل مسافرانی که ایده ها، مقاصد و خدمات را در موبایل خود جستجو می نمایند، به خود جذب کنید و کسب و کار خود را توسعه دهید.

2 لحظات آنی در تصمیم گیری در جستجوهای سفر نقش مهمی ایفا می نماید

شما خودتان تمامی وقت های بی فایده ای که در ایستگاه مترو و صف سوپر مارکت ها ایستاده اید یا در یک رستوران منتظر دوستتان هستید، این کار را انجام می دهید. شما موبایلتان را از کیف یا جیبتان در می آورید و در واقع آغاز به خوردن پیش غذا می کنید.

مطالب بسیار مفید و مختصری که شما به راحتی می توانید آنها را جستجو کنید و در یک لحظه استثنایی ممکن است این جستجو حتی منجر به خرید نیز گردد. ما این روزها بیشتر در مواقع ضروری و نیازهای مهم، به وسیله موبایل به جستجو می پردازیم، و به علت اضطراری بودن احتمال زیادی دارد که منجر به تصمیم گیری و خرید گردد و این برترین عرصه در توسعه برند گردشگری شما محسوب می گردد، گوگل این لحظات را لحظه ای برای دانستن، لحظه ای برای رفتن، لحظه ای برای انجام دادن و لحظه ای برای خریدن می نامد.

3. محتوای ویدئویی مرتبط با گردشگری به شدت در موبایل ها مورد استفاده قرار می گیرد

داده های YouTube نشان داده است که مسافران بیش از پیش ویدئو ها را به صورت آنلاین دیدن می نمایند و هر ساله دیدنی محتوای مرتبط با سفر 118 درصد افزایش می یابد. مسافران از گوشی های همراه خود در هر مکان و زمانی برای دیدنی فیلم های مرتبط با سفر استفاده می نمایند و این همان لحظه آنی در تصمیم گیری می باشد. بر اساس یافته های تحقیقات اجرا شده، 30 % از ویدئوهای اینترنتی مرتبط با سفر به وسیله موبایل بازدید می شوند و سالانه بازدید از موبایل های هوشمند 97% و تبلت ها 205 % افزایش می یابد.

با توجه به این آمار، نه تنها وبسایت شما باید با موبایل سازگار باشد، بلکه تعداد زیادی محتوای ویدئویی کوتاه، تأثیر گذار و الهام بخش برای جذب مشتریان بالقوه باید فراوری کنید.

فکر نکنید که ویدئوهایتان باید بسیار با کیفیت باشد؛ ویدئوهایی که خودتان یا مشتریانتان تهیه نموده اند، اصالت بیشتری دارند و مشتریان بالقوه بیشتر به آنها اعتماد می نمایند.

4. استفاده زیاد مسافران از موبایل در مقصد

مسافران در مقاصد گردشگری وابستگی زیادی به موبایل پیدا نموده اند. وقتی می خواهند یک مسیر، مکان، فروشگاه، رستوران و کافه را پیدا نمایند، به سرعت به موبایل خود رجوع می نمایند. امروزه بیشتر هتل ها و مراکز توریستی به اینترنت دسترسی دارند. 94 % از مردم حداقل یک موبایل را در سفر تفریحی با خود می آورند؛ این رقم در سفرهای تجاری 97 % می باشد. بیش از یک سوم مسافران در سفر، بیشتر از موبایلشان استفاده می نمایند.

5. وابستگی به موبایل افزایش یافته است

مسافران در تمامی مراحل سفر، از موبایل خود استفاده می نمایند. از الهام گرفتن تا برنامه ریزی و حتی به اشتراک گذاشتن خاطرات بعد از سفر. با وابستگی رو به رشد مسافران به موبایل، کسب و کارهای گردشگری باید محتوا و استراتژی های بازاریابی خود را با مشتریان بالقوه موبایلی سازگار نمایند.

در ابتدایی ترین حالت وبسایت و تمام ارتباطات بازاریابی شما باید با موبایل سازگار باشد. بعد از آن باید بتوانید مشتریان خود را در لحظه آنی تصمیم گیری جذب کنید؛ زمانی که در رویای سفر، به جستجوی گزینه های موجود هستند.

منبع: www.mytravelresearch.com

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1403 بروزرسانی: 11 شهریور 1403 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2511

به "5 روند نو در بازاریابی و تحقیقات گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 روند نو در بازاریابی و تحقیقات گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید