برگزاری نمایشگاه ایران تحسین برانگیز در موزه ماتسوئوکا ژاپن

به گزارش کشتی کروز، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، برگزاری نمایشگاه ایران تحسین برانگیز در موزه ماتسوئوکا ژاپن صورت پذیرفت.

برگزاری نمایشگاه ایران تحسین برانگیز در موزه ماتسوئوکا ژاپن

این نمایشگاه در شهر توکیو و در موزه ای برگزار شده که بنیانگذار آن ماتسوئوکا سیجیرو آثار آن را از تهران جمع آوری نموده و برای مدت محدودی به نمایش گذاشته است. نمایشگاه از دوم اسفند 1401 برپا شده و تا 14 خرداد 1402 ادامه خواهد داشت.

سفارت ژاپن در تهران که براساس بازدید یکی از دیپلمات هایش از برگزاری چنین نمایشگاهی خبر داده، شرح داده است که خاستگاه فراوری این 50 اثر که بیشتر سفال هستند، شهرهای کاشان و نیشابور و در فاصله قرن نهم تا سیزدهم بوده که در بین آنها آثاری با تکنیک زرین فام نیز مشاهده می گردد.

زرین فام یک تکنیک سفالگری است که بدون استفاده از طلا، رنگ طلایی فراوری می نماید. اگرچه بین قرن های 10 تا 13 میلادی این روش در ایران و خاورمیانه رایج شد اما به تدریج منقرض شد. با این وجود، در سالهای اخیر روش اجرای آن به شکلی محدود در ایران احیا شده است. در ژاپن نیز کاتو تاکوئو سفال زرین فام را احیا نموده و فرزند او که این هنر را به ارث برده، علاوه بر خلق آثار نو، به عنوان پل تبادلات فرهنگی بین ژاپن و ایران فعال است.

منبع: همگردی
انتشار: 27 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1402 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2434

به "برگزاری نمایشگاه ایران تحسین برانگیز در موزه ماتسوئوکا ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نمایشگاه ایران تحسین برانگیز در موزه ماتسوئوکا ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید