تقویم رویداد بین المللی ساری 2022 به عنوان یک سند توسعه برای استان رونمایی می گردد

به گزارش کشتی کروز، ایرنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، تقویم رویداد بین المللی ساری 2022 به عنوان یک سند توسعه برای استان رونمایی می گردد.

تقویم رویداد بین المللی ساری 2022 به عنوان یک سند توسعه برای استان رونمایی می گردد

علی ماهفروزی، دبیر رویداد بین المللی ساری 2022 اظهار کرد: برنامه های رویداد ساری2022 در سه سطح استانی، ملی و بین المللی تعریف شده که از شروع تا سرانجام سال میلادی آینده در قالب یک بسته معین اجرا می گردد و یک برنامه جامع تبلیغاتی هم به عنوان خروجی برای 10 روز اصلی رویداد در مهر 1401 دارد.

این پژوهشگر و مدرس جهانگردی اعلام کرد: از مدتی پیش برنامه ریزی برای تدوین تقویم برنامه های اجرایی شهرستان های مختلف مازندران در سال نو میلادی با موضوع رویداد ساری2022 شروع شد و با ارزیابی ظرفیت های مختلف استان به برنامه ریزی برای برگزاری برنامه هایی در سه سطح استانی، ملی و بین المللی رسیدیم که بطور پیوسته طی این سال برگزار می شوند.

وی با بیان این که یک برنامه افتتاحیه باکیفیت برای ساری2022 در حال طراحی است، اضافه کرد: خروجی همه نشست هایی که اکنون برگزار می گردد و برنامه هایی که فرایند اجرایی شروع شده و از ابتدای سال میلادی در سراسر استان با موضوع ساری2022 برپا خواهند شد، تدوین یک برنامه بزرگ تبلیغاتی و اجرایی در سطح بین المللی برای مازندران است که مهر 1401 و در زمان اصلی برگزاری رویداد اجرا خواهد شد.

نشاط اجتماعی، هویت بخشی، اقتصاد

دبیر رویداد بین المللی ساری 2022 سه موضوع نشاط بخشی، هویت بخشی و رونق مالی را محورهای اصلی برنامه ریزی های مربوط به این رویداد اعلام کرد و گفت: کرونا طی حدود دو سال اخیر فشار زیادی به روان جامعه وارد کرد و جامعه نیازمند نشاط اجتماعی است. بر همین اساس کوشش می گردد که باتوجه به بهتر شدن شرایط کرونایی، به بهانه این رویداد خلاهای ایجاد شده در جامعه با برنامه های مناسب فرهنگی و تفریحی پر گردد.

ماهفروزی اعلام کرد: محور بعدی مد نظر در برنامه ریزی های ساری2022 هویت بخشی است. این نشاط اجتماعی برای اثرگذاری در بخش اجتماعی و جهانگردی باید به سمت معرفی ظرفیت های هویتی برود. ظرفیت های هویتی هم فقط ظرفیت های میراث فرهنگی نیست، بلکه می تواند ظرفیت های ما در میراث کشاورزی، دامداری، ورزشی و سایر حوزه ها که متعلق به مازندران و مردم این دیار هستند، باشد. محور سوم هم اقتصاد است، چرا که همه این برنامه ها باید به سودآوری برای استان و اشتغال منجر گردد تا مردم پای کار بمانند و از خروجی رویداد منتفع شوند.

وی درباره کلیات برخی از برنامه های شاخص تدوین شده برای سال 2022 در مازندران اظهار کرد: با نگاه به هر سه محور بیان شده طرح شب های فرهنگی منطقه ها مختلف مازندران را تدوین کردیم که جزئیات آن بزودی اعلام می گردد. تا کنون چند شهرستان از جمله رامسر، کلاردشت و سوادکوه در این زمینه اعلام آمادگی کردند.

این کارشناس و مدرس جهانگردی یادآور شد: این برنامه ها بسته به ظرفیت های منطقه ها ممکن است به صورت شهرستانی در خود شهرستان یا بطور مشترک در ساری برگزار گردد. برنامه هایی در قالب شب فرهنگی نیز برای مازندران به صورت مستقل یا مشترک با سایر استان ها تعریف شده است.

تمرین برای میزبانی بین المللی

دبیر رویداد بین المللی ساری 2022 گفت: همه برنامه های فرهنگی محلی و منطقه ای استان طی سال نو میلادی در قالب رویداد ساری2022 دیده می شوند تا در نهایت برآیندی از ظرفیت های شاخص جهانگردی مازندران در بخش های مختلف داشته باشیم تا در بخش بین الملل و بازه زمانی 10 روزه که مهر 1401 برگزار می گردد به یک برنامه کلی و حساب شده برسیم و از این ظرفیت ها بهره بگیریم.

ماهفروزی اضافه کرد: ممکن است در یک شهرستان برنامه ای قابلیت استانی، ملی یا بین المللی داشته باشد ، اما از نظر فصلی برای برگزاری در بخش بین الملل یعنی مهر 1401 با محدودیت روبرو باشیم. در مجموع همه برنامه هایی که تا پیش از مهر 1401 برگزار می گردد علاوه بر اینکه فرصتی برای برنامه ریزی حساب شده در حوزه جهانگردی مازندران و ساماندهی قابلیت ها و ظرفیت های مختلف استان بحساب می آید، تمرینی برای مهر 1401 و حضور جهانگردان خارجی و مسئولان جهانگردی کشورهای همسایه است.

وی توضیح داد: در واقع ما با اجرای این رویداد در طول یک سال می خواهیم وارد برنامه بعد از سال 2022 شویم. یعنی هر کاری که الان انجام می دهیم در سرانجام 2022 باید به برنامه ای جامع برای اجزای مختلف جهانگردی مازندران تبدیل گردد و به تقویمی تثبیت شده در این حوزه برسیم.

برندسازی برای جهانگردی مازندران

این فعال و پژوهشگر حوزه جهانگردی اظهار کرد: در تقویم مد نظر برای ساری2022 برنامه های مختلفی مانند جشنواره های موسیقی، نوروز، هنرهای نمایشی، غذا و سایر ظرفیت ها براساس توانمندی هر شهرستان و برنامه ای که شهرستان ها ارائه می دهند جانمایی و ثبت می گردد تا مقدمه ای برای تثبیت این برنامه ها در قالب یک تقویم جامع تدوین گردد.

دبیر رویداد بین المللی ساری2022 از برنامه ریزی برای برپایی نخستین نمایشگاه بین المللی مازندران در حوزه اقتصاد جهانگردی اطلاع داد و اعلام کرد: مهر 1401 در کنار همه برنامه های جنبی که از آنالیز ظرفیت های مختلف استان تدارک دیده می گردد، برای نخستین بار در حضور سفرای کشورهای همسایه و عضو اکو، مدیران ارشد شرکت های گردشگی و مالی منطقه در عرصه بین الملل، رایزنان فرهنگی کشورها و مدعوین یک نمایشگاه بزرگ با استانداردهای بین المللی در استان برپا می گردد که گامی معتبر در زمینه برندسازی جهانگردی مازندران برداشته گردد.

ماهفروزی توضیح داد: در تدوین این برنامه ها همه ظرفیت های شهرستانی مورد توجه قرار می گیرد و حتی توجه ویژه ای به منطقه ها کمترپیشرفته دارای ظرفیت های مهم جهانگردی شده است. در برخی موارد دیده شده که منطقه ها کمتر پیشرفته ما به علت بکر بودن یا وجود جاذبه های فرهنگی و تاریخی از منطقه ها مرکزی شهرستان ظرفیت های بیشتری برای جذب جهانگرد داخلی و خارجی دارد.

ساری2022، فرصت ساماندهی جهانگردی مازندران

وی درباره برخی انتقادها از وجود کاستی های گوناگون در مازندران بابت میزبانی از رویداد پایتختی کشورهای عضو اکو توضیح داد: در هر صورت ما وارد یک رویداد بین المللی می شویم و طبیعی است که نظرها و مطالبه گری هایی در استان ایجاد گردد. اتفاقا با این مطالبه گری ها مخالف نیستیم. در حقیقت این رویداد بهانه ای شد که فریادها در زمینه مطالبه گری برای ساماندهی جهانگردی مازندران و استفاده از ظرفیت های پرتعداد و غنی این استان بلندتر گردد. ما هم پاسخ غیرمنطقی به هیچ کدام نمی دهیم. چون حق مردم استان است که مطالبه گری نمایند.

دبیر رویداد بین المللی ساری 2022 اعلام کرد: نکته مهم این است که برخی دوستان فکر می نمایند با این رویداد قرار است تمام عقب ماندگی های حل گردد. در حالی که رویداد ساری2022 بهانه و فرصتی برای رسیدن به یک نقشه راه و سند توسعه در عرصه جهانگردی و اقتصاد مازندران است یعنی سرانجام سال 2022 باید برای مازندران شروع فصل نوی از فعالیت در عرصه جهانگردی و برنامه های فرهنگی باشد که از کسب تجربه در رویداد ساری2022 بدست آمده است.

منبع: همگردی
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2116

به "تقویم رویداد بین المللی ساری 2022 به عنوان یک سند توسعه برای استان رونمایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویم رویداد بین المللی ساری 2022 به عنوان یک سند توسعه برای استان رونمایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید