بی خبری ارتش افغانستان از تخلیه پایگاه نظامی بگرام

به گزارش کشتی کروز، گروه دنیا، نیروهای امنیتی افغانستان که در جریان تصمیم امریکا برای خروج از پایگاه بگرام مهمترین مقر هوایی این کشور قرار نداشتند، ساعاتی پس از تخلیه این پایگاه با هزاران طالب که در این پایگاه زندانی بودند، رها شدند.

بی خبری ارتش افغانستان از تخلیه پایگاه نظامی بگرام

این در حالی است که به علت کاهش قوای دفاعی و تسلیحاتی با احتمال حمله همه جانبه طالبان هم روبه رو بودند و همچنان هم این تهدید وجود دارد.

به گزارش فرانس 24، میراسدالله کوهستانی، فرمانده نو نیروهای امنیتی در بگرام در این باره گفت: ما شایعاتی درباره تصمیم امریکا برای ترک بگرام شنیده بودیم اما انتها در ساعت 7 صبح متوجه تخلیه پایگاه شدیم. آنها در این باره اطلاعاتی به ما ندادند. در حال حاضر هم با توجه به وجود زندان طالبان در داخل این پایگاه خطر حمله این گروه به آن بیش از گذشته وجود دارد. اما ما تمام تلاشمان را برای سرکوب دشمن به کار می گیریم و گرچه توان نظامی مان با امریکا قابل قیاس نیست، فرصتی به آنها نمی دهیم. این در حالی است که پیشتر امریکا مدعی شده بود، مقامات افغان را در جریان خروج از بگرام گذاشته بود.

خبر دیگر از افغانستان هم حاکی است، نعیم وردک، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گزارش رویترز درباره تهیه پیش نویس صلح کتبی برای ارائه به دولت افغانستان را رد نموده است. به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان پیش تر از تنظیم این پیش نویس خبر داده بود. طالبان که طبق توافق فوریه سال گذشته، در ازای خروج نیروهای خارجی ملزم به کاهش خشونت شده بود با شروع فرایند خروج نیروهای امریکا و ناتو، حملات خود را در افغانستان شدت داده و بسیاری از منطقه ها این کشور را تصرف کرد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1903

به "بی خبری ارتش افغانستان از تخلیه پایگاه نظامی بگرام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی خبری ارتش افغانستان از تخلیه پایگاه نظامی بگرام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید