انجمن جغرافیا و برنامه ریزی شهری ایران شاخه استان یزد تاسیس شد

به گزارش کشتی کروز، با هدف همفکری و هم اندیشی فراگیرتر در حوزه برنامه ریزی شهری، انجمن جغرافیا و برنامه ریزی شهری ایران شاخه یزد تأسیس و دکتر محمدرضا رضایی عضو هیات علمی گروه جغرافیای دانشگاه یزد به عنوان نماینده و مسؤول این انجمن معرفی گشت.

انجمن جغرافیا و برنامه ریزی شهری ایران شاخه استان یزد تاسیس شد

به گزارش خبرنگاران، دکتر محمدرضا رضایی عضو هیات علمی گروه جغرافیا دانشگاه یزد به عنوان کننده و مسؤول راه اندازی این انجمن در استان یزد با اعلام این خبر گفت: امروزه با توجه به مسائل و معضلات متعدد زیست محیطی، کالبدی-فضایی، اقتصادی و اجتماعی که گریبانگیر حوزه های زیست انسانی از سطح منطقه تا محله است، علم جغرافیا به عنوان علم شناخت مکان و پدیده های موجود در در آن، رسالتی به مراتب مهم تر و بزرگتر از قبل در راستای ایجاد محیط های مطلوب تر و پایدارتر برای زندگی نوع بشر داراست.

وی افزود: بر همین اساس وجود تشکلی که بتواند محیط های دانشگاهی یعنی حوزه های نظری و پژوهشی را با سازمان ها و نهادهای متولی شهر که همانا حوزه های کاربردی هستنند پیوند دهد، ضروری به نظر می رسید.

وی شرح داد: بنابراین به منظور گسترش، پیشبرد و کاربردی کردن علم جغرافیا در حوزه برنامه ریزی شهری در کشور و همچنین توسعه کمی و کیفی نیروهای متخصص در این زمینه، انجمن علمی جغرافیا و برنامه ریزی شهری تاسیس شد.

به گفته وی، انجمن جغرافیا و برنامه ریزی شهری یزد نیز در راستای همفکری و هم اندیشی فراگیرتر در حوزه برنامه ریزی شهری، محورهای اجرایی فعالیت های خود را در استان راه اندازی و فعال کرد.

دکتر رضایی یادآور شد: از کلیه افرادی که حداقل دارای درجه کارشناسی ارشد در رشته های مرتبط با برنامه ریزی شهری (جغرافیا و برنامه ریزی شهری، شهرسازی، معماری، جامعه شناسی، مدیریت شهری، گردشگری، محیط زیست، سنجش از دور و GIS) در دانشگاه ها، مراکز آموزشی، سازمان ها و نهادهای استان هستند درخواست همکاری می شود.

مسؤول راه اندازی این انجمن در استان یزد با اشاره به برنامه ها و فعالیت های آینده این انجمن در استان یزد گفت: برگزاری سخنرانی ها و نشست ها و مناظره های علمی با حضور صاحبنظران برجسته کشور در حوزه برنامه ریزی شهری و نیز استادان این حوزه ها در دانشگاه یزد، برگزاری کارگاه هایی برای تقویت مهارت های مورد نیاز دانشجویان از جمله کارگاههای GIS، کارآفرینی در حوزه برنامه ریزی شهری و گردشگری، مقاله نویسی فارسی و ISI، پروپوزال نویسی، پایان نامه نویسی از جمله فعالیت های این دفتر است.

دکتر رضایی درخصوص شرایط عضویت در انجمن گفت: اعضای پیوسته شامل موسسان و اعضای هیات مدیره انجمن و کلیه افرادی که حداقل دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری هستند. دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد تمامی رشته های مرتبط با برنامه ریزی شهری(شهرسازی، جامعه شناسی، محیط زیست، گردشگری، سنجش از دور، GIS، مدیریت شهری و..) نیز می توانند به عنوان عضو وابسته در انجمن ثبت نام کنند.

وی اظهار کرد: حق عضویت برای دانشجویان 50 هزار تومان و برای اعضای هیات علمی 100 هزار تومان در سال است که با توجه به مصوبه معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری، دانشگاه ها موظف به پرداخت آن به دانشجویان و اعضای هیات علمی هستند.

وی مزایای عضویت در انجمن جغرافیا و برنامه ریزی شهری ایران شاخه استان یزد را کسب امتیاز برای بنیاد ملی نخبگان، حضور در همایش های مرتبط با برنامه ریزی شهری، شرکت در دوره های آموزشی مختلف (با تخفیف ویژه برای اعضای انجمن)، شرکت در کنفرانس های مختلف (با تخفیف ویژه برای اعضاء انجمن)، مشارکت در کمیته های تخصصی انجمن، اعطای گواهی رایگان در صورت حضور در نشست های تخصصی انجمن و بازدیدهای علمی عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1001

به "انجمن جغرافیا و برنامه ریزی شهری ایران شاخه استان یزد تاسیس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجمن جغرافیا و برنامه ریزی شهری ایران شاخه استان یزد تاسیس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید