بیمه عشایر رایگان می گردد

به گزارش کشتی کروز، رییس سازمان امور عشایر ایران گفت: با اعتبارات اختصاص یافته در بودجه 1401 از محل هدفمندی یارانه ها، عشایر سال جاری به صورت رایگان بیمه می شوند.

بیمه عشایر رایگان می گردد

به گزارش سازمان امور عشایر ایران، عباس پاپی زاده در سیزدهمین نشست قرارگاه امنیت غذایی عشایر با اشاره به اعتبارات حوزه عشایر در بودجه 1401 گفت: سال جاری اتفاقات متفاوتی نسبت به سال های گذشته در مورد تجهیز مدارس عشایری و بیمه اجتماعی عشایر روی خواهد داد و عشایر به صورت رایگان بیمه می شوند.

رییس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه مطالبات عشایر بیش از این است و باید در بودجه کشور به سهم واقعی خود برسند، اضافه کرد: دلیل عقب ماندگی زیرساخت ها در منطقه ها عشایری این است که حق عشایر در بودجه لحاظ نمی گردد.

پاپی زاده ادامه داد: استان ها باید سهم عشایر از اعتبارات استانی را اختصاص دهند و مدیران ما نیز با جدیت تمام این موضوع را به وسیله استانداری ها، فرمانداری ها و شورای برنامه ریزی شهرستان ها پیگیری نمایند.

وی با اشاره به شرایط شدید خشکسالی در کشور، مدیریت بحران در منطقه ها عشایری را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: زندگی عشایر صد در صد وابسته به طبیعت است و در شرایط بحرانی و خشکسالی آسیب می بینند و ما باید پیگیری و هماهنگی های لازم با دستگاه های مربوطه را برای برون رفت از شرایط بحران انجام دهیم.

رییس سازمان امور عشایر ایران خطاب به مدیران سازمان تاکید نمود باید در همه زمینه ها دارای برنامه و انسجام سازمانی باشیم و اضافه کرد: باید در گردشگری و صنایع دستی عشایر برنامه و راهبرد داشته باشیم و این دو موضوع را به هم وصل کنیم تا عشایر بتوانند صنایع دستی خود را به گردشگران عرضه نمایند.

پاپی زاده گفت: یکی از موضوعات مهم در حوزه عشایر زنجیره فراوری است که باید حلقه های این زنجیره در قبل، حین و بعد از فراوری به هم وصل گردد و کارهای خوبی که در این زمینه در بعضی از استان ها اجرا شده به تمام کشور تسری پیدا کند.

وی بعلاوه بر تعامل دفتر امور تعاونی ها با اتحادیه های عشایری تاکید نمود و اضافه کرد: باید امور مربوط به تشکل های عشایری با جدیت پیگیری گردد و جلسات مجامع در مهلت قانونی برگزار و صورت های اقتصادی نیز گزارش داده گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 23 خرداد 1401 بروزرسانی: 23 خرداد 1401 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2254

به "بیمه عشایر رایگان می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمه عشایر رایگان می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید