تشدید کنترل های مرزی همچنان راه چاره آلمان برای مقابله با هجوم پناهندگان

به گزارش کشتی کروز، وزیر کشور آلمان با وجود انتقادهای زیاد همچنان بر لزوم تشدید و تداوم کنترل های مرزی برای مقابله با هجوم پناهندگان که عاملی برای تضعیف پیمان شنگن است تاکید می نماید.

تشدید کنترل های مرزی همچنان راه چاره آلمان برای مقابله با هجوم پناهندگان

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از دویچه وله آلمان، وزارت کشور آلمان اعلام نموده که می خواهد کنترل های سختگیرانه تر در مرزهای این کشور را به زمانی نامحدود گسترش دهد. به این ترتیب باید فشارهای سیاسی در سطح اروپایی برای مدرن سازی سیستم پناهندگی ایجاد گردد.

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی در برلین از تشدید کنترل های مرزی که از اوایل ماه نوامبر آغاز شده دفاع نموده و تمدید نامحدود این کنترل ها را اظهار داشت. از آن موقع پلیس آلمان می تواند مستقیما در مرزها و تا حدود 30 کیلومتر دورتر اشخاص و وسایل نقلیه را کنترل کند. به گفته زیهوفر هدف اصلی او این است که افرادی را که با وجود رد درخواست پناهندگی دوباره می خواهند به این کشور بازگردند پیدا و شناسایی کند.

به گفته وزیر کشور آلمان از اوایل ماه نوامبر حدود 178 پناهنده رد شده که دوباره می خواستند به آلمان بازگردند شناسایی شده اند. به گفته پلیس در این مدت در مجموع حدود 100 هزار کنترل پلیس در مرزها وجود داشته است. پلیس همچنین از شناسایی بسیاری افراد که مرتکب جرائم مختلف شده بودند هم خبر داده که اکثر این موارد در مرزهای اتریش و فرانسه بوده است. زیهوفر با اشاره به آمارهای بالایی که در این زمینه از طرف پلیس اعلام شده گفته است که با توجه به چنین آمارهای بالایی حضور قدرتمندانه پلیس برای حفظ امنیت شهروندان در مرزها غیرقابل اجتناب است. به گفته وی در نهایت امنیت داخلی از مرزها آغاز می گردد.

سبزهای آلمان انتقاد شدیدی به این تصمیم وزارت کشور وارد نموده اند. ایرنه میهالیک از سیاستمداران بلند پایه حزب سبز آلمان در این باره گفته است که وزیر کشور آلمان با نتایجی که درباره امنیت کشور در مرزها اعلام می نماید مردم را فریب می دهد و با تداوم کنترل های مرزی وحدت اروپایی را در معرض خطر قرار می دهد.

به گفته وی زیهوفر اعلام نموده که این کنترل های هوشمندانه را حفظ می نماید تا حمایت از مرزهای خارجی اروپا بهبود یابد اما اینکه چگونه این مشکل رفع می گردد را نگفته است.

آلمان سال هاست برای اصلاح سیستم پناهندگی در سطح اتحادیه اروپا کوشش می نماید، اما تا به حال موفقیتی به دست نیامده است. اخیرا وزیر کشور آلمان کوشش نموده است دیگر شرکای اروپایی را برای تقسیم عادلانه پناهندگان نجات یافته در دریای مدیترانه متقاعد کند که تا به حال نتیجه ای نداشته است.

برای حل این مسئله امیدهای زیادی به اورزو لا فون در لاین، به عنوان رئیس جدید کمیسیون اروپایی بسته شده است. آلمان در سال 2020 هم ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا را بر عهده خواهد گرفت. زیهوفر در این باره ابراز اطمینان نموده است که پیشرفت هایی در این راستا به دست خواهد آمد.

زیهوفر همچنین تاکید نمود که کنترل های مرزی جدید در آلمان باید به استانداردی برای همه کشورهای عضو شنگن تبدیل گردد.

زیهوفر اعلام نموده که همچنین می خواهد درباره کنترل های مرزی با مقامات ایالات مختلف آلمان صحبت کند.

از سال 2015 که اتحادیه اروپا با هجوم پناهندگان روبرو شد بعضی کشورهای اروپایی کنترل های مرزی را در پیش گرفتند. این کنترل های مرزی همچنان از طرف کشورها تمدید می گردد. کارشناسان بر این عقیده اند که چنین رویکردی غیرقانونی بوده و پیمان شنگن را در معرض خطر قرار می دهد.

در درون منطقه شنگن اشخاص و کالاها می توانند آزادانه به وسیله مرزها تردد نمایند. این توافق که بین 26 کشور عضو منطقه شنگن منعقد شده و اکثر کشورهای اروپایی هم شامل آن می شوند با این هدف تشکیل شده است که عرصه تجاری و شهروندان از آن بهره مند شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 777

به "تشدید کنترل های مرزی همچنان راه چاره آلمان برای مقابله با هجوم پناهندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید کنترل های مرزی همچنان راه چاره آلمان برای مقابله با هجوم پناهندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید