برگزاری اولین کنسرت هوش مصنوعی جهان در ارمنستان

به گزارش کشتی کروز، به گزارش خبرنگاران به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، کنگره مذکور با همکاری کنسرسیوم انجمن های آی سی تی جهان برگزار می گردد که 83 کشور جهان که 90 درصد از فعالان این صنعت را تحت پوشش دارند، در آن عضویت دارند.

برگزاری اولین کنسرت هوش مصنوعی جهان در ارمنستان

با تور ارمنستان از کشور زیبای همسایه دیدن کنید.

این کنگره سال جاری از تاریخ 6 تا 9 اکتبر برگزار می گردد و موضوع اصلی آن آنالیز تحولاتی است که آی سی تی در دنیا و در زندگی انسان ها و در حوزه هایی همچون امنیت، دموکراسی، حقوق بشر و غیره ایجاد نموده است.

شب گذشته و در حاشیه برگزاری کنگره یادشده، اولین کنسرت هوش مصنوعی دنیا با راهنمایی سرگی سامباتیان برگزار گردید. اگر چه 100 نوازنده الات موسیقی از 15 کشور دنیا در این کنسرت بعضی قطعات موسیقی کلاسیک را نواختند، اما طراحی قطعات یادشده توسط فناوری هوش مصنوعی اجرا شده بود.

سیستم هوش مصنوعی به کار گرفته شده بدین منظور با آنالیز موسیقی کلاسیک و سنتی تمامی کشورهای عضو و فعال در این کنگره قطعات موسیقی خاصی را خلق نموده بود و نوازندگان نیز همان قطعات را که از قبل با آنها آشنایی نداشتند، نواختند.

نرم افزار هوش مصنوعی یادشده به گونه ای برنامه ریزی شده بود که بتواند به طور اتوماتیک موسیقی های 15 کشور دنیا را با هم ترکیب نموده و محصول نهایی را ارائه کند. این اولین بار در دنیا است که یک کنسرت موسیقی هوش مصنوعی به طور زنده اجرا می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 572

به "برگزاری اولین کنسرت هوش مصنوعی جهان در ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری اولین کنسرت هوش مصنوعی جهان در ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید