احتمالاً بهتر است مدل پایه مک بوک پرو M2 را نخرید! چرا؟

به گزارش کشتی کروز، مدل پایه مک بوک پروی 13 اینچی با 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی و 8 گیگابایت رم در حال حاضر برای خرید در دسترس است. اما احتمالاً نباید آن را خریداری کنید. با انتشار جزئیات بیشتر در خصوص سرعت کند آن در مقایسه با نسخه های با معینات بالاتر M2 و حتی مدل M1، به طور فزاینده ای معین می گردد که مقرون به صرفه ترین مک بوک پرو 13 اینچی M2 واقعاً چیز جالبی نیست.

احتمالاً بهتر است مدل پایه مک بوک پرو M2 را نخرید! چرا؟

در اوایل این هفته، ویدئو هایی از Max Tech و Created Tech منتشر شد که نشان می دادند که حافظه در مدل پایه M2 در مقایسه با نسخه M1 کندتر است. مسئله قابل توجه است وقتی بدانید که 50 درصد سرعت خواندن SSD و 30 درصد سرعت نوشتن آن کندتر است.

اپل ترجیح داد به جای دو چیپ 128 گیگابایتی که در M1 یافت می گردد، فقط از یک چیپ حافظه فلش 256 گیگابایتی NAND استفاده کند. این حرکت، احتمالاً برای صرفه جویی در هزینه بود، پس خواندن و نوشتن نمی توانند به صورت موازی در دو تراشه اتفاق بیفتند و همه چیز باید فقط به وسیله تک حافظه انجام گردد و همین امر تراشه M2 را تحت فشار قرار می دهد.

به تازگی، Max Tech مدل پایه مک بوک پرو 8 گیگابایت رم / 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی را با مک بوک پرو 13 اینچی M2 گران تر با 512 گیگابایت حافظه و 16 گیگابایت رم آزمایش نموده و تعیین شده که مدل پایین تر، سرعت پایین تری دارد! باز به این علت که دستگاه با تعیینات بالاتر از دو تراشه NAND 256 گیگابایتی به جای یک تراشه استفاده می نماید، بنابراین فرآیند ها می توانند به صورت موازی در بین دو تراشه اجرا شوند.

اما کاهش سرعت نیز به علت کمبود رم است:

بخشی از علت اینکه مک های M1 و M2 می توانند تنها با 8 گیگابایت حافظه کنار بیایند، این است که SSD های فوق العاده سریعی دارند که پردازنده می تواند از آن برای رم استفاده کند. اما وقتی حافظه فیزیکی شما کند می گردد، لپ تاپ دیگر نمی تواند به عنوان آلترناتیو رم از آن استفاده کند.

به عنوان مثال، هنگامی که Max Tech تصویر 42 مگاپیکسلی را در لایت روم مک ها آزمایش کرد، مک بوک پرو 8 گیگابایتی / 256 گیگابایتی این کار را در عرض دو دقیقه انجام داد. اما مک بوک پرو 16/512 گیگابایتی این کار را در یک دقیقه و هفت ثانیه انجام داد. پس با رم و حافظه بیشتر، سرعت واقعا بیشتر شده بود.

M2 MacBook Pro در حال حاضر با سردی استقابل خریداران روبرو شده است. پس می ارزد که چند هفته بیشتر منتظر بمانید. اما خب باید فکر هزینه بیشتر را هم بکنید! چون این مدل قیمت حدود 1500 دلاری دارد. یعنی حدود 200 دلار بیشتر باید بدهید.

البته چیزهایی که گفتم بیشتر در مخاطب جهانی مک بوک پرو صدق می نماید. برای کاربر ایرانی علاقه مند به مک شاید خرید مدل M1 مالی تر باشد. مگر اینکه پردازش و سرعت رندر برایش خیلی مهم باشد که در این صورت باید سراغ مدل 1500 دلاری برود و کمی منتظر بماند. اما در هر حال بهتر است 1300 دلار پول خود را صرف لپ تاپی نکند که احتمالا سرخورده اش می نماید!

منبع: ورج

منبع: یک پزشک
انتشار: 1 مرداد 1401 بروزرسانی: 1 مرداد 1401 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2289

به "احتمالاً بهتر است مدل پایه مک بوک پرو M2 را نخرید! چرا؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمالاً بهتر است مدل پایه مک بوک پرو M2 را نخرید! چرا؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید