کاغذ در صدر، توتون و تنباکو در قعر

به گزارش کشتی کروز، افزایش و کاهش میزان صادرات محصولات مختلف در بخش صنعت و معدن طی سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اعلام شد.

کاغذ در صدر، توتون و تنباکو در قعر

به گزارش خبرنگاران، در صادرات بخش معدن طی سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد 6200 درصدی صادرات مربوط به استخراج غال سنگ و لیمیت بودیم اما در بخش استخراج کانه های فلزی و استخراج سایر معادن به ترتیب کاهش 26.7 و 14.7 درصدی را تجربه کردیم. این در حالی است که در بخش صادرات صنایع، گروه کالایی کاغذ و محصولات کاغذی، محصولات غذایی و آشامیدنی و ابزار پزشکی بیشترین رشد ارزشی صادراتی اتفاق افتاده است.

کاغذ و محصولات کاغذی با رشدی 239 درصدی در میزان وزن صادراتی و رشد 166 درصدی در میزان ارزش صادراتی طی سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشترین رشد در بخش صنعت را به خود اختصاص دادند. همچنین محصولات غذایی و آشامیدنی با رشد 273 درصدی در میزان وزن صادراتی و رشد 100.7 درصدی در میزان ارزش صادراتی طی بهار 1397 نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته کار خود را دنبال کردند. در عین حال ابزار پزشکی، اپتیکی، دقیق و انواع ساعت با رشد 60 درصدی در میزان وزن صادراتی و رشد 91.8 درصدی در میزان ارزش صادراتی در مدت مذکور روبه رو شدند.

در مورد کاهش میزان ارزش صادرات بخش صنعت نیز باید اظهار داشت که محصولات از توتون و تنباکو با کاهشی 99.8 درصدی، ماشین آلات و تجهیزات و نیز ماشین آلات و دستگاه های برقی به ترتیب بیشترین میزان کاهش را در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کردند. محصولات توتون و تنباکو با کاهشی 99.8 درصدی، ماشین آلات و تجهیزات با کاهشی 39.1 درصدی و ماشین آلات و دستگاه های برقی با کاهشی 23.4 درصدی طی سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت سال گذشته در میزان صادرات خود روبرو شدند.

جدول مربوط به صادرات بخش صنعت و معدن در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 165

به "کاغذ در صدر، توتون و تنباکو در قعر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاغذ در صدر، توتون و تنباکو در قعر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید