کوالکام دیگر بزرگ ترین سازنده چیپست موبایل جهان نیست

به گزارش کشتی کروز، بیشتر شرکت های فناوری در سال 2020 با مسائل زیادی روبرو شدند اما شرکت مدیاتک در این سال پیروزیت تاریخی به دست آورده است. بر اساس یک گزارش جدید، این شرکت برای اولین بار در تاریخ فعالیت خود پیروز شده در صدر جدول سازندگان چیپست موبایل قرار بگیرد.

کوالکام دیگر بزرگ ترین سازنده چیپست موبایل جهان نیست

گفته می گردد مدیاتک طی این سال 351.8 میلیون چیپست موبایل راهی بازار کرده که در سال 2019 این آمار فقط 113.8 میلیون چیپست بوده است. در حال حاضر، این شرکت سهم بازار 27.2 درصدی را در اختیار دارد که نسبت به سهم بازار 17.2 درصدی در سال 2019، خبر از رشد قابل توجهی را می دهد.

طبق این گزارش، مدیاتک به لطف تمرکز گسترده بر روی تراشه های پایین رده و میان رده توانسته این موفقیت مهم را به دست آورد. بخشی از این رشد فروش هم به افزایش محبوبیت گوشی های شیائومی در سال 2020 برمی گردد. شیائومی در این سال بزرگ ترین مشتری مدیاتک بوده و شمار گوشی های شیائومی مبتنی بر این تراشه ها نسبت به 2019 رشد 223 درصدی داشته است.

اوپو هم در رتبه دوم مشتریان مدیاتک واقع شده است. این شرکت در سال 2020 توانسته 55.3 میلیون گوشی دارای تراشه های مدیاتک را به دست کاربران برساند و در سال 2019 این آمار 46.3 میلیون گوشی بوده است. سامسونگ هم برای بخش قابل توجهی از گوشی های میان رده و پایین رده خود از تراشه های مدیاتک استفاده کرده است.

با توجه به اینکه در سال 2021 هواوی و آنر احتمالا به طور گسترده از تراشه های این شرکت استفاده خواهند کرد، انتظار می رود که فرایند رشد آن ادامه پیدا کند. به نظر شما گوشی های دارای تراشه های مدیاتک حرف زیادی برای گفتن دارند؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

  • هر آنچه باید درباره چیپست موبایل (SoC) بدانید

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1737

به "کوالکام دیگر بزرگ ترین سازنده چیپست موبایل جهان نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوالکام دیگر بزرگ ترین سازنده چیپست موبایل جهان نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید