برترین بیمه خودرو را از کدام شرکت بخریم؟

به گزارش کشتی کروز، سال 1347 بود که تحولی در دنیای بیمه نامه های وسایل نقلیه به وجود آمد؛ تهیه بیمه شخص ثالث اجباری شد و سایر بیمه های خودرو، دستخوش تغییراتی اساسی در قوانین شدند.

برترین بیمه خودرو را از کدام شرکت بخریم؟

سال 1347 بود که تحولی در دنیای بیمه نامه های وسایل نقلیه به وجود آمد؛ تهیه بیمه شخص ثالث اجباری شد و سایر بیمه های خودرو، دستخوش تغییراتی اساسی در قوانین شدند. از آن موقع تا به امروز، یکی از سوالات پرتکرار صاحبان خودرو و وسایل نقلیه شخصی آن است که برترین بیمه خودرو را از کجا بخریم؟ از طرف دیگر تنوع شرکت های بیمه و خدمات آن ها نیز به این سردرگمی دامن می زند.

اگر شما هم مایل یا مجبورید در روزهای نزدیک نسبت به خرید بیمه خودروی خود اقدام کنید، پیشنهاد می کنیم مطالعه این راهنمای کامل انتخاب برترین بیمه خودرو را به هیچ عنوان از دست ندهید.

آشنایی با انواع بیمه خودرو؛ بیمه اجباری است یا اختیاری؟

اولین قدم برای انتخاب برترین بیمه خودرو، آشنایی با انواع بیمه خودرو است. پیش از آنکه برای خرید یک بیمه نامه هزینه کنیم، باید بدانیم کدام بیمه ها اجباری و کدام بیمه ها اختیاری هستند. در یک نگاه کلی، سه نوع بیمه خودرو در کشور ما وجود دارد. اگر در ادامه این مطلب با ما باشید درباره هر کدام از این بیمه نامه ها و شرایط آن بیشتر شرح خواهیم داد.

آشنایی با بیمه بدنه خودرو؛ برای تصادفات جاده ای از جیبتان هزینه نکنید

اولین نوع از بیمه های اختیاری خودرو، بیمه بدنه است. برخلاف بیمه شخص ثالث، این دسته از بیمه نامه ها مشخصا برای حفاظت یا پرداخت خسارت خودروی شما تعبیه شده اند. ایران کشوری با رتبه 113 از 175 در تصادفات جاده ای است؛ چنین رقم ناخوشایندی، از خطر نسبتا بالای مرگ و میر یا خسارت های وارده به وسایل نقلیه حکایت می نماید. بنابراین در کشوری با چنین احتمال بالایی از تصادفات، خرید بیمه بدنه خودرو یک سرمایه گذاری هوشمندانه به شمار می آید.

معمولا پوشش های اصلی بیمه بدنه خودرو، خسارت های ناشی از تصادفات، واژگونی، سقوط و برخورد با هر جسم متحرک را در بر می گیرد؛ این در حالی است که شما با پرداخت هزینه ای بیشتر، می توانید از پوشش بیشتر و متنوع تری نیز برخوردار شوید.

بیمه شخص ثالث؛ مهم ترین بیمه نامه وسایل نقلیه

مهم ترین بیمه نامه خودرو، بیمه شخص ثالث است. اگر کاربر فعلی یک وسیله نقلیه شخصی باشید یا کمی از دنیای بیمه ها بدانید، بدون شک آگاه هستید که بیمه شخص ثالث، بیمه نامه اجباری وسایل حمل و نقل شخصی است. برخلاف بیمه بدنه، بیمه شخص ثالث به پرداخت خسارت وارد شده به سرنشینان خودرو در تصادفات رانندگی می پردازد. البته برای پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث باید معاینه فنی نیز داشته باشید.

در نظر داشته باشید که شما در همان ابتدای خرید خودرو، باید نسبت به خرید یا تمدید بیمه شخص ثالث اقدام کنید؛ در غیر این صورت مشمول پرداخت جریمه سنگینی خواهید شد.

بیمه حوادث خودرو؛ سرمایه گذاری برای پوشش حداکثری حوادث احتاقتصادی

از بیمه نامه های دیگر خودرو، بیمه حوادث است. این بیمه نیز که در دسته بیمه نامه های اجباری قرار می گیرد، به پرداخت غرامت یا خسارت های جانی وارد شده به راننده مقصر می پردازد. بنابراین درصورتی که راننده با قطع عضو، جراحت یا حتی فوت روبرو گردد، بیمه حوادث به جبران خسارت اقتصادی آن خواهد پرداخت.

مهم ترین ویژگی های برترین بیمه خودرو چیست؟

در این بخش از مقاله زمان آن رسیده که به سراغ نحوه رتبه بندی بیمه ها در سال 1401 و مهم ترین ویژگی های برترین بیمه خودرو بپردازیم.

در یک نگاه کلی می توان گفت 4 عامل اصلی وجود دارند که یک بیمه نامه را از میان ده ها نمونه، به برترین بیمه خودرو تبدیل می نمایند.

1. قیمت؛ قیمت مناسب و ارزان در مقابله با سایر بیمه نامه های مشابه

2. پوشش حداکثری؛ بیشترین مقدار پوشش حوادث در عین هزینه پایین

3. توانگری اقتصادی شرکت بیمه؛ اعتبار و قدرت شرکت بیمه در روبروه با ریسک های سنگین و حوادث بسیار بزرگ

4. سهم شرکت بیمه از بازار؛ مقدار و تعداد فروش بیمه نامه هر شرکت در کشور

علاوه بر موارد مطرح شده، شرایطی مانند پرداخت خسارت آسان، تعداد شعب شرکت بیمه در سراسر کشور و حتی مقدار رضایت مشتریان از خدمات شرکت، دیگر ملاک های مهم انتخاب برترین بیمه خودرو هستند. حالا که تا این جای مقاله همراه ما بودید و با انواع بیمه خودرو و نحوه رتبه بندی آن ها آشنا شدید، یک سوال مهم دیگر برای پاسخگویی به جای مانده؛ برترین بیمه خودرو را از کجا پیدا کنیم؟ اگر در ادامه این راهنمای جامع انتخاب برترین بیمه خودرو نیز همراه ما باشید، برترین و ساده ترین روش انتخاب بیمه خودرو را به شما معرفی خواهیم کرد.

آیتول؛ بزرگ ترین سامانه مقایسه و انتخاب بیمه خودرو در ایران

روش های سنتی مانند پرس وجو یا مراجعه حضوری به شعبات مختلف شرکت بیمه، این روزها دیگر چندان انتخاب های مطلوبی به نظر نمی رسند! با یک جست وجوی ساده در فضای وب فارسی، با روش های مختلفی برای انتخاب بیمه نامه خودرو آشنا خواهید شد. اما بدون شک یکی از برترین، امن ترین و البته ساده ترین روش ها برای انتخاب برترین بیمه خودرو از میان گزینه های موجود، سامانه آیتول است.

زمانی که به سراغ خرید یا تمدید بیمه خودرو می رویم، عواملی مانند معین قیمت بیمه نامه یا محاسبه مقدار تخفیف بیمه، کار بسیار دشواری است. شما می توانید با مراجعه به وبسایت آیتول به آدرس itoll.ir و انتخاب شرکت مورد نظرتان، در کسری از ثانیه نسبت به محاسبه مقدار هزینه نهایی بیمه نامه خود اقدام کنید. در این سامانه نه تنها می توانید از خرید و تمدید آنلاین بیمه نامه خودرو در کوتاه ترین زمان ممکن بهره مند شوید، بلکه با شماره گیری 02189518010 می توانید از خدمات مشاوره شبانه روزی انتخاب بیمه خودرو آیتول نیز بهره ببرید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 شهریور 1401 بروزرسانی: 19 شهریور 1401 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2324

به "برترین بیمه خودرو را از کدام شرکت بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین بیمه خودرو را از کدام شرکت بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید