کانال بزرگ ونیز، جایی برای غرق شدن در زیبایی

به گزارش کشتی کروز، آبراه بزرگ ونیز که به ایتالیایی Canalazzo نامیده می گردد

مهمترین آبراهه شهر محسوب می گردد که در حدود 3 هزار و 800 متر طول داشته و شهر را به دو قسمت تقسیم می نماید.

کانال بزرگ ونیز، جایی برای غرق شدن در زیبایی

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

شهر ونیز از ارتفاع به شکل یک ماهی بزرگ دیده می گردد و این موضوع برای شهری که در کنار دریا قرار گرفته است، چندان بد نیست. در این میان و اگر با دقت به تصاویر هوایی شهر نگاه کنید، آبراهه بزرگ ونیز با شکل S مانند خود روی بدنه این ماهی نقشی زیبا ایجاد نموده و آن را تقسیم می نماید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

در دو طرف این کانال، ساختمان ها و عمارات شگفت انگیز و ارزشمندی ساخته شده اند. بیشتر این ابنیه در فاصله زمانی قرون 12 تا 17 میلادی تاسیس شده و بخشی از هویت شهر به شمار می روند. این ساختمان های زیبا را می توان هویت و غنای تاریخ و فرهنگ جمهوری Serenissima (نام قدیم ونیز) محسوب کرد.

لازم به ذکر است، این خیابان آبی از دوران گذشته و قرون وسطی تا امروز به عنوان یک مرکز تجاری در شهر محسوب می شده است. در این آبراهه، کشتی هایی حتی با وزن بالغ بر 400 تن در حال فعالیت و خرید و فروش هستند. در حقیقت مفهوم Fondaci بر اساس فعالیت های این آبراهه به وجود آمد. Fondaci به مجموعه انبارها و تاسیساتی گفته می گردد که با هدف ارائه خدمات به بازرگانانی که از گوشه و کنار جهان به این شهر سفر می کردند، تاسیس شد.

در حال حاضر 4 پل از روی این آبراهه عبور می نماید که هر یک در دوره ای متفاوت از تاریخ این شهر ساخته شده اند. جدید ترین این پل ها Ponte della Costituzione نام دارد که به معنی پل مشروطیت است. این پل همچنین به پل Calatrava نیز شهرت داشته که اشاره به نام طراح اسپانیایی این پل دارد. این پل در تاریخ 11 سپتامبر سال 2008 میلادی افتتاح شد.

پل Ponte della Costituzione منطقه ایستگاه راه آهن را به Piazzale Roma متصل می نماید. دقیقا پس از این پل، پل موسوم به Ponte degli Scalzi قرار گرفته است که به معنی پل پا برهنه است که دقیقا رو به روی ایستگاه راه آهن قرار گرفته است. اگر در امتداد میدان سنت مارک Saint Marks Square حرکت کنید با یکی دیگر از پل های شهر به نام Rialto یا ریالتو رو به رو می شوید که مشهورترین و مهمترین پل شهر به شمار می رود. این پل در گذشته از چوب ساخته شده و متحرک بود. به این ترتیب با بلند کردن پل از جهت آبراه، کشتی ها می توانستند در جهت تردد نموده و به تجارت بپردازند. در حقیقت ریالتو، بندر قدیمی شهر نیز محسوب می گردد.

آخرین پل از مجموع پل های چهارگانه ونیز، پل آکادمیا Accademia نام دارد که سازه آن هنوز از جنس چوب بوده و جهت ارتباطی بین محله های Dorsoduro و Saint Marks محسوب می گردد.

باید در نظر داشت که این پل های چهارگانه تنها راه موجود برای عبور از این آبراهه محسوب نشده و می توان با استفاده از گاندولا gondola یا قایق های چوبی مخصوص ونیز که به گویش ایتالیایی traghetto نامیده می شوند نیز از عرض این کانال عبور کرد. این قایق ها هنوز هم نقش مهمی در انتقال مسافران و عابران پیاده از دو سمت آبراهه ایفا می نمایند.

آبراهه بزرگ ونیز در منطقه Saint Marks به انتها رسیده و در این نقطه می توان چشم انداز فوق العاده زیبا و دیدنی حوزه آبگیر آن را مشاهده کرد. در سمت راست این نقطه، کلیساهای موسوم به church of Salute و Punta della Dogana قرار داشته و در سمت چپ نیز نمای زیبا و دیدنی میدان سنت مارک، قصر Doges Palace ، Basilica و برج ناقوس واقع شده اند که به El paron de Casa شهرت دارد.

جالب است بدانید این آبراهه و جهت دو طرف آن از دیرباز به عنوان یکی از ایده آل ترین مکان ها برای زندگی محسوب شده و به همین دلیل تعداد زیادی قصر و خانه های اشرافی در طرفین آن ساخته شده و از سمت کانال هیچ جهت عابر پیاده ای ساخته و طراحی نشده است. در طول تاریخ ونیز، خاندان اشرافی و افراد ثروتمند، توانگر و مشهور شهر همیشه کوشش نموده بودند تا خانه های خود را در دو طرف این کانال بسازند. بهترین گزینه و البته تنها گزینه موجود برای دیدن آبراهه بزرگ ونیز و قصرهای ساخته شده در طرفین آن، استفاده از اتوبوس های آبی است که تنها کافی است در آن نشسته، به جایگاه خود تکیه داده و از مناظر زیبا و بی نظیر موجود در جهت لذت ببرید.

منبع: www.venice-tourism.com

منبع: الی گشت
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 579

به "کانال بزرگ ونیز، جایی برای غرق شدن در زیبایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانال بزرگ ونیز، جایی برای غرق شدن در زیبایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید