بازاریابی چاپی بهتر است یا بازاریابی دیجیتال ؟

به گزارش کشتی کروز، در سالهای اخیر ، بسیاری از مشاغل به بازاریابی دیجیتالی روی آورده اند در حالی که بعضی دیگر هنوز به بازاریابی چاپی وفادار هستند، این موضوع سبب مطرح شدن سوالی تکراری شده است: بازاریابی چاپی در مقابل بازاریابی دیجیتالی - کدام بهتر است؟

بازاریابی چاپی بهتر است یا بازاریابی دیجیتال ؟

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ صنعتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

بازاریابی چاپی چیست؟

بازاریابی چاپ مدت زمان زیادی مورد استفاده قرار گرفته و امتحان خود را پس داده است و می دانیم چه انتظاراتی باید از آن داشته باشیم اما با وجود معتبر و قابل اعتماد بودن نقدهایی بر آن نیز وارد است از جمله گران و قدیمی بودن.

بازاریابی دیجیتالی چیست ؟

در سمت مقابل بازاریابی دیجیتالی، سریع و دقیق و مقرون به صرفه است. اما از ضعف های این نوع بازاریابی نیز می توان به لمس ناپذیر بودن و فراموش شدن آن اشاره نمود و شما نمی خواهید که برند شما در آشفتگی دیجیتال دنیای آنلاین گم گردد.

هر کدام یک از این روش های بازاریابی در زمینه های خاصی پیروز تر خواهند بود به همین دلیل برای محصولات مختلف به استراتژی های متفاوتی از بازاریابی نیاز خواهید داشت.

در ادامه به شما تفاوت های بازاریابی دیجیتال و بازاریابی چاپی را نشان داده و به شما یاری می کنیم تا با درک مزایا و معایب هر کدام بتوانید به بهترین انتخاب ممکن دست یافته و به این ترتیب قادر خواهید بود تا با استفاده از رسانه های مختلف مخاطبان مورد نظرتان را جذب نمایید.

مزایا و معایب بازاریابی چاپی

بازاریابی چاپی همچنان در حال تکامل است

افسانه ای وجود دارد که میگوید بازاریابی چاپی مرده است اما در واقعیت ، رسانه های چاپی با یاری فناوری های جدید تکامل یافته اند. پیشرفت های مختلف ، مانند استفاده از واقعیت افزوده ، چاپ را به یک رسانه قدرتمند تبدیل نموده است ، علاوه بر این ، پیشرفت در متدهای چاپ، مانند چاپ دیجیتال، به طور جدی هزینه های چاپ را کاهش داده است.

بنابراین اگر کسب و کار شما بازاریابی چاپ را بدون درک ماهیت چاپ مدرن رد می نماید ، فرصت های ارزشمندی برای رشد را از دست خواهید داد.

بازاریابی چاپی سبب برقراری اتصال پایدار خواهد شد

کیفیت لمسی رسانه های چاپی، حافظه لمسی (حافظه لمسی) مصرف نماینده را مورد هدف قرار می دهد ، که ثابت شده ماندگارترین شکل ارتباط عاطفی است، همچنین زیبایی شناسی بازاریابی چاپی به مشتریان احساس خاص و مهم بودن می بخشد، که سبب وفاداری مشتریان به محصول و برند شما خواهد شد.

مطالعات اخیر نشان داده است که مشتریان بالقوه در هنگام ارائه بازاریابی شما به وسیله چاپ با کیفیت بالا ، مانند چاپ بروشور لوکس، به شرکت شما اعتماد می نمایند.

به دست آوردن اعتماد بخشی بسیار مهم در هر کسب و کاری است. علاوه بر این ، تبلیغات چاپی را می توان نگهداری کرد. اگر یک بروشور زیبا طراحی کنید ، مخاطبان شما ممکن است نسخه ای از آن را نگه دارند ، و به این ترتیب بارها و بارها با برند شما ارتباط برقرار خواهند کرد. همه این مورد سبب شده بازاریابی چاپی سطح تأثیر بسیار بالاتری را نسبت به دستیابی به بازاریابی دیجیتال در اختیار مشاغل قرار دهد، ایجاد یک ارتباطات معنی دار تر و طولانی مدت با مصرف نمایندگان.

بازاریابی چاپی برای مغز خوب است

یافته های اخیر در زمینه علوم اعصاب نشان می دهد که بازاریابی چاپی مزیت های ویژه ای در ارتباط با مغز ما دارد. در مطالعه ای که توسط کانادا پست صورت گرفته و توسط شرکت عصبی مارکتینگ TrueImpact کانادایی اجرا شده است ، اثرات بازاریابی چاپی (در این مورد ، پست مستقیم) با رسانه های دیجیتال (تبلیغات ایمیل و نمایش) مقایسه شده است.

از پرسشنامه های مرسوم ، همراه با ردیابی چشم و اندازه گیری موج مغزی EEG با وضوح بالا، برای ارزیابی تعامل شناختی، ارزیابی میزان جلب توجه هر رسانه و انگیزه تعامل با آن، استفاده شد.

این مطالعه نشان داد که نامه پستی مستقیم به مراتب آسانتر پردازش شده و یادآوری محتویات آن ها راحت تر بوده است.

براساس این گزارش: تبلیغات چاپ شده و پست مستقیم، به 21٪ کوشش کمتری برای پردازش و به یاد آوردن آن نسبت به رسانه های دیجیتال دارد ، و این بدان معناست که درک آن راحت تر بوده و به یاد ماندنی تر است.

استفاده از بازاریابی چاپی برای جلب توجه طیف خاصی از مخاطبان کارآمدتر است

رسانه های چاپی ، مانند پوستر یا اعلامیه ها، خیلی راحت تر به مخاطب مورد نظر خود می رسد. برای یک تجارت کوچک با دسترسی محلی، بازاریابی چاپی بسیار کارآمد خواهد بود، زیرا یک شناخت محلی ایجاد نموده و مشتریان را مستقیماً به محل شما هدایت می نماید.

بازاریابی چاپی بخش مهمی از فعالیتهای موثر در زمینه بازاریابی چریکی است پس اگر می خواهید در خیابان ها، توجه افراد را جلب کنید یا جمعیتی خاص را هدف قرار دهید (شاید افرادی که به یک نوع خاص از رستوران یا مغازه مراجعه می نمایند) ، در این صورت بازاریابی چاپی بهترین گزینه خواهد بود.

مزایا و معایب بازاریابی دیجیتالی

دسترسی گسترده تر

با استفاده از بازاریابی دیجیتال نه تنها می توانید مخاطبان محلی را هدف قرار دهید بلکه مخاطبان بین المللی نیز مورد هدف قرار می گیرند. علاوه بر این، می توانید کمپین بازاریابی خود را بطور ویژه، متناسب با جمعیتی خاص تنظیم کنید که این شما را امکان می دهد تا با توجه به جنسیت، موقعیت مکانی، سن و سلیقه افراد، اهداف بازاریابی خود را تنظیم نموده و شانس جذب مخاطب را افزایش دهید، این بدان معنی است که استراتژی شما دقیق تر، موثر تر و کارآمدتر خواهد بود.

جذب مخاطبان علاقه مند

بازاریابی چاپی می تواند کاملاً منحصر به فرد باشد و فقط طیف محدودی از مخاطبان را مورد هدف قرار دهد، در حالی که بازاریابی دیجیتال طیف متنوعی از فرصت ها را برای جذب مصرف نماینده ارائه می دهد.

آنچه در خصوص رسانه های دیجیتال جالب است این است که مخاطبان شما قادر خواهند بود خودشان هر طور که می خواهند محتوای شما را دریافت و کاوش نمایند.

بعضی افراد دوست دارند اطلاعات خود را از پست های وبلاگ دریافت نمایند، در حالی که بعضی دیگر ترجیح می دهند یک فیلم YouTube را تماشا نمایند. بازاریابی چاپی این انتخاب را به مخاطب ارائه نمی دهد، به این معنی که مصرف نمایندگان می توانند تمایل بیشتری به انجام این کار داشته باشند.

به عنوان مثال، بسیاری از افراد دوست ندارند جعبه نامه پستی خود را با تبلیغات چاپی پر نمایند، به ویژه اگر شرکت رویکردی پراکنده را اتخاذ نموده و نتواند کاربران علاقه مند را تشخیص دهد، در این صورت احتمالاً این جزوه ها مورد توجه قرار نمی گیرد. در مقابل، مصرف نمایندگان آنلاین این امکان را در اختیار دارند که با خواست خود به تعامل برقراری یا قطع تعامل با شما بپردازند به عبارتی زمانی که کاربری نام تجاری شما را جست و جو می نماید احتمال اینکه به یک مشتری بالفعل تبدیل گردد بسیار بیشتر خواهد بود، این امر منجر به تعامل غنی تر می گردد.

بازاریابی دیجیتال بسیار مقرون به صرفه است

بازاریابی دیجیتال بدون شک مقرون به صرفه تر از بازاریابی چاپی است، به دلیل رقابتی تر شدن بازاریابی دیجیتال ، هزینه تبلیغات آنلاین (در سایت هایی مانند فیس بوک و توییتر) به سرعت در حال افزایش است. با این حال، و حتی با افزایش قیمت ها، هزینه هنوز بسیار کمتر از بازاریابی چاپی است.

با استفاده از رسانه های دیجیتال می توانید یک آگهی را به میلیون ها نفر برسید، در حالی که الگوریتم ها اطمینان می دهند که بازاریابی شما بر روی جامعه هدف مورد نظرتان متمرکز خواهد شد.

تجزیه و تحلیل موثر نرخ بازگشت سرمایه

هنگام استفاده از بازاریابی دیجیتال، داده ها و نتایج به راحتی قابل ثبت خواهند بود، با استفاده از Google Analytics و بسیاری از ابزارهای پایش ارائه شده توسط کانالهای اصلی رسانه های اجتماعی، می توانید در هر زمان و با دسترسی به داده های آماری بازار، استراتژی های خود را آنالیز کنید.

می توانید میزان و تعداد بازدید نمایندگان سایت خود را مشاهده نموده، سطح افزایش اشتراک را ردیابی نموده و زمان اوج معاملات را تحلیل کنید و همه این موارد با یک کلیک امکان پذیر خواهد بود بر خلاف روشهای بازاریابی چاپی، می توانید دقیقاً تمام ابزار های موثر و غیر موثر مورد استفاده تان را آنالیز و ارزیابی کنید.

همچنین بازاریابی دیجیتالی این امکان را به شما می دهد تا برنامه های خود را تنظیم و هماهنگ کنید. با استفاده از این ابزار و اطلاعات دیجیتالی، می توانید بازده سرمایه گذاری خود را با دقت اندازه گیری کنید، به این ترتیب پی می برید تا چه اندازه استراتژی های بازاریابی شما در جذب مخاطب و بازگشت پیروز بوده اند.

استفاده از پتانسیل های بازاریابی ویروسی

تصور کنید که اگر آگهی های شما می توانند فوراً توسط میلیون ها نفر از مصرف نمایندگان پخش و به اشتراک گذاشته شوند. این امر تنها به صورت آنلاین ممکن خواهد بود، جایی که می توان با استفاده از رسانه های اجتماعی به مصرف نمایندگان دیجیتال دسترسی پیدا کرد ، و به شما امکان می دهد نام تجاری یا پیغام شما به سرعت فوق العاده به اشتراک گذاشته گردد.

با فراهم کردن لینک هایی در وبسایتتان به رسانه های اجتماعی مختلف مثل اینستاگرام می توانید به تعامل با طیف وسیعی از مخاطبان بپردازید. محتوایی آنلاین و با کیفیت بالا معمولاً به اشتراک گذاشته می شوند به این ترتیب رسانه های اجتماعی می توانند یک واکنش زنجیره ای ایجاد نمایند و این همان پتانسیل بازاریابی ویروسی با استفاده از دنیای دیجیتال است.

چاپ بازاریابی در مقابل بازاریابی دیجیتال: کدام یک بهتر است؟

ضعف اصلی بازاریابی چاپ این است که، در مقایسه با دیجیتال، تعامل بسیار کمی بین رسانه و مصرف نماینده وجود دارد. در صورتی که این موضوع یک راه عالی برای ارائه اطلاعاتی در خصوص نام تجاری شما یا محصولاتتان به مصرف نماینده است ، اما در بازاریابی دیجیتالی این به مصرف نماینده بستگی دارد که برای پیدا کردن محصول و برند شما زمان صرف کند یا نه، علاوه بر این ، بازاریابی چاپی نیازمند هزینه زیادی است حتی با صرف این هزینه قادر به جلب توجه مخاطبان زیادی نخواهید بود

اگر می خواهید مخاطبان بین المللی یا حتی محلی زیادی را تحت تاثیر قرار دهید، رسانه های چاپی چندان موثر نیستند. چاپ مواد می تواند گران باشد و برای توزیع محصولات و تبلیغات چاپی خود باید افرادی را استخدام کنید. با این حال، اگر شما تصمیم به بازاریابی دیجیتالی دارید، ارتباط پایدار و تعامل برتر با مخاطبان هدف خود از دست می دهید.

وقتی صحبت از عواملی مانند تعامل و تاثیرگذاری حدبیشتری باشد، دیجیتال نمی تواند با چاپ رقابت کند. یک پوستر یا بروشور با طراحی مناسب، اتصالات پایدار ایجاد نموده و موجب وفاداری مخاطب به برند خواهد شد.

با این حساب، پیروز ترین کمپین های بازاریابی، رسانه های چاپی و دیجیتال را با هم ترکیب می نمایند. در حقیقت، این ایده که این دو در حال رقابت با یکدیگر هستند اصلاً صحیح نیست و بسیاری از مشاغل را به سمت اشتباه سوق می دهد. شاید جذاب باشد که آنها را دشمن بدانیم ، اما یک برند واقعاً زرنگ و دانا آنها را به عنوان متحدین می بیند و از پتانسیل های هر کدام به خوبی استفاده می نماید.

چگونه به طور موثر چاپ را با دیجیتال ترکیب کنیم؟

به جای تمرکز بر تفاوتهای بازاریابی چاپی در مقابل بازاریابی دیجیتال، چرا نباید هر دو را ترکیب کنیم؟ در اینجا چند استراتژی وجود دارد که می توانید برای بهره بردن از مزایای هر دو دنیا بهره ببرید.

واقعیت افزوده

آیا می خواهید نرخ بازگشت سرمایه را در رسانه چاپی خود ردیابی کنید؟

از واقعیت افزوده (AR) بهره ببرید. بیشتر مردم احتمالاً با کدهای QR آشنا هستند ، اما صادقانه بگویم: آنها زشت هستند، هیچ چیز جدیدی برای ارائه نداشته و کسی از آنها استفاده نمی نماید. در مقابل ، برنامه های AR مانند GizThis همین ویژگی را ارائه میدهند اما به لطف تشخیص تصویر ، آنها به شما این امکان را می دهند که به جای کدهای خسته نماینده QR ، از طرح های منحصر به فرد و عکس های خیره نماینده بهره ببرید.

واقعیت افزوده به مخاطبان شما این امکان را می دهد تا دنیای کاملی از دیجیتال را در دستان خود ببینند. می توانید یک اسکنر AR را برای انجام هر تعداد کار در هنگام اسکن فعال کنید:

یک وب سایت باز کنید ، به صفحه کار خود پیوند دهید، یک فیلم را نشان دهید، یک بازی را انجام دهید، یک تماس تلفنی برقرار کنید، یا حتی نامه الکترونیکی نیز ارسال کنید.

سپس می توانید بازخورد های دیجیتالی را به وسیله یک url referrer ردیابی کنید و به این وسیله نرخ بازگشت سرمایه را اندازه گیری کنید.

این ترکیب کاملی از هر دو استراتژی است ، زیرا به شما امکان می دهد از مزایای لمس محصولات فیزیکی و خصوصیات شخصی بازاریابی چاپی ، ضمن بهره گیری از دقت و ظرفیت فراوری داده های دیجیتال بهره ببرید.

برای افزایش فروش آنلاین از چاپ بهره ببرید

بازاریابی چاپی در واقع می تواند بدون در نظر دریافت موقعیت مکانی باعث افزایش فروش آنلاین گردد. اگر هر دو کمپین را با دقت هماهنگ کنید ، بازاریابی چاپی شما می تواند در کنار ابتکارات و مزایای بازاریابی دیجیتال، به صورت یکپارچه عمل کند و به شما امکان می دهد کمپین هایی مقرون به صرفه و بسیار قدرتمند ایجاد کنید.

اطمینان حاصل کنید که رسانه چاپ شده شما همواره با حضور آنلاین شما ارتباط برقرار می نماید. بروشورها و پوسترها باید پیوندهایی به رسانه های اجتماعی ، وب سایت ها و شعارهای هشتگ برقرار نمایند. بازاریابی چاپ خود را به عنوان بازوی فیزیکی کمپین دیجیتال خود در نظر بگیرید. هنگام کار کنار هم، آنها غیرقابل توقف خواهند بود.

چه زمانی باید از بازاریابی دیجیتال و چه زمانی از بازاریابی چاپ استفاده کنیم ؟

تقابل بازاریابی چاپی و بازاریابی دیجیتال را فراموش کنید، آنها در یک رابطه همزیستی بهتر کار می نمایند. چاپ اخیر در گزارش فرایند دنیای دنیای دیجیتال 2017 شرح می دهد که ما در یک انقلاب اطلاعاتی هستیم ، که از تقاطع دو مکانیسم انتقال دانش در زمانه ما برخوردار است.

این گزارش بر پتانسیل بهره مندی از اختلاط و اختلاط چاپ و دیجیتال تأکید می نماید. کمپین های بازاریابی کارآمد این مسئله را مورد توجه قرار داده و سعی می نمایند بازاریابی چاپی را با بازاریابی دیجیتال تکمیل نمایند. اجازه دهید آنها با هم کار نمایند. پتانسیل آنها را باز کنید. اگر هردو را با دقت هماهنگ کنید ، یک استراتژی بازاریابی باقی خواهید ماند که از مجموع اجزای آن بیشتر باشد

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1563

به "بازاریابی چاپی بهتر است یا بازاریابی دیجیتال ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازاریابی چاپی بهتر است یا بازاریابی دیجیتال ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید