بریتانیا باید تا سال 2019 از اتحادیه اروپا خارج شود

به گزارش کشتی کروز، رئیس مجلس اروپا خواستار خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا پیش از برگزاری انتخابات آینده مجلس اروپا در سال 2019 میلادی شده است.

بریتانیا باید تا سال 2019 از اتحادیه اروپا خارج شود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، مارتین شولتز رئیس مجلس اروپا در سخنانی در دانشکده اقتصاد لندن پس از دیدار و گفتگو با ترزا می نخست وزیر بریتانیا ، تاکید کرد: بریتانیا باید پیش از برگزاری انتخابات مجلسی اروپا در سال 2019 میلادی، از اتحادیه اروپا خارج شود ولی دولت لندن هنوز درباره فرایند خروج مردد است.

وی در ادامه توضیح داد: من از نخست وزیر بریتانیا خواستم تا فرایند خروج از اتحادیه اروپا را هر چه سریعتر اعلام کند. اگر اجرای ماده 50 پیمان لیسبون به تاخیر بیفتد، برگزاری انتخابات مجلسی اروپا با چالشها و مسائل زیادی روبرو خواهد شد. این بسیار سخت خواهد بود تا مسائل ناشی از تاخیر بریتانیا در خروج از اتحادیه اروپا را برای شهفرایندان اروپایی و بریتانیایی توضیح دهیم.

انتخابات مجلسی اروپا قرار است ماه می یا ژوئن 2019 برگزار شود. رهبران اتحادیه اروپا نگرانی خود را نسبت به عدم کامل شدن فرایند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تا اواسط 2019 میلادی اعلام کرده اند. ناکامی بریتانیا در خروج از اتحادیه اروپا تا اواسط 2019 میلادی می تواند انتخاب رئیس جدید اتحادیه اروپا را با مسائل و چالش های جدی روبرو کند.

فرایند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رسما زمانی آغاز خواهد شد که نخست وزیر این کشور ماده 50 معاهده لیسبون را امضا کند. پس از امضای این ماده قانونی، فرایند 2 ساله خروج بریتانیا از اروپا آغاز می شود.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 963

به "بریتانیا باید تا سال 2019 از اتحادیه اروپا خارج شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بریتانیا باید تا سال 2019 از اتحادیه اروپا خارج شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید