بهترین و بدترین شرایط خواب برای چین و چروک پوست

به گزارش کشتی کروز، همه ما می دانیم چقدر مهم است که پوست شما هر شب خواب کافی داشته باشد. شما بردر 7 تا 9 ساعت خواب شبانه بدون آرایش هستید اما هنوز هم با پف، خستگی و افتادگی چشم بیدار می شوید. این چه چیزی را نشان می دهد؟ آنچه ممکن است متوجه نشوید این است که شرایط خواب شما می تواند مانع از درخشش جوانی رویایی شما شود.

بهترین و بدترین شرایط خواب برای چین و چروک پوست

اگرچه به این دلیل خواب دلیل مهمی برای زیبایی خوانده می شود زیرا پوست شما در حالت ترمیم قرار می گیرد اما آیا دراز کشیدن در یک موقعیت خاص برای چند ساعت در شب می تواند چهره شما را به خطر بیندازد. چرا؟ طبق گفته های کنستانتین واسوایوویچ، پزشک متخصص زیبایی و جراح پلاستیک صورت در شهر نیویورک، موقعیت افقی که بدن شما در طول خواب می گیرد، تعادل توزیع مایعات را به سمت بالاتنه تغییر می دهد (به همین دلیل معمولاً تورم صورت در صبح مشاهده می شود.) دکتر واسیوکوویچ می گوید: تأثیرات طولانی مدت این تورم مداوم چرخه ای را نباید دست کم گرفت که در نهایت منجر به کشش و افتادگی در ارتباط با ظاهر پیری می شود.

مطمئناً، بیشتر ما شبانه روز درگیر انواع نکات عجیب و غریب هستیم اما همه چیز به سه شرایط خواب اصلی کاهش می یابد. در مورد آنها با دکتر ویاسیوویویچ مشورت کردیم تا دریابیم که کدام یک بهترین است و کدام یک مسئول ایجاد آن چین و چروک زودرس مرتبط با خواب است.

1. خوابیدن به پهلو

اگرچه این بهترین موقعیت برای مسائل سینوسی است اما دکتر واسوایوویچ هشدار می دهد که خوابیدن به پهلو می تواند منجر به ایجاد چین و چروک در قسمت دکلته بدن شما و سمتی از صورت شما شود که روی آن قرار دارید. یک عامل بزرگ در پیری در هنگام خواب نیروهای اصطکاکی است که با حرکت پوست بر روی بالش ایجاد می شود. شاید فکر نکنید که این به اندازه کافی قابل ملاحظه است تا وقتی یک تغییر واقعی در پوست شما در طول شب ایجاد نکرده است اما این کار را چندین سال در خواب و چندین برابر تصور کنید خواهید دید که تاثیر گذار است. می توانید تصور کنید که چگونه می تواند پیری روی صورت شما را تسریع کند و این ایده آل نیست. اگر در طول شب شرایط خواب تان به پهلو است، سعی کنید روی یک بالشتک ابریشمی یا ساتن سرمایه گذاری کنید تا جلوی اصطکاک پوستی گرفته شود و این اثرات منفی به حداقل برسد.

2. خوابیدن به روی شکم

شاید شما هم تمایل داشته باشید روی معده و شکم بخوابید اما دکتر واسوایوویچ می گوید که این بدترین حالت خواب است. هنگامی که روی شکم می خوابید، پوست شما ساعت ها و در هر لحظه بر روی بالش قرار داده می شود که می تواند باعث تورم چرخه ای شود و خطوط اطراف چشم و لب را تقویت کند. با گذشت زمان، این باعث ایجاد خطوط ریز و درشت دائمی می شود (به خصوص در پیشانی شما که حتی رتینول سنگین قادر به درمان آن نیست)، همچنین کلی چین و چروک روی صورت. فشار صورت شما بر بالش نیز باعث ایجاد پف و چربی بیشتر در اطراف چشم می شود زیرا سر و قلب شما در همان سطح دراز کشیده می شوند، به این معنی که خون بیشتری به صورت شما جاری می شود. لازم به ذکر این واقعیت است که روی بالشی که روی آن انبوهی از باکتری ها و میکروب، صورت تان را قرار داده اید که به وضوح خبر بدی در مورد آکنه است.

نکته مهم: به هر قیمتی از این شرایط خودداری کنید.

3. خوابیدن به پشت، بهترین شرایط خواب

به گفته دکتر واسوایوویچ، شرایط خوابیده به پشت، بهترین موقعیت برای جلوگیری از پیر شدن پوست و جوانی پوست است. نه تنها به دلیل عدم وجود اصطکاک باعث ایجاد چین و چروک نمی شود بلکه پوست را از احساس فشار صورت به بالش باز می دارد.

نکته مهم: اگر می خواهید از نظر پزشک برای داشتن پوست خوب استفاده کنید، سر خود را با یک بالش اضافی بالاتر بکشید تا اطمینان حاصل شود که هیچ مایعی در هنگام خواب به وجود نمی آید که باعث پفی شدن چشم ها در صبح شود. دکتر واسوایوویچ خاطرنشان می کند: من توصیه می کنم که پشت خود را با سرتان کمی بلند کرده (حدود 20 تا 30 درجه) و بخوابید. اگر خوش شانس هستید که به طور طبیعی روی پشت خود می خوابید که به نتیجه خوبی می رسید، اما اگر جزء دسته یک و دو هستید، سعی کنید روی یک بالش خوب سرمایه گذاری کنید تا از صورت و معده خود محافظت کنید.

منبع:

realsimple

منبع: هفت گنج
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1220

به "بهترین و بدترین شرایط خواب برای چین و چروک پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین و بدترین شرایط خواب برای چین و چروک پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید