چه کسانی مهمان هتل ها می شوند؟

به گزارش کشتی کروز، افراد به دلایل مختلف به سفر می فرایند و هتل ها را برای اقامت انتخاب می کنند. در حقیقت می توان مهمانان یک هتل را با توجه به هدفشان از سفر و اقامت در چند دسته تقسیم بندی کرد. همانطور که تا کنون با انواع اتاق ها و اصطلاحات مربوط به هتل آشنا شده اید و انواع هتل ها را هم می شناسید؛ توصیه می کنیم مطلب زیر را در جااینجاس بخوانید و سری نیز به دنیای مهمانان هتل ها بزنید.

چه کسانی مهمان هتل ها می شوند؟

گردشگران

یکی از مشتریان اصلی هتل ها را گردشگران تشکیل می دهند؛ چه آنها که از شهر دیگری می آیند و چه آنها که از کشور دیگری. البته گردشگر ها هم خود به دلایل مختلفی سفر می کنند؛ مثلا گردشگرانی که در پی رزرو یکی از هتل های اصفهان هستند، به هوای گشت و گذار به این شهر می فرایند. اما در هتل های مشهد بیشتر مسافران، گردشگران مذهبی هستند.

حالا این سئوال پیش می آید که گردشگران از یک هتل چه انتظاراتی دارند؟ همانطور که می دانید یک گردشگر به گشت و گذار و انجام فعالیت های تفریحی در آن شهر یا منطقه علاقه مند است. پس اگر هتل خدماتی شامل تورهای تفریحی و تهیه بلیط مراکز تفریحی در اختیار آنها قرار دهد، رضایت آنها را جلب کرده است. در این صورت صرفه جویی در هزینه ها حتما به مذاق گردشگر ها خوش می آید.

مسافران کاری

مسافران کاری یا برای برگزاری همایش و سمینار در یک هتل اقامت می گزینند یا انجام جلسات کاری با مشتریان خود. قطعا نحوه سفر این افراد با آنها که برای تفریح سفر می کنند، متفاوت خواهد بود. اما این گروه از مسافران به دنبال چه ویژگی هایی در یک هتل هستند؟

کسی که برای کار و تجارت سفر می کند، به دنبال هتلی است که جایی برای گردهمایی و ملاقات داشته باشد. کوچک یا بزرگ فرقی نمی کند؛ باید جایی باشد که امکانات صوتی و تصویری، ویدئو پروژکتور و امکاناتی از این دست داشته باشد. علاوه بر این دسترسی به اینترنت وای فای سریع و خوب یک الزام است. البته هستند مسافرانی که ترجیح می دهند حتی در هتل هم بتوانند از سالن ورزشی یا استخر استفاده کنند.

بهترین هتل های تهران برای سفرهای کاری کدامند؟

4 دلیل که مسافران کاری را به رزرو هتل آپارتمان تشویق می کند

خانواده ها

خانواده ها معمولا از آن جمله مسافرانی هستند که از مدت ها قبل برای سفر خود برنامه ریزی کرده و می خواهند از زمانشان نهایت استفاده را ببرند. این گروه از مسافران هم به گشت و گذار در مکان های دیدنی، تورهای برنامه ریزی شده و البته فعالیت های مورد علاقه بچه ها تمایل دارند. خانواده ها از یک هتل چه توقعاتی دارند؟ به احتمال زیاد اطلاعات در مورد تور و آدرس چیزی است که انتظار می رود هتل ها در اختیار این گروه از مسافران قرار دهند. این یعنی بهترین فرصت برای استفاده بهینه آن هم با هزینه ناچیز.

کوله گردها

تعجب نکنید! هستند کوله گردهایی که به صورت گروهی سفر می کنند و هتل را برای اقامت انتخاب می کنند؛ البته نه یک هتل لوکس و چند ستاره! این گروه از مهمان ها در پی گشت و گذار، خرید، رفتن به کافه ها و چرخ زدن شبانه در خیابان ها هستند. پس قیمت برای آنها اهمیت ویژه ای دارد. کوله گردها از هتل ها چه می خواهند؟ اطلاعات کافی در مورد آن شهر یا منطقه، بروشور یا اطلاعاتی درباره تورهای محلی و صد البته اینترنت وای فای رایگان و سریع!

هاستل چیست؟

هتل، هتل آپارتمان یا هاستل؛ کدام را انتخاب کنیم؟

مسافران یک رویداد خاص

این دسته از مسافران نه برای تفریح سفر کرده اند و نه برای کار. بلکه هدف آنها حضور در یک رویداد خاص مثل همایش یا مراسم عروسی است. این گروه وقتی در مراسم یا رویداد نیستند، به دنبال جایی برای سرگرم شدن و غذا خوردن هستند؛ آن هم در اطراف هتل. اگر وقت تنگ باشد و فقط بین مراسم زمانی برای نفس تازه کردن، این مکان ها باید تا حد امکان نزدیک به هتل باشند. از سوی دیگر ممکن است رویداد در خود هتل برگزار شود. در این صورت بهتر است هتل یک رستوران خوب یا جایی برای سرگرم شدن مثل اسپا، استخر یا باشگاه ورزشی داشته باشد.

مهمانان مسن هتل ها

مسافران مُسن را می شود در دسته گردشگر ها قرار داد. در واقع این گروه هم به دنبال مکان های گردشگری و تورهای برنامه ریزی شده هستند؛ اما آنچه از هتل ها می خواهند، کمی بیشتر است. اطلاعات کافی در مورد جاذبه های گردشگری، تورهای تفریحی هتل، خدمات حمل و نقل مثل تاکسی سرویس یا ترانسفر فرودگاهی، موقعیت مکانی و قرار دریافت در یک منطقه هموار و داشتن آسانسور از جمله انتظاراتی هستند که مُسن ترها از یک هتل دارند.

دسته بندی های دیگر از مهمانان هتل ها

انواع مهمانان هتل ها بر مبنای هدف آنها از سفر را در مطلب چه کسانی مهمان هتل ها می شوند، معرفی کردیم. البته داستان به همین جا ختم نمی شود و گروه بندی های متفاوتی وجود دارد. مثلا:

· مهمانانی که در جستجوی فعالیت های سالمی چون یوگا، آب گرم درمانی یا جلسات درمانی این چنینی هستند. برای این گروه با توجه به نیازشان، هتل ها باید واجد امکانات خاصی باشند؛ مانند منوی غذایی متنوع در رستوران، باشگاه ورزشی، سالن ماساژ و اسپا و غیره.

· مهمان هایی که به دنبال اقامت لوکس هستند. این مسافران از هزینه های زیاد برای اقامت خود ابایی ندارند؛ هتلشان باید 4 یا 5 ستاره باشد و امکانات هم بسیار فراتر از حد معمولی. هتل ترنج کیش یا هتل درویشی مشهد نمونه هایی هستند که مسافران لوکس پسند ایرانی را راضی می کنند.

· مهمان های سبز؛ یعنی آنهایی که به توسعه پایدار و حفظ محیط زیست علاقه مند هستند. این مهمان ها ترجیح می دهند در هتل هایی بمانند که وسایل پلاستیکی در اتاق ندارند و به سیستم های صرفه جویی در مصرف انرژی مجهز هستند. در ایران این مسافران می توانند به رزرو هتل پارسیان آزادی یا هتل پارسیان کوثر اصفهان فکر کنند.

هر مسافری با هر سلیقه ای که باشید؛ بهتر است رزرو هتل خود را به صورت آنلاین انجام دهید. برای این منظور وارد سایت جااینجاس شوید، شهر مورد نظر خود را انتخاب کنید و در هتل های آن شهر به جستجو بپردازید. اگر به یک اقامت لوکس علاقه مند هستید، در فیلتر جستجو بر اساس ستاره؛ هتل های پنج ستاره و چهارستاره را انتخاب کنید. اگر هم سرگرمی و امکانات تفریحی برایتان اهمیت دارد، معرفی هتل ها را به دقت بخوانید تا از وجود امکانات مورد نظر در هتل مطمئن شوید.

برگرفته از سایت رزرو هتل جااینجاس

منبع: همگردی
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1313

به "چه کسانی مهمان هتل ها می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کسانی مهمان هتل ها می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید