بیشتر اسکاتلندی ها خواهان جدایی از انگلیس هستند

به گزارش کشتی کروز، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که بیش از نیمی از مردم اسکاتلند به دنبال جدایی از انگلیس هستند.

بیشتر اسکاتلندی ها خواهان جدایی از انگلیس هستند

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

براساس این نظرسنجی اعلام شده در صورت برگزاری یک همه پرسی، اسکاتلندی ها از مجموعه بریتانیا به مرکزیت لندن جدا خواهند شد.

نظرسنجی مذکور در آستانه سفر بوریس جانسون، نخست وزیر جدید انگلیس به ادینبورگ، مرکز اسکاتلند اجرا شده و مایکل اشکرف عضو حزب محافظه کار تائید نموده که این نظر سنجی را برای ارزیابی وضعیت فعلی اسکاتلند انجام داده و در نهایت به این نتیجه رسیده که 52 درصد اسکاتلندی ها با جدایی از انگلیس موافقند.

پیش از این نتایج یک نظرسنجی در سال 2014 نشان می داد که 55 درصد اسکاتلندی ها با جدایی از انگلیس مخالفند.

بیشتر مردم اسکاتلند برخلاف شهروندان انگلیس مخالف جدایی از اتحادیه اروپا هستند و در جریان همه پرسی برگزیت سال 2016 نیز به ماندن در اتحادیه اروپا رای داده بودند.

با وجود مخالفت اکثریت اسکاتلندی ها برای جدایی از اتحادیه اروپا، اما دولت محافظه کار لندن بر اجرای تمام و کمال و سرسختانه برگزیت پافشاری دارد و همین موضوع باعث شده تا حزب ملی اسکاتلند خواهان برگزاری همه پرسی جدایی از انگلیس برای مصون ماندن از برگزیت و باقی ماندن در اتحادیه اروپا باشد.

پیش از این نیز شهروندان ایرلند شمالی مخالفت خود را با اجرای برگزیت و جدایی از اتحادیه اروپا اعلام نموده و هشدار داده بودند در صورت جدایی کامل انگلیس از اتحادیه اروپا، ایرلند شمالی با جدایی از بریتانیا با کشور ایرلند جنوبی وارد ائتلاف خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 394

به "بیشتر اسکاتلندی ها خواهان جدایی از انگلیس هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشتر اسکاتلندی ها خواهان جدایی از انگلیس هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید